Conținutul online poate transforma un business într-un brand de succes și îl poate ajuta să se impună pe piață. Brandurile care vor să comunice eficient trebuie să își adapteze stilul, tonul și limbajul pentru specificul fiecărei platforme, consideră Desiree Banugo. Expertul în marketing și conținut pentru web și rețele de socializare va reveni la București pentru a susține un curs avansat de Content writing în digital și social media în perioada 10 – 11 noiembrie. Companiile care vor să se remarce și să devină vizibile pe rețelele de socializare trebuie să transmită mesaje relevante pentru audiența pe care o targetează.
Din punctul de vedere al lui Desiree Banugo”Conținutul evidențiază vocea unică, proprie a brandului cu ajutorul căreia poate spune o poveste”. Sfatul pe care expertul îl oferă brandurilor care vor să se poziționeze în social media este să ia în considerare cât mai multe aspecte precum audiența, storytelling-ul și scopul fiecărui canal. Este important pentru companii să înțeleagă care sunt canalele specifice pentru audiența lor și care tip de conținut este mai relevant pentru ele. Unele branduri au un public diferit în funcție de rețeaua de socializare pe care sunt prezente. Audiența poate fi implicată natural mult mai ușor prin crearea de conținut potrivit și a tonului adecvat pentru platforme.
Fiecare canal are un specific, de exemplu pentru Facebook sunt videoclipurile live și distribuirea noutăților, Instagram este pentru cultură, aspirații și frumusețe, Twitter pentru conversații și live chats.
„Nu este suficient pentru un brand să promoveze ultimele oferte, informații despre companie sau noutăți. Poveștile pot aduce urmăritorii mai aproape de brand prin utilizare limbajului și a imaginilor și să amplifice valorile companiei. De asemenea, poveștile umanizează relația consumatorului și partenerilor cu brandul”, adaugă Desiree Banugo.
Un brand care are o imagine umanizată va putea comunica mai ușor cu publicul său și va obține o implicare mai mare. Caracteristici precum autenticitate, vulnerabilitate, autoritate și empatie ajută la personificarea, umanizarea brandului și îi permit audienței să îl identifice și să îl alinieze la propriile valori.
În ceea ce privește brandurile care au consumatori din țări și culturi diferite, specialistul este de părere că acestea trebuie să aleagă cele mai populare platforme pentru audiența pe care o targetează.
”De exemplu, publicul tânăr utilizează în special Instagram și Snapchat, mai puțin Twitter și Facebook. Profesioniștii preferă LinkedIn. Brandurile trebuie să țină cont și de acest criteriu în alegerea tipului de conținut pe care îl distribuie, știri sau update-uri scurte, fotografii sau videoclipuri”, a explicat Desiree Banugo.
Cu toate că lungimea optimă a conținutului diferă în funcție de specificul platformei, este important ca un brand să testeze mărimea textelor pentru a ajunge la o formulă potrivită pentru audiența sa. În general este recomandat ca o descriere pe LinkedIn să aibă maxim 250 de caractere, pe Facebook 350 de caractere, iar pe Twitter până la 280.
Specialistul în content writing consideră că deși în prezent nu este nicio altă rețea de socializare mai utilizată pentru comunicare decât Facebook, în viitor comunicarea va deveni privată. Această tendință poate fi observată deja la generațiile mai tinere numite generațiile Z sau Alpha care aleg aplicațiile de mesagerie.
Desiree Banugo are o vastă carieră în marketingul internațional cu peste 20 de ani experiență în print, radio, TV, digital, social și mobile. Pe lista sa de clienți se regăsesc nume precum Lloyds Banking Group, IBM, Yahoo!, Shell, DeBeers, Jaguar, Vodafone și British Film Institute.
Cursul intensiv de Content writing în digital și social media se desfășoară în parteneriat cu International School of Communication din Londra. Trainingul durează două zile și combină teoria și tehnicile practice astfel încât fiecare participant să transpună un text simplu într-un mesaj digital eficient.