[Mileii de aur] Sfat de la Florian Langa (Profero): ”Să tratezi fiecare pitch ca pe un proiect care să poată fi înscris la festivaluri”

[Mileii de aur] Sfat de la Florian Langa (Profero): ”Să tratezi fiecare pitch ca pe un proiect care să poată fi înscris la festivaluri”

Super utile inutilitățile astea, de multe ori, nu credeți? Un chibrit-amintire, un fes cârpit, un premiu la categoria ”Inutilități de pus pe mileu” în cadrul Mileului de Aur. Ne-am dat drumul în viață cu seria laureaților celor mai neoficiale, dar necesare, premii din industria publicității românești. Și avem încă unul azi: Florian Langa (în prezent, Sr. Copy la MullenLowe Profero), care a avut mare noroc: organizatorii au făcut subcategorie specială pentru cele mai tari cadouri oferite clienților. Iar brieful care a dat acest cadou suna cam așa: "Fă ceva rapid cu flori și gata". 

Cu ocazia celei mai costisitoare perioade din an (1-8 martie), au fost luate câteva simboluri pentru stereotipuri (pantofi cu toc, tigăi, oale, borcane de zacuscă, recipiente de farduri), au fost umplute cu pământ, s-au plantat flori în ele și au fost trimise din partea GMP clientelor și partenerelor, de Ziua Femeii, cu mesajul "Îngroapă stereotipurile". #succes #bărbațisensibili #așaseface #așasecâștigăpremii

 Trecând și pe la lucrurile mai serioase, Florian ne-a spus că nu există un antidot salvator pentru diviziunea între festivaluri și cotidian, resimțită în creație așa:

Munca făcută doar pentru a rezolva un brief te îngroapă în timp, iar lucrările făcute DOAR pentru festivaluri te deprimă în cele din urmă, pentru că nu au însemnătate personală.

Dar există mai multe și mai mărunte.

 

Cum de-ai apăsat butonul de submit?

Am aflat de festival pe #CrazyCreatives și m-am amuzat de idee, dar nu i-am dat mare importanță atunci. Îmi imaginam ca e o glumiță lansată la plesneală, precum petițiile ironice și manifestele pentru orice. Mă bucur că m-am înșelat.

Pentru că am fost și mamă și tată proiectului, am aplicat (pseudo)zicala "Eu te-am făcut, eu te arunc în gura (mi)leilor". Bine, recunosc: m-a îmboldit Andra Nicula de la SM, l-am întrebat pe Cosmin Nicola (artul) dacă e de acord și i-am spus și Cristinei Butunoi, care s-a ocupat de toată implementarea. După ce apăsasem deja pe buton. Nu mă așteptam să câștige, dar speram să facă oamenii să zâmbească.

 

Execuție, brief, client

La începutul anului lucram la GMP/Webstyler și am fost rugat să găsesc o idee de cadouri năstrușnice (dar cu buget mic) de 1/8 Martie pentru clientele agenției.

Cum orice creativ iubește să facă felicitarea de Crăciun a agenției și să participe la Monday Morning Meeting, primul instinct a fost să mă eschivez de sarcină sub pretextul implicării într-un proiect de festival. Nu a mers. "Fă ceva rapid cu flori și gata", a zis CD-ul. Proiectul de festival a ajuns să mă frustreze, pentru că erau implicați mai mulți oameni cu feedback decât oameni de creație și nu înaintam în nicio direcție.

Atunci am realizat că am ownership pe jobul cu cadourile și pot să fac ce vreau. L-am transformat în supapa mea creativă și mi-am impus să fac ceva de care să fiu mândru. Ceva rapid cu flori nu mai era suficient de bine.

Pornind de la faptul că florile se oferă din reflex la ocazii, am ajuns la concluzia că de Ziua Femeii se vorbește mult despre ce și cum este femeia, dar tot în șabloane: ba casnică, ba de carieră, ba naturală, ba mereu aranjată. Se deplânge încorsetarea Femeii în stereotipuri și se propune eliberarea ei, dar cu alte stereotipuri.

Eu cred că Femeia nu TREBUIE să fie într-un fel ci, care orice om, POATE fi cum vrea Ea: fabuloasă pe tocuri sau pasionată de teniși; artistă a brunch-ului sau cunoscătoate a celor mai bune localuri; naturală sau capabilă să se reinventeze în fiecare zi și așa mai departe.

Așa că am luat câteva simboluri pentru stereotipuri (pantofi cu toc, tigăi, oale, borcane de zacuscă, recipiente de farduri), le-am umplut cu pământ, am plantat flori în ele și le-am trimis de Ziua Femeii cu mesajul "Îngroapă stereotipurile". Au fost foarte bine primite :)

 

Categorii preferate

Am votat în toate categoriile, după cât de tare am râs, și mă bucur că am avut la ce. Preferatul e stickerul alb. Nu am o categorie preferată, dar mi-ar plăcea să vad pe viitor "studii de caz" pentru oamenii propusi.

 

Publicitatea de festival vs. cea de zi cu zi

Munca făcută doar pentru a rezolva un brief te îngroapă în timp, iar lucrările făcute DOAR pentru festivaluri te deprimă în cele din urmă, pentru că nu au însemnătate personală.

Din ce văd, se încearcă estomparea acestei diviziuni și așezarea proiectelor pe un spectru: joburile exclusiv de festival, respectiv bannereala, la extremități și majoritatea joburilor în zona de mijloc, unde rezolvă și nevoile clientului, dar pot fi și înscrise în competiții.

Cred că nu există un singur antidot, ci mai multe: să tratezi fiecare pitch ca pe un proiect care să poată fi și înscris la festivaluri (chiar după ce pică părțile costisitoare); și să-ți găsești un passion project, oricât de mic, iar agenția să-ți ofere autonomia să-l construiești cum vrei. Dacă are semnificație pentru tine, îi vei entuziasma și pe alții.

 

Păreri despre prima ediție a Mileului

A fost foarte tare! Mai bine ca la stand-up. Am râs sincer. Mi-a plăcut vibe-ul autentic, ca de Vamă, fără încrâncerea festivalurilor serioase, numărat puncte, înțepături aruncate de pe scenă, priviri de sus, remușcări.

 

Mulțumiri pe scenă

Acelor persoane care, când le spun că lucrez în publicitate, înțeleg că fac bannere, flyere și site-uri. Și care m-au votat.

 

Viața de agenție după Mileu?

N-am mai avut weekendurile libere, dar măcar mileul îmi apară televizorul de praf.

 

Ce le transmiți organizatorilor?

Vă rog să nu deveniți serioși :) Vă mulțumesc!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related