Când un copil sărbătorește 10 ani, organizezi o petrecere la care inviți colegii de la școală, prietenii din parc și poate un grup de entertaineri care să le consume energia năzdrăvanilor. Dar ce faci la aniversarea de 10 ani a unui brand german de electrocasnice?
Asta ne-am întrebat și noi atunci când am fost aleși de Liebherr să realizăm campania aniversară prin care sărbătoresc 10 ani de prezență pe piața din România. Provocarea a fost realizarea unei campanii care să aducă un plus de notorietate, vizibilitate și, în final, vânzări.
Soluția noastră
Răspunsul a venit repede: o campanie integrată - online, offline, influenceri - care are la bază un concept inspirat chiar de valorile promovate de Liebherr, și anume calitate, design, inovație. Așa că am și trecut la treabă: de la landing page dedicat campaniei, materiale de print, media plan, influenceri până la comunicate presă și advertoriale.
De la vorbe la fapte - Implementarea
Pentru a pune în valoare întregul brand, am pus accentul pe tehnologia BioFresh, „vedeta” care diferențiază aceste produse pe piața electrocasnicelor.
În primul rând, pentru ca publicul să știe exact cum funcționează produsele Liebherr și de ce sunt ele atât de speciale, am lăsat specialiștii să vorbească. Pornind de la conceptul campaniei, am ales 3 influenceri care să prezinte produsele - fiecare din perspectiva meseriei sale. Așadar, un chef profesionist (inovație), un designer de interior remarcabil (design) și un medic nutriționist (calitate) au acceptat provocarea.
Ne-am dorit și ca bloggerii să prindă gustul calităților Liebherr, așa că pentru ei am realizat pachete speciale și personalizate, prin intermediul cărora să celebreze alături de brand cei 10 ani de prezență pe piața din România.
Pentru că am vrut să construim o relație stabilă cu publicul țintă și să-l apropiem cât mai mult de brand, am realizat două concursuri, unul pe landing page-ul dedicat campaniei, iar cel de-al doilea pe pagina de Facebook. Prin intermediul lor fanii au interacționat și au aflat informații utile despre produsele Liebherr. Asta pentru că aceste concursuri au fost create în jurul aplicațiilor mobile care vin în completarea produselor Liebherr.
Fiind o campanie cu extindere la nivel național, era necesar ca informațiile despre aniversare și despre brand să ajungă la un segment cât mai mare din target. Astfel, o mulțime de articole publicate pe site-uri relevante pentru publicul țintă, au vorbit despre Liebherr din mai multe perspective - ca și business, ca și producător de produse de înaltă calitate, ca și alegere de top pentru profesioniști.
Rezultate
Rezultatele campaniei aniversare au fost pe măsura așteptărilor noastre: pe parcursul celor 4 săptămâni în care aceasta s-a desfășurat, numărul fanilor de pe Facebook a crescut cu peste 25%, iar pagina de Instagram a adunat peste 500.000 de vizualizări. De asemenea, concursurile au adunat în jurul lor mult peste 7.000 de participanți, iar influencerii aleși au adus un nou segment de Type "/" to quick add public.