[Mileii de aur] Alex Malaescu: Publicitatea “de festival”, adica facuta pentru asta, e s**t. Am facut si eu

[Mileii de aur] Alex Malaescu: Publicitatea “de festival”, adica facuta pentru asta, e s**t. Am facut si eu

Din tolba de sfaturi a unui Art cu experienta, pentru juniorii care vor sa creasca sanatos in industrie:

Furati, ba! Tot. Meserie, idei dar facute altfel, softuri, orice va ajuta sa cresteti, va invata sa ganditi. Si faceti rahaturile de zi cu zi cat mai bine posibil. Apoi o sa faceti si d-alea de festival si o sa vina natural.

Alex Malaescu (Art Director) a venit la Mileul de Aur si a castigat. La categoria "Campanii de pus pe Mileu", subcategoria "Sampling facut la misto". A fost un un voucher (dat la TIFF, pentru 2 luni de HBO GO gratuit) care se transforma intr-un suport de telefon. O smecherie care a prins, spune Alex, ca cica au facut acelasi lucru si la Anonimul.

Ce a fost cel mai misto la prima editie a Mileului? Parerile sunt impartite aici, dar lui Malaescu i-au placut baietii cu microfonul.

Tocilescu si Dobrin. Sa mor io, m-am simtit prost ca n-am platit bilet. Funny asf! Le doresc ca festivalul sa creasca ca Maic.

Revenim si cu alti laureati ai celor mai neoficiale premii din industria publicitatii romanesti - care ar merita sa fie oficiale. (Si, apropo, nu noi am cenzurat titlul, ci Facebook-ul, plangerile merg la ei.)

 

Cum ai aflat de Mileului de Aur?

Ca mai toata lumea, am aflat despre Mileu pe #crazycreatives. Nu pot spune ca m-a incercat vreo emotie deosebita. Baietii astia au facut o treaba care e vorbita la tigara de ani de zile prin toate agentiile.

Deci reactia a fost ceva de genul “Ha, uite, ba, unii care chiar isi iau din timpul lor sa faca treaba asta. Respect!”. Ca e greu dupa cinspe feedbackuri pe zi sa-ti mai amintesti acasa de ceva macar oarecum job related.

 

Pitchul de inscriere

Pff, ce complicat suna “pitchul de inscriere” :) Treaba e ca eu nu mai lucrez in agentie, ci pe cont propriu, asa ca dupa o mica mita de doua beri catre mine insumi, mi-am dat acceptul ca pot inscrie ceva.

M-am gandit sa anunt si clientul, dar era tarziu si am planuit ca ii spun a doua zi. Am uitat. Scuze Ofe! “Pitchul” l-am scris pe loc chiar in casuta aia, ca ma urmareau niste feedbackuri si mi-a fost lene sa mai deschid o fereastra pe ecran. Plus ca na, nu mi se pare un festival unde trebuie sa-si dea cu parerea zece capete luminate pe o descriere. Apoi m-a incercat gandul sa ma felicit cu inca o bere, dar era tarziu si aveam feedback.

 

Executia castigatoare

Pai am castigat cu un voucher dat la TIFF pentru 2 luni de HBO GO gratuit. Treaba a stat cam asa: Ofelia Nastase, clientul meu de suflet btw, mi-a zis ca au o problema cu lumea care arunca voucherele la cos fara macar sa citeasca pe ele despre ce e vorba. Ca na, in Romania nu salvam copaci, avem lemn de dat si altora.

Si cum facem sa dam un voucher la TIFF pe care lumea chiar sa-l foloseasca, adica in final sa-si activeze serviciul. Ei, eu am luat chestia cu folositul de buna si m-am gandit ca voucherul asta se poate transforma intr-un suport de telefon.

Restul e simplu: iei codul de pe voucher, activezi HBO GO, urmezi instructiunile cu ruptul perforului si iti construiesti suportul de telefon, iar in final te uiti ca un boss vreo doua luni moca. Cica a functionat smecheria, ca l-am refacut si pentru Anonimul.

 

Categoria preferata a Mileurilor

Am votat cu sora-mea pentru al mai bun CS si cu Dan Spataru pentru DTP. Si de vreo 3 ori cu mine, la voucher. Poate concurenta din categorie a avut treburi mai importante de facut, dar nici eu n-am fost nesimtit sa stau sa-mi dau like o saptamana.

Categoria preferata n-as putea sa o spun, ca toate au fost pe caterinca, dar work-ul preferat a fost stickerul alb. Craft, maiestrie, strategic thinking.

 

Publicitatea de festival vs. publicitatea de zi cu zi 

Acum ma bagati in lucruri serioase si nu inteleg de ce. Hai sa zic! Publicitatea “de festival”, adica facuta pentru asta, e shit. Am facut si eu. Dar meh, pana la urma ajungi sa te bucuri la like-uri, nu ca iti multumeste cineva.

Publicitatea care merita festival, sa zicem “Magic Home” de la Jazz, aia da, e Everestul meseriei. Trebuie mereu sa tragi sa ajungi acolo. Dar pana atunci, trebuie sa te antrenezi pe tot ce iti pica in mana, chiar si un voucher

.

Na, ca sa par intelept, pentru copii zic asa: Furati, ba! Tot. Meserie, idei dar facute altfel, softuri, orice va ajuta sa cresteti, va invata sa ganditi. Si faceti rahaturile de zi cu zi cat mai bine posibil. Apoi o sa faceti si d-alea de festival si o sa vina natural.

 

Prima editie

N-am mai cunoscut multa lume pentru ca se pare ca-s batran si publicitarii de-o seama cu mine se retrag pe-o insula cu Elvis. Sau cel putin nu le place la J’ai. Mie mi-a placut cel mai mult de Tocilescu si Dobrin. Sa mor io, m-am simtit prost ca n-am platit bilet. Funny asf! Le doresc ca festivalul sa creasca ca Maic.

 

Cui ai fi vrut sa multumesti pe scena?

Lui Dragnea. Ca fara amenintarea crizei ce va sa vina, n-as fi avut curajul sa incep ceva singur si as fi fost inca la patron. Asa am zis ca ori fac ceva acum, ori e gata, ajung un batran hater, care nici nu mai iese la tigara, prin vreo agentie. Din pacate, nu-s tocmai genul loial, asa ca Liviule eu #stauacasa.

 

Viata dupa Mileu

La birou e perfect. Ma felicita lumea, am facut rost de vreo doua extinderi de deadline ca acum sunt mare publicitar, stau clientii la poarta si eu ma fac ca nu merge interfonul. Not!

 

Ce le transmiti organizatorilor Mileului?

Sa va mareasca salariile la toti. Va pupa Mala!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related