Academia micro-influencerilor: cum faci, din tech, frumos

Academia micro-influencerilor: cum faci, din tech, frumos

La un moment dat, in istoria umanitatii au patruns digitalul si tech-ul. De atunci, nimic n-a mai fost la fel. S-au schimbat moduri de lucru, joburi, roluri, vieti si paradigme. N-a fost si nu este usor, multi au opus rezistenta si o fac si astazi, pentru ca schimbarile nu prea contenesc, iar progresul parca nu ne da pace. Dar, in tumultul acestor schimbari, au aparut pionierii. Cei din prima linie, cei care s-au luat la tranta cu online-ul si, prin incercari si greseli (uneori repetate), au invatat cum sa digere progresul asta permanent.

Un pool de profesionisti din toate ariile (design, muzica, fotografie etc) s-au imprietenit cu tech-ul in masura propriilor nevoi si l-au folosit, in loc sa fie coplesiti. Iar de anul trecut, Samsung Romania i-a adunat pe cativa dintre ei pe platforma de workshopuri Stream Your Dream, dedicata profesionalizarii micro-influencerilor de azi si, deci, a influencerilor de maine. 

O sa ziceti "mai e cineva care nu se descurca cu tehnologia in ziua de azi?". Si, in principiu, aveti dreptate; doar ca aici vorbim de nuanta umanitatii in era tehnologica, factor obligatoriu in crearea de continut valoros. O sa vedem exact la ce ne referim intr-o recapitulare a celor 3 module Stream Your Dream, organizate pe tematicile tech vlogging, food/urban/portrait photography si, respectiv travel photography, fiecare avand o etapa teoretica si una practica, in cadrul careia participantii au pus in aplicare toate cele invatate.

 

1) Stiai ca orice vlog are nevoie de un plan?

Prima editie Stream Your Dream, pe tema "Unboxing de produs" s-a intamplat in toamna anului trecut, cand pe parcursul a 10 ore, mai multi vloggeri tech locali au trecut prin toate etapele scrierii (!) si productiei unui review de produs pe video. Cum adica? Pai, in ciuda asteptarilor, nu multi mizeaza pe spontaneitate, iar la capitolul recenzii de produs, e chiar foarte contraindicata.

Etapele dezvoltarii unui review de produs incep cu o documentare riguroasa si continua cu un scenariu, inainte sa ajungi sa pui mana pe camera; ca, ajuns in fata ei, sa dai cel mai prietenos review profesionist util celor care te urmaresc.

Participantii workshopului-fulger, realizat in parteneriat cu Cavaleria.ro, i-au avut ca mentori pe George Buhnici (Realizator iLikeIT), alaturi de doi videomonteuri Cavaleria, si Monica Jitariuc (Managing Partner, MSLGROUP The Practice). La final, cei 10 participanti au produs cate-o recenzie video pentru un produs Samsung, toate ajungand pe pagina de Facebook a brandului. In urma votului publicului, autorul celei mai bune recenzii a castigat un Samsung Galaxy S8.

 

2) Stiai ca trebuie sa gandesti ca un regizor? 

Stream Your Dream a ajuns in prima parte a anului la a doua editie, dedicata de aceasta data fotografiei in social media, in 3 sortimente: cea urbana, cea de portret si food photography-ul. Fotografii amatori au putut discuta fata-n fata cu cei profesionisti despre ce face diferenta intre o fotografie oarecare si una reusita, dar si despre posibile abordari conceptuale in dezvoltarea unor proiecte foto ample. 

De la Cristian Vasile (fotograf, Bucuresti Optimist), Teodora Rogobete (blogger, Teo’s Kitchen), Christina One (fotograf si creator de continut) si Monica Jitariuc (Managing Director, MSLGROUP The Practice), micro-influencerii au aflat, printre altele, ca fotografia e un mod de storytelling. Desi statica ca executie, in spatele ei trebuie sa existe o perspectiva regizorala; si, dupa caz, multe pregatiri de setting si stilistica.

 

Astfel, o fotografie isi poate depasi formatul, ajungand sa spuna o poveste. Un obiectiv demn pentru tema practica a workshopului: participantii au avut o saptamana la dispozitie pentru a crea un proiect foto creativ, de incarcat pe Instagram cu hashtagul #streamyourdream. Autorul celui mai complex proiect conform cu invatamintele teoretice ale mentorilor a castigat un telefon Samsung Galaxy S9.

 

3) Stiai ca, in era Instagram, ai nevoie de cadre realiste?

Editia din august a Stream Your Dream, dezvoltata in colaborare cu concursul Fotograful Anului in Romania, a adus in focus fotografia de travel intr-o discutie cu profesionisti care produc continut de travel zi de zi - anume, Dan Posea (@promovezromania), Dani Ciuca (@danitraveljournal), Simona Stancescu si Alex Vrinceanu (Lipa-lipa.ro), Razvan Buzoianu si Radu Fugarescu (We Must Be Trippin’).

Participantii n-au discutat doar tips&tricks pentru cele mai bune cadre foto surprinse cu telefoanele Galaxy S9 si Galaxy S9+; au vorbit, in schimb, despre importanta prezentarii realitatii intr-o fotografie de calatorie. Pentru ca, intr-o lume a cosmetizarii digitale, ai ocazia de a te diferentia prin autenticitate.

Transportati pentru etapa practica la parcul de la Comana, participantii au avut la dispozitie smartphone-urile S9 si S9+ pentru a crea un proiect foto de calatorie creativ. Iar creativitatea a demarcat si castigatorul unui telefon Samsung Galaxy S9, in urma deliberarii juriului din care au facut parte si mentorii lor.

 

Micro-influencerii prezenti la workshopurile Stream Your Dream au fost selectati pe baza unei serii de provocari lansate de Samsung Romania, in care au fost invitati sa produca fie recenzii video, fie fotografii, si sa le incarce online cu hashtagul #streamyourdream. Castigatorii concursurilor organizate dupa fiecare editie Stream Your Dream au fost evaluati de catre juriile formate din mentorii lor, alaturi de reprezentanti Samsung si reprezentanti MSL The Practice, dar si pe baza popularitatii proiectelor postate in online (in proportie de 50-50%). 

Prin platforma Stream your Dream ne-am propus sa ajutam micro-influentatori cu pasiuni diferite sa-si depaseasca limitele, sa isi urmeze ambitiile si sa isi atinga potentialul maxim. Cu determinarea lor si indrumati de cei mai buni specialisti, avem convingerea ca ii putem sprijini sa isi implineasca visurile, ca le putem da o „voce” viitoarelor „voci”, influentatorilor de maine din Romania”, a declarat Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung Electronics.

Astfel, Samsung Romania s-a angajat intr-un demers prin care sprijina viitoarele generatii de influenceri, pentru a avea pe viitor parteneri de dialog cunoscatori, profesionisti si responsabili. Asta, in timp ce s-a asigurat ca tehnologia ajunge exact acolo unde trebuie sa ajunga: pe maini bune, cunoscatoare, experimentate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Branded


Related