Aberatiile politicienilor nostri nu au cum sa faca bine societatii, dar ele reprezinta un prilej perfect pentru mostre de umor de tot felul. Brandurile mai curajoase au inceput sa intre si ele in joc. Subtil, oportun, ca pana si politicienii zambesc. Cum influenteaza aceste interventii in social media businessurile? Ramane de vazut si de intrebat.
Daca va mai aduceti aminte, la capitolul "enormitati in prime-time", am avut recent episodul cu cei patru killeri de la Athenee Palace. Iar aspiratoarele Dyson in Romania (sic) au avut o postare delicioasa. Dragos Fratila (Managing Partner, GBR International) este cel mai in masura sa ne povesteasca despre cum au ajuns sa posteze metafora aceea.
Pe partea de comunicare, echipa GBR are parte de ajutorul unui om cu experienta.
De curand suntem ajutati de un prieten vechi, fost membru in echipa Academia Catavencu aia veche, actualmente ajuns semiinfluensar in zona de social media.
Despre businessul vostru
Asociatul meu, Teo Paduraru, este antreprenor pur sange. Are in spate mai multe afaceri pornite si vandute, eu am lucrat in media si publicitate, suntem prieteni de vreo 14 ani si ne-am potrivit foarte bine caracterele: unul e super mega ultra optimist, celalalt este de un pesimism realist feroce.
Ne-am facut compania in 2010, in plina criza. Am zis ca nu exista un moment mai bun sa incercam sa vindem cele mai scumpe uscatoare de maini din lume. Ne-am indragostit de brandul britanic Dyson si asa am inceput povestea lui, importand si distribuind uscatoare de maini neverosimil de scumpe. Dupa ce am facut treaba buna cu produsele profesionale, am primit distributia pentru toate produsele Dyson, in 2012.
Strategia de comunicare
Dyson a lucrat exclusiv cu resurse interne de comunicare aproape 20 de ani, sustinand ca nimeni nu intelege mai bine ce se intampla cu produsele decat oamenii care fac produsele.
Tinand cont ca unul din noi are background in advertising, la fel facem si noi, dar de curand suntem ajutati de un prieten vechi, fost membru in echipa Academia Catavencu aia veche, actualmente ajuns semiinfluensar in zona de social media.
Canale de promovare
E simplu: Facebook, Facebook, Facebook. Si, de cand ne-am deschis propriul magazin, Google, respectiv Google Maps. Am avut si 2 campanii pe Radio Guerrilla care au mers foarte bine, dar pentru viitor, Facebook este the weapon of choice.
Amestecam glumitele cu cioacele cu chestiile serioase si informative ca sa nu plictisim si ca sa iesim in evidenta cand putem. Din fericire, avem de partea noastra niste produse extraordinare si ca design, si ca performanta, si ca poveste, asa ca ne e usor sa comunicam.
Postarea cu pricina + antecendente
Am mai avut o duda cu trimitere la o mare doamna a administratie locale dintr-o capitala europeana care nu e Budapesta. Am strans niste like-uri si atunci, dar nu ca la glumita criminala. Cred ca Facebookul incurajeaza (a se citi viralizeaza) genul asta de reactii rapide la evenimentele de impact si vrem sa folosim asta cat se poate de mult.
Ce anume ati urmarit cu ea?
Ne prinde bine oricand awareness pentru brand si trafic pentru site-ul propriu. Iar omul care ni le face impusca trei iepuri deodata: ii vine foarte usor sa le faca, se distreaza si bifeaza si la brand awareness.
In cazul asta, nu a fost vorba de nici un brainstorming, nu s-a cautat mult. I-a venit natural, a scris-o pe loc, a dat Publish si apoi a asteptat bonusul de viralizare.
Noi avem deplina incredere in el, nu are nevoie de acceptul nostru pentru fiecare post. Se intampla sa ne mai intrebe pe chestii tehnice, gen daca a inteles bine o functionalitate Dyson. Dar altfel e mai liber decat multi oameni de comunicare din Romania. Iar asta e o situatie win-win-win. Ii place atat de mult de noi incat vrea sa ne faca comunicarea pe toate brandurile din portofoliul companiei.
Urmarile postarii
In primul rand ni s-a dublat vizibilitatea paginii de Facebook, iar traficul pe site a explodat. A fost bine, insa nu cred ca societatea romaneasca e pregatita si sigura pentru interventii politice din partea companiilor. Din pacate ne-am temut de prea multa atentie, din fericire am vazut ca sunt din ce in ce mai multi curajosi si doritori de schimbare.
Exemple de "asa da"
Nu a fost neaparat o reactie la o chestie politica, insa mi-a placut cum s-a pozitionat Aqua Carpatica la scandalul cu Olivia Steer. Apropo, majoritatea demersurilor de genul asta, cu branduri postand critic despre politica/societate, au in comun umorul.
Apropo, importanta umorului
E o sabie cu doua taisuri. Umorul poate duce in derizoriu o problema serioasa. Avem in ADN hazul de necaz, ne vine natural sa facem caterinca de o greseala sau un generator de greseli, din pacate asta ingreuneaza indreptarea greselii.