Știrile circulă cu viteza luminii, la fel și trend-urile din marketing-ul digital.
De vreme ce în 2018 am analizat, măsurat, creat și am îndrăznit să credem mai mult în strategii noi, suntem pregătiți să ne luăm zborul în 2019. Dacă nu ai aflat încă de schimbările preconizate pentru următorul an, îți dăm noi de veste. Nu doar că am stat cu ochii pe toate site-urile de specialitate, dar am aflat direct de la Google ce schimbări pregătește și am încercat alături de clienții noștri să punem deja în aplicare o serie din aceste noi trenduri.
Pentru ca 2019 să nu te prindă nepregătit, îți împărtășim câteva secrete:
1. Video Marketing
Se preconizează că în anul 2019, 80% din conținutul online va fi sub formă vizuală. În acest nou context, videoul devine cea mai avantajoasă opțiune pentru companiile care își doresc să crească un brand și să atragă clienți.
În mediul online, videourile de impact au conținut de advertising, dar reprezintă și o sursă valoroasă de entertainment, ceea ce ridică noi provocări marketerilor.
Vestea proastă este că nu-ți vom împărtăși din ideile noastre. În schimb, vestea bună este că toate platformele folosite în marketing au opțiunea de încărcare video. Astfel, te poți juca, la propriu, cu variantele pe care le ai – de la reclame de câteva minute pe YouTube, la story-uri ingenioase pe Instagram.
Astfel, conținutul video poate fi și printre cele mai ieftine și avantajoase metode de marketing digital de performanță.
Ca un plus, opțiunea de Live Video este noutatea cu care platformele de Social Media au surprins audiențele în ultimii doi ani. Pentru 2019 se anunță, însă, un nou nivel atins de această funcție. 45% dintre utilizatorii de live video au declarat că ar plăti să urmărească o personalitate al cărei fan sunt în cadrul unei transmisiuni online. Te-ai fi așteptat la astfel de evoluții în mediul online?
2. Creativitatea la cote maxime
Nu ar fi o noutate pentru nimeni faptul că succesul în marketing survine ca urmare a conținutului original, de calitate, însă diversitatea formelor de comunicare online presupune noi abordări în crearea acestuia.
Devine crucial ca fiecare mesaj înaintat către client să conțină informații noi, autentice și să capteze imediat atenția. Seth Godin spune că lumea prezentului înseamnă mai multă informație, mai multe opțiuni, mai multă libertate și mai multă interacțiune. Noi suntem întru totul de acord!
Creativitatea este, deci, sursa principală de care trebuie să abuzeze marketerii și în 2019. Ceea ce se schimbă este nivelul de personalizare a mesajelor în lumea digitală. Oamenii își doresc să primească informații pe gustul lor și conforme cu așteptările pe care le au de la brand-urile cu care interacționează, atât în Social Media, cât și în Email Marketing. 2019 nu este decât începutul unui val de strategii individualizate.
3. Google Ads, încotro?
Știai că 30% dintre utilizatorii de internet vor fi apelat la AdBlock până la sfârșitul acestui an?
Ai crede că Google Ads va avea de suferit, însă schimbările anunțate de Google au tocmai scopul de a stimula procesul de advertising. În acest context, ca oameni de marketing, suntem în continuă adaptare la noi moduri și canale adecvate de comunicare pentru a ajunge la clienți.
În egală măsură, este important ca dinamica preferințelor fiecărui consumator să fie înțeleasă pe deplin, astfel încât noi strategii să fie integrate într-o campanie de comunicare eficientă și sustenabilă.
Pentru a atinge rezultate de succes, marketerii, dar și clienții lor trebuie să urmărească tot mai atent micro-momentele din timpul unui Customer Digital Journey. Poți profita de fiecare interacțiune a unui potențial client cu site-ul tău, urmărindu-i intențiile și comportamentul pentru ca apoi să optimizezi campaniile de marketing.
