Pana acum, angajatii barfeau agentiile la o bere sau pe reddit. Sau pe Facebook. Anonimitatea este un lucru minuntat, pentru ca iti permite nu doar sa spui ce ai de spus, ci sa o faci fix cum vrei tu. Poti inflori povestea, poti strecura injuraturi sau plati polite. E perfect asa, poate si de-aia vor unii sa reglementeze internetul de parca ar fi ferma lor de porci.
Bun, si a aparut Fish Bowl, o aplicatie unde se poate barfi si da in gat din agentie intr-un mod organizat. De fapt, aplicatia e mai mult de atat. E un loc unde se pot povesti derapajele sefilor sau iesirile de tot felul ale colegilor. A prins atat de bine la industriile creative din afara, ca pana si angajatorii, cu tot cu HR-ul lor, au facut un download cinstit ca sa fie prezenti acolo.
Evident, ne-am facut si noi cont, in speranta ca ne putem plange de CDii care raspund greu sau deloc la intrebarile IQads. Ne-am inscris in niste grupuri pe acolo, am scrollat ca sa ne familiarizam cu treburile.
Cand colo, surpriza: FishBowl e un fel de CrazyCreatives dar care produce bani. V-au furat ideea, fratilor.
Serios insa, aplicatia rezolva probleme. Se discuta idei, se dau sfaturi de cariera, se dialogheaza pe marginea salariilor din industrie si cate si mai cate. Conform Digiday, agentiile deja se folosesc de aplicatie pentru a rezolva lucrurui si a proteja sensibiitati.
In one meeting at an agency, an executive referred to a group of team members with a term that was interpreted negatively. Employees in the meeting complained on Fishbowl.
Pana cand se face ceva asemantor si cu industria de la noi, colectivul IQads poate fi gasit pe FishBowl, injurand cand nu e cafea in mansarda.