Din A.G. Radio Holding fac parte Kiss FM, Magic FM şi Rock FM. Iar de partea de vânzări a grupului se ocupă Valeria Iliescu (Sales Manger). Despre formatele tradiționale de pe radio, Valeria spune că rămân în continuare cele mai populare printre clienți și agenții, însă că proiectele speciale sunt pe un trend ascendent și ele.
Sunt ofertante pentru clienți tocmai prin diversitatea si adaptabilitatea metodelor si a canalelor de comunicare media (Radio –TV – online –social media).
Iar ideea oricărui proiect care intră în categoria celor speciale este adaptată nevoii clientului și specificului comunicării brandului; iar în felul acesta, conceptul prezentat devine suta la suta original și credibil.
În România, radioul a fost întotdeauna una dintre cele mai stabile medii. Ceea ce ne spune multe despre modul în care a fost perceput de-a lungul timpului, atât de către clienți, cât și de agenții.
Formate, evoluție și proiecte speciale
In calitatea noastră de lideri de piață am avut oportunitatea, de-a lungul timpului, să dăm tonul, să inovam, să experimentăm. Desigur, am urmărit evoluția preferințelor ascultătorilor nostri si nevoile consumatorilor și astfel s-au născut formate care au dus un pas mai departe lucrurile cu care românii erau obișnuiți în materie de radio.
Am căutat să ne folosim toate resursele și toate canalele într-o manieră cât mai creativă, generând un tip de conținut, sa-i zicem “upgradat”, care să se preteze formatelor mixte: Radio-TV-Online-Social Media. Cu alte cuvinte, am extins campaniile din TV în radio si viceversa, apoi în online și Social Media.
Cu toate acestea, am încercat tot timpul să ne păstrăm abordarea lucidă asupra pieței, asupra nevoilor ei și deschiderii - și când zic deschidere mă refer atât la deschiderea din partea publicului, cât și a clienților. România este o piață care are specificitatea ei, iar asta se știe, de aceea tot ce oferim în materie de promovare este perfect ajustat la specificul pieței noastre.
Formatele tradiționale sunt cele care, în continuare, atrag publicul larg, însa trendul ultimilor ani este acesta: de integrare a resurselor și a canalelor.
În ceea ce priveste formele de promovare, am păstrat, după cum spuneam, formatele tradiționale (spoturi, sponsorizari, concursuri, branded content), cărora le-am adăugat componenta de proiecte speciale, care a câștigat tot mai mult teren în ultima perioadă.
Aș putea spune că, în acest moment, proiectele speciale se află pe un trend ascendent. Ele sunt ofertante pentru clienți tocmai prin diversitatea si adaptabilitatea metodelor si a canalelor de comunicare media (radio, TV – Online – Social Media).
În plus, proiectele speciale oferă o vizibilitate cu totul aparte, prin prisma faptului că ideea proiectului este adaptata pe nevoia clientului, pe cultura sa organizațională, pe specificul comunicării de brand, astfel că ascultatorului i se prezintă un concept 100% original, real și, mai ales, credibil.
Creativitatea pe radio
Advertisingul de radio este, mai degraba, unul funcțional. Spoturile, la fel ca și sponsorizările, răspund unei nevoi de-ale clientului (fie de vânzare, fie de awareness). În plus, publicul din România rezonează foarte bine cu abordarea aceasta funcțională, astfel că și gradul de răspuns și, implicit, de eficiență a campaniilor este unul bun.
În ceea ce privește conținutul creativ, ne bucură dozele tot mai mari de creativitate din cadrul proiectelor speciale – aici putem jongla cu canalele, cu instrumentele media, cu mixul online/offline, putem aduce pe piață abordări curajoase, pentru branduri la fel de curajoase.
Proicte speciale în piață
Proiectele speciale creative sunt tot mai căutate de clienți pentru avantajele pe care le oferă: pornind de la memorabilitate, la suportul în diferențierea brandului și terminand cu expunerea mesajului pe cât mai multe medii, si astfel, către o plajă mai largă de public.
Mindsetul clienților și al agențiilor
Aici aș vrea sa punctez faptul că în România radioul a fost întotdeauna una dintre cele mai stabile medii. Ceea ce ne spune multe despre modul în care a fost perceput de-a lungul timpului, atât de către clienți, cât și de agenții.
Și, deși alte medii au progresat fantastic în ultimii ani (și mă refer, în special, la online) radioul s-a adaptat și a reușit să rămână în preferințele clienților de advertising: prin faptul că este ușor accesibil și eficient din punct de vedere cost vs. reach.
Nu în ultimul rând, oferă posibilitatea promovării unei campanii targetate: local, regional sau național. În plus, noua abordare integrată a formatelor și mediilor îl recomandă ca fiind un mediu extrem de interesant deopotrivă pentru clienții de advertising cât și pentru agenții.
Despre target și audiențe
AG Radio Holding este liderul grupurilor de radio din România, conform rezultatelor studiului de audiență, valul de vară 2018. Peste trei milioane de români ascultă zilnic unul dintre posturile A.G Radio Holding, în targetul National 11+.
A.G. Radio Holding este lider si in Bucuresti, 11+ avand o audienta medie zilnica de aproape 400.000 de ascultatori.
Din A.G. Radio Holding fac parte radiourile Kiss FM, Magic FM şi Rock FM, precum şi televiziunile muzicale Kiss TV, Magic TV, Rock TV şi publicaţia online unsitedemuzica.ro.
Kiss FM este de peste 10 ani radioul numarul 1 în România cu o audienţă zilnică de 2,4 milioane de ascultători la nivel Naţional, targetul principal fiind ascultătorii din generaţia millennials.
In plus, conform celor mai recente studii de audiență, Kiss FM a câștigat poziția de lider și în București, pe segmentul 15-29 de ani si 18-49 de ani (targetul commercial). Magic FM si Rock FM se adresează cu precadere persoanelor de peste 30 de ani, insă ne bucură mult faptul că, in ultima perioadă din ce in ce mai multe persoane cu vârste până in 30 de ani prezintă un interes aparte pentru aceste radiouri, in special pentru Rock FM.
Astfel, A.G. Radio Holding reusește prin cele trei posturi să acopere aproape în totalitate spectrul ascultătorilor de radio din România.
Proiecte speciale la voi
Proiectele speciale își păstrează premisele de dezvoltare, tocmai prin diversitatea formelor pe care le pot imbrăca și prin potențialul creativ - practic în cadrul unui proiect special poți fi cât de creativ îți permite specificul brandului si resursele implicate.
În această zonă construim deja de câțiva ani buni, astfel că împreună cu clienții nostri și cu agențiile partenere conturăm noi modalități de lucru. De la workflow-ul classic (cel în care primim brieful și noi livrăm soluțiile), la cel în care venim în întâmpinarea clientului sau a agențiilor cu propuneri de proiecte concepute de noi, și până la proiectele noastre de marketing care se concretizează tot mai des în parteneriate cu clienții.