Brandurile și companiile moderne care vor să atragă cât mai mulți clienți și să fie vizibile în social media trebuie să furnizeze conținut care să atragă atenția consumatorilor. Conform studiilor, aproximativ 72% dintre oameni nu citesc un text atent, ci doar scanează pentru a înțelege subiectul și selectează informațiile relevante pentru ei. Desirée Banugo se va află pentru a doua oară la București în perioada 10 – 11 noiembrie pentru a vorbi în cadrul cursului de Content writing în digital și social media despre principiile scrisului pentru site-uri și social media, strategii de scris pentru social media, optimizare și micro-writing pentru bloguri și rețele de socializare.
”În ceea ce privește prezența în social media, trebuie să fii foarte atent la ce conținut oferi oamenilor și ce vrei să obții de la audiență. Implică cititorii repede, deoarece oamenii citesc repede. Publicul iubește site-urile care îi furnizează informația de care are nevoie direct”, spune trainerul.
Pentru a scrie un text eficient în social media, specialiștii în conținut trebuie să aibă în vedere obiectivele pentru care scriu, relevanța, promovarea, imaginea brandului și implicarea pe care o poate genera.
- Obiective clare. În primul rând un content writer trebuie să își cunoască publicul țintă. Fiecare text trebuie creat pentru consumator având în vedere comportamentul acestuia și ceea ce ar posta el.
”Înainte de a face o postare trebuie să îți răspunzi unor întrebări precum: pentru cine postez?ce mesaj vreau să înțeleagă și să distribuie?cum vreau să îi implic?”, spune trainerul.
- Brand personal. Social media este un spațiu vibrant în care este încurajată conversația. În funcție de profilul companiei sau brandului, mesajele din social media trebuie să fie autentice, transparente, prietenoase și să încurajeze implicarea audienței.
”Publicul preferă să interacționeze cu o persoană, nu cu o companie anonimă fără identitate”, spune expertul în content writing.
- Ușor de distribuit. Textele create pentru social media trebuie să susțină imaginile și videoclipurile distribuite. Pentru a fi cât mai eficient, conținutul trebuie să fie succint, util, original, suficient de interesant pentru a fi distribuit și relevant pentru audiență. Studiile demonstrează că utilizarea emoji crește rata de reactivitatea a oamenilor cu 50%.
”Oamenii distribuie conținut din două motive principale: fie pentru că acesta le creează o imagine pozitivă în online, fie pentru că îi face să pară mai inteligenți”, afirmă Desirée.
- Promovare part – time. Nu toate postările trebuie să conțină informații directe și agresive despre produs sau brand. Conținutul trebuie să fie conectat la un call to action clar și la obiectivul general urmărit, fără a conține o acțiune de vânzare directă. Sfatul pe care trainerul îl oferă este ca 60% din conținut să fie creat pentru audiență, fără marketing direct, 20% trebuie să reprezinte postări distribuite de la influenceri și 20% să conțină mesaje de marketing.
”Conținutul pe care îl distribui spune foarte multe despre ce fel de om sau brand ești. Multe companii nu distribuie un alt conținut. Sfatul meu pentru companii este să împărtășească și conținutul creat de alte companii care se încadrează în strategia și direcția brandului”, adaugă trainerul.
- Relevanță - Unul dintre cele mai importante aspecte este calitatea conținutului oferit. Acesta trebuie să corespundă nevoilor audienței, să răspundă întrebărilor, intereselor și problemelor pe care aceștia le au. De asemenea, trebuie să țină cont și de limbajul cu care sunt familiarizați.
”Fii mereu la curent cu trendurile și noutățile din industrie. Adaugă valoare conținutului oferind informații, rezolvând problemele publicului tău și fiind o sursă de inspirație sau divertisment”, spune Desirée.
Cursul de Content writing in digital si social media este destinat tuturor comunicatorilor şi creatorilor de conţinut online. Trainingul acoperă toate detaliile privind crearea de conţinut pentru website, bloguri, social media şi multe alte platforme online.