Timp de 3 zile, in perioada 17-19 octombrie, o sumedenie de creativi, marketeri, oameni de strategie, de media, de branding ori de design s-au intalnit la CulinaryOn, in zona Pipera, ca s-o mai anime la capitolul bucatarit. Si au reusit pe deplin, chiar in conditii de stres culinar - pentru ca n-au avut de gatit orisice, orisicum, doar sa iasa bunicel; nici pe departe.
Pentru cei care nu stiu, in fiecare an al Cupei Agentiilor la Gatit, marea majoritate a echipelor de publicitari au impresionat prin pasiune, tehnica si creativitate in bucatarie, creand dish-uri demne de restaurante cu stele Michelin. Lucru confirmat si de aceasta data, de jurati si de toti degustatorii de serviciu, printre care ne-am numarat si noi.
La Cupa Agentiilor la Gatit by Selgros, echipele de bucatari amatori inspre profesionisti (o sa vedeti de ce) au avut de pregatit mai intai, de-acasa, o reteta-minune cu un singur Ingredient-vedeta, care sa-i ajute pe jurati chiar sa ghiceasca gustul "cel mai cel" din farfurie.
Dupa care a inceput distractia: o cursa cu obstacole sub forma de briefuri felurite la proba Paste cu Imaginatie, unde fiecare echipa a gatit paste de casa personalizate pentru un anumit tip de coleg - pretentios, hipster, elegant, cu stomac dur, pasionat de estetica mancarii sau proaspat intors de pe meleaguri straine cu dor de gastronomia locala.
Cei 8 finalisti delimitati pe baza notelor juriului au luat-o, vineri, de la capat: proba A La Improvizante ii astepta cu mixuri-capcana de ingrediente gandite de Chef Alex Cirtu, din care echipele au ales in ideea de a produce un dish cat mai neobisnuit - si reusit.
Iar la ultima proba, "In aburii gatitului", briefurile au fost din nou la post, invitand participantii sa gateasca sanatos pentru a-si scoate agentia si colegii din paradigma fast food.
In urma acestor challenge-uri, cuplate musai cu gandirea unor concepte culinare, tehnici de gatire corecte, platinguri creative si atentie la detalii cat pentru cateva campanii integrate, juriul i-a identificat pe castigatorii acestei editii a Cupei Agentiilor la Gatit by Selgros. Care, sa nu uitam, au avut un partener de nadejde in cele 3 zile de efort consecvent: Doncafe Fresh, responsabil cu revitalizarea tuturor energiilor si spiritelor atinse de oboseala.
Dar sa trecem la premianti: titlul de Agentia Anului la Gatit a revenit celor Trei Crampei de la UZOR, nou-veniti in competitie, modesti, dar foarte pusi pe treaba la fata locului: au interpretat magistral atat ingredientul de acasa (porumbul), cat si briefurile si mixurile-capcana care le-au iesit in cale.
Premiati cu un set de tavi profesioniste de patiserie si carti de gatit la abur (dar si in afara lui) din partea Electrolux, plus carti si rezerve de cafea Doncafe Fresh, ii asteptam si anul viitor in competitie: energici si pregatiti cu o reteta de patiserie fina cum se intampla des prin Franta.
De mentionat aici ca, la probele din calificari, din cei Trei Crampei au ajuns doar doi. Dar nu s-au lasat si iata cat de bine au razbit. Felicitari le-am zis si atunci, la fel transmitem si acum. Iar suita de premii speciale, acordate in functie de performantele echipelor pe intreg parcursul competitiei, arata cam asa:
Cei mai buni "veniti de-acasa", la proba Ingredientul-vedeta, inspirata de Electrolux, au fost veteranii de la Geometry, motiv pentru care si-au adjudecat premiul CEL MAI BUN TEAMWORK LA CUPA AGENTIILOR.
Tot ei au plecat si cu titlul de CEL MAI CARNIVOR PARCURS DE LA CUPA, cu dedicatie speciala din partea Chef Alex Cirtu.
Proba Paste cu Imaginatie si-a premiat proprii castigatori, in functie de interpretarea briefurilor si, de la sine inteles, calitatea pastelor create cu ajutorul robotilor Kenwood. Echipa castigatoare: aceiasi Trei Crampei, care au plecat cu premiul CEL MAI INSPIRAT BRAINSTORMING DE LA CUPA.
Premiul pentru CEA MAI BUNA IMPROVIZATIE LA STATIA DE GATIT - adica cel mai bun preparat al probei A La Improvizante, creat dintr-un mix de ingrediente interpretat in stil neconventional - a revenit GfK Cooking Monsters 2.0.
