[Uite, sex!] Ana-Maria Ciobotaru (Centrade Cheil): Acum, politica e noul sex în publicitate

[Uite, sex!] Ana-Maria Ciobotaru (Centrade Cheil): Acum, politica e noul sex în publicitate

De la apropouri sexuale, la ocheade directe către situația politică din țară. Cam așa s-a schimbat focusul în publicitate, spune Ana-Maria Ciobotaru, Senior Copy la Centrade Cheil. Cel puțin în bula noastră, unde acest nou sex (adică politica) vinde. Altfel, istoria sexualității în reclamele românești a trecut de la o extremă la alta: de la glume sexiste la cupluri cuminți, corecte politic, care mănâncă iaurt. 

Ana-Maria crede că poți să pui sex în orice ad până la urmă, nu e niciun risc, atât timp cât alăturarea e protejată… de penibil și degradant. 

 

De ce vinde sexul

În ziua de azi nu știu cât mai vinde. Cred că s-au prins oamenii că nu e chiar așa cum “arată ăștia în reclame”, grădinarul din curte nu e un pachet de mușchi gata să profite de plecarea soțului la muncă. Unde mai pui că există acum sexualitate oriunde, te lovești de ea pur și simplu la scroll pe Internet, de la Instastories, la videoclipuri…de ce să o mai punem ȘI în reclame?

Acum câțiva ani vindea, acum politica e noul sex în publicitate. Focusul s-a mutat de pe utilizarea apropourilor sexuale la ocheade directe către situația politică din țară. Și chiar vinde sau cel puțin atrage. Chiar dacă asta se întâmplă mai mult în bula noastră.

 

Cine cumpără influențat de sex

E clar că toate efectele unui produs vândut prin sex sau atracție sexuală se reportează la utilizator. Nu? Orice bărbat este pregătit să devină idolul femeilor, doar că nu avea până acum deodorantul ăla minune care face din el Adonis-ul cartierului.

 

Istoria sexualității în reclame

Cred că la început erau mai mult glumițe sexuale în publicitatea din România, niște bancuri cu tentă puse într-un storyboard. Acum s-a trecut la cealaltă extremă: political correctness total, cupluri cuminți care mânâncă iaurt, beau cafea, fac salată. În ultima vreme am văzut ceva filmuleț online, în contextul referendumului, cu niște sex, dar nu îmi aduc aminte de cine era făcut. Și iată cum ajungem din nou la politică :)

În afară, mi se pare tare, de exemplu, cum a evoluat Axe de la asta

la care părinții ne puneau mâna la ochi când era la TV și au ajuns la asta, pe subtilitate,

 

În prezent

După cum ziceam, mi se pare că nu mai este folosit așa mult. Sau nu atât de gratuit. Face parte dintr-un twist sau sprijină un plot clar, deci controversa, dacă există, nu mai e așa gratuită.

 

Noul sex

Am anticipat un pic întrebarea, politica și tensiunile sociale sunt noul sex din publicitate.

 

Sexul în brainstorming

Nu neapărat, nu am întâlnit brieful potrivit pentru asta. Legat de sex, aș face mai degrabă o campanie pro feminism, pro drepturi egale pentru toate orientările sexuale. Abia aștept în România spotul ăla cu doi tipi într-un cuplu care ies la picnic :)

E foarte ușor să faci lucruri de genul pentru brandurile din proximitatea sexului, cum ar fi Durex. Bineînțeles că e mai greu cu alte branduri sau categorii. Zona de food pare să mai alunece din când în când spre niște scene cu tentă. Poți să pui sex în orice ad până la urmă, adică poți să faci ce vrei, doar să știi ce faci :)

Nu cred că e niciun risc, atât timp cât alăturarea e protejată… de penibil și degradant. 

 

Așa DA

Deși e cam gratuită treaba, Diesel a găsit o metodă mișto de a face scenele SFW din campania lor aniversară pentru 30 de ani, adică XXX.

;

Asa NU

Asta la Durex…

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related