Ca să nu încheiem ediția 2018 a Cupei Agențiilor la Gătit fără concluzii, sfaturi și urări pentru data viitoare, am mers către membrii juriului nostru cu câteva întrebări post-event. De la Roxana Dumitru (Marketing Manager, De'Longhi) și Cristina Carp (Senior Consultant, Premium PR), care au jurizat pe rând, în zile diferite, aflăm că publicitarii amatori de bucătăreală s-au descurcat admirabil pe întreg parcursul competiției.
Și, când a venit vorba de făcutul pastelor de la zero, în cadrul probei "Paste cu Imaginație", robotul Kenwood a livrat paste numai bune de degustat, inclusiv echipelor aflate la prima confruntare cu mecanismele sale de producție. Totodată, să nu uităm nici că jurații s-au trezit pe masă cu circa 8/16 preparate de evaluat într-un interval de 8 ore, ceea ce poate sună tentant la nivel de papile, dar nu-i deloc ușor pentru stomac :)
Așteptări vs. realitate
Roxana: Pentru mine, experiența de jurat a fost una inedită: faptul că a trebuit să degust și să evaluez peste 24 de preparate, în aceeași zi, chiar și cu porții mici din care am degustat câte puțin... tot a fost mult prea mult :)
Marea majoritate a preparatelor jurizate au fost extrem de gustoase, dar trebuie să vă imaginați că, dacă întâi deguști o delicioasă porție de file de porc, apoi continui cu un mousse de chocolat și după aceea adaugi și porția de somon gătit la abur... trebuie să ai un stomac puternic și care a trecut prin multe ca să faci față cu brio acestei situații :)
Cristina: Ca să încep cu începutul, eu nu știam nici măcar cu ce se mănâncă jurizarea :)) Prin urmare, m-am gândit că o să dau note, dar nu că va trebui să și argumentez, live. Și m-am trezit cu microfonul în mână, prima care să își dea cu părerea... Acuma, când singura expertiză care te recomandă pentru postul de jurat e faptul că ești gurmandă, te cam iau emoțiile... Dar a fost bine, că ne-am luat cu degustatul :)
Oricum, în apărarea celor ca mine aș vrea să se noteze că numai un gurmand poate să deguste și chiar pe alocuri (adică aproape de fiecare dată, shhh) să mănânce tot din farfurie când i se pun în față 16 preparate fabuloase în 8 ore, deci trebuie să fie și skillul ăsta bun la ceva.
Echipele de publicitari la gătit
Roxana: Foarte implicați și entuziasmați au fost toți concurenții; chiar s-au dat peste cap să ofere super-preparate. Geometry și Uzor s-au remarcat prin spectaculozitatea și ingeniozitatea preparatelor.
Și, chiar dacă sunt a "candy girl" (poți să mă faci fericită cu dulciuri dimineața, la prânz și seara), am degustat cu maximă placere ce ne-au oferit. În schimb, alte agenții, ca Saatchi & Saatchi + The Geeks au fost mai creativi în prezentarea produselor și ne-au surprins prin gustul preparatului din farfurie.
Cristina: Sunt genul de gurmand pentru care lista cu ce nu-i place e infinit mai scurtă decât reversul :) Iubesc aperitivele, supele, ciorbele, felul 2 și noroc ca nu mă omor după deserturi, că nu știu ce mă făceam. Așa încât, atmosfera culinară de la eveniment a fost fantastică! A fost un mix dintre cele mai bune, cum s-ar zice.
Cei de la Uzor m-au lăsat cu gura căscată - la figurat, desigur, că la propriu de fapt am mâncat tot, cu gura închisă, cum se cade. Au făcut, în doi oameni, preparate absolut fabuloase, desăvârșite cap-coadă, de la gust la aspect și până n-a mai rămas nimic în farfurie.
Dar momentul cel mai memorabil a fost cel al IMPRO, care au venit cu pastele și, brusc, ne-au teleportat într-un ristorante gălăgioso cu atmosfera italiana (mamma mia!), ne-au molipsit cu entuziasmul lor și ne-au făcut să râdem cu gura până la urechi.
La proba "Paste cu Imaginație", susținută de Kenwood
Cristina: Unii au fost mai norocoși decât alții pe briefuri, ca-n viața de publicitar. Una e să ai de gătit paste light, pentru colegul care vrea să slăbească (LOL), și altceva e să ai liber la imaginație pentru colegul care nu se dă în lături de la nicio combinație îndrăzneață.
Dar, per ansamblu, s-au descurcat impresionant, zău. Nu cred că a greșit nimeni pastele, și doar le-au făcut de la zero, pe un robot pe care nu puseseră mâna în viața lor. Au ieșit al dente și gustoase și robotul i-a ajutat mult să se încadreze în timp, cred eu.
Per ansamblu
Roxana: Pentru mine este evident că, atunci când ești pasionat de bucătăreală și iubești să gătești, să pregătești feluri de mâncare inedite, adică ești un adevarat "culinary devotee", un astfel de challenge va fi întotdeauna o placere pentru tine și vei avea clar rezultate spectaculoase. Mai ales când ai parte de cel mai bun ajutor in bucatarie: robotul Kenwood Chef :)
Cristina: Eu am fost sincer impresionată de nivelul profesionist al tuturor. Și n-o zic doar așa. După ce am plecat de acolo, am simțit nevoia să mai pun și eu mâna pe o carte de bucate, pe o rețetă video, ceva. Oricum, având în vedere că unii au gătit pentru prima oară împreună și le-a ieșit AȘA CEVA, cred că dacă s-ar întâlni mai des pe la bucătărie, până data viitoare ar trebui aranjați de un premiu în stele Michelin.
Despre Kenwood
Kenwood este o companie britanică, fondată în 1947 de Kenneth Wood și devenită Numărul 1 în Europa în categoria roboților de bucătărie. De la blendere și storcătoare, la tocătoare de carne, și de la ceainice la roboți de bucătărie, Kenwood creează produse ce ușurează viața clienților săi în bucătărie, produse care să se potrivească unor stiluri de viață aflate mereu în schimbare.
Compania este prezentă în peste 40 de țări și a fost cumpărată de Grupul De'Longhi în 2001. În România, produsele Kenwood pot fi achiziționate din magazinele marilor retaileri, fizice sau online (Altex/Media Galaxy, eMAG, Flanco, Carrefour, Selgros etc).
Despre Cupa Agențiilor la Gătit
Creativii ingredientelor, ai prezentărilor și ai uralelor își găsesc locul la Cupa Agențiilor la Gătit, un eveniment IQads care face parte dintr-un concept mai amplu de întreceri creative dedicate industriei publicitare din România -"Cupa Agențiilor". Scriem rețetarul Cupei la Gătit din 2013 și stârnim creativii să se înfrunte în preparate și farfurii.