I-am scris domnului Mihai Tigleanu, un freelance designer talentat, cu propunerea unui interviu. Ca deh, a castigat un Mileu de Aur, ceea ce nu e putin lucru. Nu mica ne-a fost mirarea cand am constatat ca domnul Mihai Tigleanu habar n-avea ca a castigat. "E vreo lista pe undeva?". Da, este, Mihai. A trecut peste socul vestii, ca Bob Dylan peste toate, si ne-a spus care-i faza cu paharele castigatoare la subcategoria "Abtibilde".
Brieful a fost simplu: 6 pahare ilustrate in tematica Champions League. Pentru Pepsi. Clasic BTL; nimic nou.
Feedbackul pentru munca asta a fost destul de transant, la vremea respectiva: "arata genial". A fost adaptat un pic si s-a premiat un jpg, adica un vizual de pus pe mileu.
La fel ca si castigatoarea de la ”Cea mai buna campanie pentru o serbare publica”, Mihai nu a putut fi de fata cand i s-a strigat numele minute in sir, pe scena si in public. In schimb, la editia 2019 va fi acolo. Pentru "sponsori, artificii, ghirlande si fantani de sampanie".
Treaba cu Mileul
Am primit invite de la o fata pe nume Laura. Probabil de-asta am fost ‘laureat’ :) Cred ca gasirea numelui a fost point of no return pentru organizatori. Cand dai peste-un nume atat de tare, nu-l tii doar de-o postare.
M-am uitat prin hard pe ce facusem in ultimul an si am ales ceva mai usor de explicat. Am dat submit si… am uitat.
Executie, client, brief
Brieful a fost simplu: 6 pahare ilustrate in tematica Champions League. Pentru Pepsi. Clasic BTL; nimic nou. Eu n-am mai jucat fotbal pe bune de vreo 3 ani, dar pe ilustratie sportiva centrez bine.
Si m–am gandit cum le-as face astfel incat sa vreau sa le cumpar si eu. Aveam un brush misto si am avut spor. Iar feedback-ul a fost “Arata genial! Nu schimbam nimic! Dar adaptam ceva de la global”. Asa ca, practic, s-a premiat un jpeg.
Categorii preferate
Tin minte descrierea aia cu ‘postari care au luat like-uri si din afara agentiei’. Am stranutat de ras.
A fost si voting? Damn…
Publicitatea de festival vs. de zi cu zi
Uite un exemplu. Anul trecut, un CD spaniol povestea cum studioul lui de design primise un brief de rebranding pentru o gama de vinuri. Oamenii aveau un portofoliu stufos pe nisa asta, asa ca au luat-o din zbor.
Au desenat, aprobat, printat, etichetat, pus pe rafturi. Arata chiar tare – premium, rich, flawless – iar clientul era mandru. Le-au inscris rapid la cateva festivaluri mici si au luat si niste premii. Numai ca dupa cateva luni, cifrele aratau ca vanzarile acelor sortimente scazusera. Nu stagnasera. Scazusera. Operatia a reusit, pacientul a murit.
Cred ca un research bun face diferenta. Publicul ar trebui sa fie principala preocupare. Da-i ceva nou, rezolva-i o problema, arata-i ca i–ai citit putin gandurile. Si-o sa-ti zica el apoi “bai ce tare-i campania asta, nu exista un premiu pentru asa ceva?” Ba cum sa nu!
Prima editie a Mileului
N-am ajuns, ca eram in vacanta. Daca nu-mi ziceati voi, habar n-aveam c-am castigat.
Si daca in 2018 inca se mai tine Noaptea Devoratorilor de Publicitate, va dati seama cate editii va avea Mileul?
Cui ai fi multumit pe scena?
Biscuitilor de la Seneca. De ei imi aminteste proiectul asta.
Viata de agentie dupa Mileu
Agentie n-am, dar mi se pare ca Dracena asta din dreapta mea a inceput sa creasca.
Mesaj pentru organizatori
Multi sponsori, artificii, ghirlande si fantani de sampanie pentru la anul. Cand o sa vin si eu. Big Up!