Această tendință se completează cu creșterea importanței conținutul de calitate, personalizat, ce vine să echilibreze balanța în favoarea companiilor ce conduc campanii performante de marketing.
4. Oameni și roboți
Ceea ce părea de necrezut în urmă cu câțiva ani, va deveni normalitate din 2019. Pregătește-te să colaborezi cu roboți pentru a oferi clienților tăi noi experiențe online!
Chatbox-urile reprezintă metoda unică și eficientă de a interacționa direct cu actualii sau potențialii clienți, oferindu-le informații despre compania ta (brand awareness) ori despre produse și servicii (vânzări).
Această opțiune nu doar că te va ajuta să obții mai multe date cu privire la interesele și intențiile acestora, ci va contribui la eficientizarea procesului de interacțiune directă și de calitate, un plus pentru orice companie.
De exemplu, ai șansa să intri pe pagina de Facebook a Craft Interactive și să discuți cu Crăftuleț, un robot ce învață tot mai multe chiar din interacțiunea din chat și care ne ajută să răspundem rapid și cu precizie cererilor clienților noștri. Mai mult, în 2019, 40% dintre marile companii vor adopta această strategie.
Metodele personalizate de marketing vor implica, din 2019, un chatbox cu propria sa personalitate. Și ca să te convingi că aceasta este o soluție bună pentru orice firmă, îți spunem și că 33% dintre cei 5000 de respondenți ai unui sondaj de opinie au o părere pozitivă cu privire la interacțiunea din chatbox, în timp ce 48% se declară neutri. Pe aceștia din urmă îi poți convinge imediat cu ajutorul unui robot cu inteligență artificială.
Noi îți dăm câteva idei prin care să faci față schimbărilor, tu alegi cum îți atragi clienții!
5. Dominația Social Media
Cu aproape jumătate din populația globului prezentă în online, rolul pe care platformele de Social Media îl au în viața fiecăruia capătă noi dimensiuni.
Cu toate că oamenii de marketing învață încă să se adapteze dinamicii impresionante a algoritmilor din mediul online, este important de reținut faptul că platformele de Social Media furnizează date esențiale cu privire la preferințele și comportamentul oamenilor.
În paralel, se remarcă tendința internauților de a căpăta tot mai multă încredere în influenceri, în detrimentul campaniilor clasice de advertising. Oamenii sunt încurajați să cumpere urmând recomandări ori recenzii, determinând companiile să diversifice tipul și canalele de comunicare către actualii și potențialii clienți.
Ne așteptăm ca 2019 să stabilească noi reguli de joc în Social Media, de aceea am început încă de acum să renunțăm la doar a le povesti oamenilor despre clienții noștri. Noi le arătăm!
6. Căutările Vocale
2019 nu inventează căutările vocale, însă le va spori utilitatea. Cu tot mai mulți deținători de smartphone, comenzile vocale devin o comoditate la care se apelează de 3,5 miliarde de ori zilnic numai pe Google.
Siri, Alexa, Cortana, Bixby sau Google Now sunt principalii asistenți ale miliardelor de oameni care fac căutări zilnice, iar acest lucru schimbă, din nou, dimensiunile marketingului online de performanță.
Căutările vocale se diferențiază de cele manuale prin numărul redus de rezultate pe care îl afișează. Îți dorești, cu siguranță, să te afli între primele opțiuni, iar în calitate de marketer, vrei ca toți clienții tăi să ocupe cele mai bune rezultate. Soluția? Începând cu 2019, investește mai mult în optimizarea SEO și ține pasul cu tehnologia!
Totodată, cu această ocazie ești încurajat să creezi mai mult content de calitate, original și, în special, util tipurilor de audinețe cărora te adresezi.
Ca și până acum, în 2019 ne propunem să rămânem alături de clienții și partenerii noștri cu idei, soluții și propuneri ingenioase și vizionare.