[Uite, sex!] Marius Tianu (MullenLowe): Sexul vinde. Și, în același timp, sexul nu vinde

[Uite, sex!] Marius Tianu (MullenLowe): Sexul vinde. Și, în același timp, sexul nu vinde

Este vorba de același sex, spune Marius Tianu, Group Creative Director MullenLowe. Manipulat cu stângăcie, explică el, te poate duce într-o lungă suferință, pe tine și pe brandul cu care lucrezi. Înainte de a fi ceea ce e, sex, trebuie să fie un punct de vedere. 

Inteligența și un anumit fler legat de oportunitatea folosirii lui în comunicare sunt cele care vând

Marius face un scurt inventar în legătură cu flerul și stângăciile cu care a fost folosit sexul în publicitate, la noi și la ei. De la dimensiunile cosmice ale masculinității de la Abercrombie & Fitch, la Pornhub, revistele românești de sex frumos și deștept sau de gen masculin, până la „Căldurică de la păsărică” și „Ce ți-aș face de te-aș prinde”.

 

De ce vinde sexul?

Sexul vinde. Timp de aproape 15 ani, Abercrombie & Fitch ne-a demonstrat acest lucru: masculinitate exprimată vizual la dimensiuni cosmice, store greeters care puteau concura cu Ryan Gosling în „Crazy, Stupid Love”, care îți smulgeau un involuntar „Fuck! Seriously? It’s like you’re Photoshopped!” oricât de heterosexual te simțeai, modelele topless imprimate pe sacoșe elegante – ceea ce îți oferea un motiv în plus să le păstrezi, Fierce – acel parfum care se impregna atât de adânc în tine încât miroseai a adolescență și a disperare timp de trei zile indiferent cu ce te spălai, sau cataloagele A&F care puteau să concureze cu revistele Playboy – având uneori un tiraj mai mare decât acesta. Ei bine, o astfel de asociere i-au ajutat pe aceștia să ajungă în 2002 la o valoare de piață de 1.35 miliarde de dolari. Și la fel au procedat multe alte branduri: Axe, Skyy Vodka, SK Jeans, Carls Jr., Guinness, Diesel, American Apparel și nenumărate mărci de bere, care au folosit în favoarea lor tot ce era de folosit în favoarea lor în această privință.

 

Însă, în același timp sexul nu vinde; exact același sex – care, manipulat cu stângăcie, te poate arunca într-o lungă suferință; pe tine și brandul pe care îl reprezinți. Unul dintre exemplele ilustre: Dita von Teese in spotul Perrier.

 

De aceea cred că mai mult decât sexul, inteligența și un anumit fler legat de oportunitatea folosirii lui în comunicare sunt cele care vând. Pentru că înainte să fie ceea ce sunt – sex, defect sau ironie, acestea trebuie să devină un punct de vedere.

 

Mai vinde?

Ai putea să crezi că sexul încă vinde: barbații se gândesc constant la sex; femeile se gândesc și ele constant la același lucru – mai puțin atunci când fac sex sau când încearcă să parcheze – conform studiilor făcute de The Journal of Sex Reasearch.

Motiv pentru care în 2017, PornHub a avut 28,5 miliarde de vizitatori (am simțit nevoia să bold-uiesc l-ul din „miliard”), „Nymphomaniac” a devenit a cult-movie; „Fifty Shades of Gray” a vândut 125 de milioane de exemplare la nivel global; și aproximativ 90% dintre cele 200 de piesele muzicale care reușesc să intre în Billboard Top 10 de-a lungul unui întreg an conțin referințe sexuale.

Cu toate astea, #metoo, activismul feminist în general și transformarea genului într-un construct social au transformat sexul într-un nou tabu – unul mult mai volatil, cu potențiale consecințe legale mai grave și, finalmente, de o cu totul altă natură decât cel de acum 50 de ani, de exemplu.

 

Raţionamentul unui om influenţat de sex pentru a cumpăra

L-aș schița din 3 cuvinte: „Get it on!”. Motiv pentru care nu l-aș numi raționament.

 

Etape în România

Faza 1 & 2. Tabu – „revista sexului frumos și deștept” cu Adina Halas și FHM - „revistă de gen masculin” cu Ileana Lazariuc

Nu sunt pe fază 1 & 2: „Căldurică de la păsărică” și „Ce ți-aș face de te-aș prinde”.

 

Cu orice brand?

Cred că nu s-ar potrivi niciodată unei mărci de saltele de pat.

 

Așa Da

Așa da #1

Așa da #2

 

 Și așa da #3:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related