Aproximativ 1200 de idei creative din 28 de țări concurează la Golden Drum 2018

Aproximativ 1200 de idei creative din 28 de țări concurează la Golden Drum 2018

La ediția aniversară a Festivalului Internațional de Creativitate Golden Drum, care se va desfășura între 17 și 19 octombrie 2018 în Portorož, Slovenia, s-au înscris participanți din 28 de țări. Lista candidaților calificați în etapa finală va fi publicată miercuri, 17 octombrie 2018, iar câștigătorii vor fi anunțați vineri, 19 octombrie 2018, în timpul ceremoniei Golden Drum Grand Award, care va începe la ora 20:30.

Dintre cele 28 de țări participante în acest an, România a înregistrat cel mai ridicat număr de înscrieri – 188 (cu 165% mai multe decât anul trecut), fiind urmată de Federația Rusă cu 149 de înscrieri. Cea mai mare creștere a înscrierilor a fost înregistrată în Macedonia, o creștere de peste 600% în comparație cu anul 2017. Pentru prima dată în istoria Golden Drum, Spania și Portugalia au fost adăugate pe lista țărilor eligibile pentru a concura la festival.

 

Cea de-a 25-a ediție a festivalului Golden Drum a introdus multe noutăți în programul competiției.

"A fost un act curajos pentru noi să facem o schimbare atât de radicală, dar agențiile au acceptat provocarea și chiar au înscris mai multe lucrări decât ne așteptam. Le pasă cu adevărat de afacerea lor și nu se rezumă doar la practicile de bază", a declarat Stojan Pelko, vicepreședintele care a restructurat concursul alături de Consiliul Competiției Golden Drum.

În plus, 196 de agenții distincte care și-au înscris lucrările creative vor concura pentru premiul Golden Rose, 28 de rețele diferite de agenții vor concura pentru premiul Golden Net, iar 103 agenții independente vor concura pentru premiul Golden Dragon.

Cele mai multe înscrieri din secțiunea WHAT provin din grupurile F Reach (13.25%), H Craft (12.45%) și A Film (8.94%), în timp ce în secțiunea WHY, grupul lider este Z Social good /99.54%), urmat de grupurile V Entertainment (6.43%) și S Activation (5.93%).

 

În competiția Young Drummers au fost înscrise 172 de postere realizate de tineri creativi; anul acesta, s-au concentrat pe consolidarea brandului Piran – orașul lui Tartini.

Mojca Briščik (președintele festivalului Golden Drum) a explicat: "Suntem extrem de mulțumiți de rezultat, întrucât observăm dezvoltarea competiției Young Drummers, iar înscrierile în concursul principal au rămas la nivelul celor de anul trecut, în ciuda dificultăților economice de pe piața din Turcia, o țară care a avut mereu o prezență semnificativă în cadrul festivalului. Printre altele, anul acesta, multe alte rețele și țări concurează pentru premii prestigioase. Sunt sigură că juriul din acest an va avea decizii dificile de luat."

 

Înscrierile din acest an vor fi jurizate de către două jurii alcătuite din 22 de experți ai industriei creative recunoscuți la nivel internațional. Dushan Drakalski, directorul de creație al Ray Productions, este președintele juriului pentru secțiunea WHAT, iar Adrian Botan, director global executiv de creație la McCann Worldgroup și președinte al Consiliului European de Leadership Creativ, este președintele juriului pentru secțiunea WHY. Înscrierile din cadrul competiției Young Drummers vor fi analizate de către un juriu special, format din 5 membri coordonați de Josefine Richards, director de creație al INGO Stockholm.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related