Premiul "CEA MAI SANATOASA DIETA LA CUPA AGENTIILOR 2018" (cu insotitorul de bord #MancareaTreceNutrientiiRaman) a revenit celor mai bune 3 preparate sanatoase gatite in cadrul probei "In aburii gatitului", apartinand: Geometry, pastel si IMPRO.
MAESTRII DULCIURILOR CUPEI AGENTIILOR 2018 au fost desemnati Monchee Beans, a caror interpretare a cafelei in preparatul lor le-a adus premiul special Doncafe Fresh: un curs complet de barista, cu tot cu vizitarea fabricii Strauss Romania, participare la sesiuni de prajire a cafelei si, evident, la sesiuni de degustare.
Tot Beans United a luat si premiul pentru #BestUseofCondiments, alaturi de ravnitul titlu de Cutezatori ai Aromelor.
Despre Echipa de Umplutura de la Saatchi & Saatchi + The Geeks stim ca s-a aflat in topul punctajelor de la aceasta editie a Cupei. Si chiar daca cu cifrele n-a iesit pana la capat, feedbackul juratilor le-a asigurat premiul pentru creativitate, anume #BestStorytelling: CEA MAI BUNA POVESTE ALATURATA UNUI PREPARAT.
Premiul CEA MAI ISCUSITA ECHIPA DE LA PREZENTARE a revenit celor de la IMPRO; ca exemplu, prezentarea pastelor lor italienesti a fost cu cantec, coregrafie si un discurs improvizat in italiana, atat despre ingrediente si preparat, cat si despre Monica Bellucci sau Giuseppe Tornatore, care si-au gasit, cumva, locurile in poveste.
PickTwo, echipa de designeri de la aceasta editie a Cupei, a impresionat iar si iar prin creativitatea si estetica farfuriilor lor; asa ca nu era altceva de facut, decat sa li se acorde in unanimitate premiul pentru CEL MAI BUN ART DIRECTION IN FARFURIILE CUPEI AGENTIILOR.
CEA MAI SURPRINZATOARE REVENIRE DE LA CUPA a apartinut echipei pastel si a fost premiata de Doncafe Fresh; pentru ca, dupa ce o dai in bara, nu e cazul sa te opresti de tot. Iti iei un moment de reculegere, te intremezi si continui totul pana la capat. Asa cum au si facut fetele de la pastel.
In final, dar nu in urma: celor din echipa Go'lins pe buze le-a revenit premiul pentru CEL MAI NECONVENTIONAL PREPARAT pe parcursul intregii Cupe, mixand somonul cu pastai si unt de arahide, facut de la zero. Iar Minio Chilli-O a fost numita CEA MAI ENTERTAINING ECHIPA pe parcursul Cupei, ceea ce nu-i putin lucru, chiar si daca printre ei s-a defasurat un comediant profesionist, domnul George Bonea.
Pana data viitoare, va invitam sa dati o tura prin Finala Cupei Agentiilor la Gatit by Selgros '18, asa cum s-a vazut la CulinaryOn:
Partenerii Cupei
Despre Selgros Romania
Se ocupa de varietatea si prospetimea ingredientelor pe care le veti transforma molecular la fata locului, totul in spiritul constructiv al improvizatiei, fara emotii, nici cu presiuni (sunt deja destule la birou).
Despre Kenwood
Aduce intariri sub forma de instrumentar, de regula absent in meseria de publicitar. Dar pastram familiaritatea - o sa fie multitasking ca la tine in agentie, doar ca in bucatarie.
Despre Electrolux
Asigura tehnologiile de gatire fara de care n-am putea gusta nici jumatate dintre aromele care o sa ne inconjoare.
Despre Flanco
Si inainte, si dupa finish-ul Cupei Agentiilor la Gatit, Flanco se angajeaza sa aduca bucatariile romanesti la zi din punct de vedere electrocasnic.
Despre Doncafe Fresh
Arma secreta a evenimentului nostru, care pana la urma implica niste eforturi in conditii de concurs. Si nu puteam omite un element precum cafeaua, nelipsita oricarui "publicitar starter pack".
Despre Cupa Agentiilor la Gatit
Creativii ingredientelor, ai prezentarilor si ai uralelor isi gasesc locul la Cupa Agentiilor la Gatit, un eveniment IQads care face parte dintr-un concept mai amplu de intreceri creative dedicate industriei publicitare din Romania - "Cupa Agentiilor". Scriem retetarul Cupei la Gatit din 2013 si starnim creativii sa se infrunte in preparate si farfurii.