Iarina Nicolae se construieste intre doua lumi. E in continuare copilul care ia pensula in mana, variata astazi cu creionul, penita sau markerul, dar ne spune ca Bucurestiul, unde se afla de doi ani, are tendinta s-o transforme si intr-un adult prea serios. Iarina este in anul III la sectia de Grafica a Universitatii Nationale de Arte. A terminat un colegiu de arta din Ploiesti, la sectia pictura, dar prin clasa a 12-a s-a apucat sa experimenteze cu tehnici de grafica. Nu alandala, caci a participat si a castigat Premiul I la Olimpiada Nationala de Arte Vizuale, Arhitectura si Istoria Artei in 2016.
Temele pe care le abordeaza tin, de regula, de anxietate, ipohondrie ori alienare sociala, abordate intr-un stil "dramatic" am vrut sa zicem noi; ea l-ar numi "contemplativ", dar prefera sa-l lase liber la interpretare. In continuare, Iarina ne-a spus ca se concentreaza pe studii; isi doreste si o expozitie personala, dar in viitorul apropiat se va ocupa de ilustratiile unui pachet de carti tarot.
Despre pasiunea ei, cultivata cu (prea) multe cafele, mai jos, pe Facebook si pe Instagram.
S-o cunoastem pe Iarina
Am 20 de ani, locuiesc in Bucuresti de 2 ani, cu toate ca ma identific mai mult cu locul meu de bastina Campina. Contrastul in cele doua orase se poate observa si in caracterul meu ambivalent: om prea serios sau copil.
Prin clasa a 12-a cand eram la Liceul de Arte din Ploiesti am inceput sa ma joc cu diferite tehnici ce tin de grafica, cu toate ca ma aflam la o sectie de pictura. Ilustratia a venit ca o refulare a mea impotriva a ceea ce ni se cerea la atelier. Am o rabdare de fier si o afinitate pentru cele mai mici detalii, drept urmare mi-a fost usor sa ma mulez pe ilustratie.
Momentan ma axez pe studii. Ilustratia o fac in timpul liber si o iau ca pe o joaca. Toata lumea se "atesta" pe internet in ziua de azi, iar eu fac asta prin intermediul desenelor. Amuzant este ca m-au ajutat sa cunosc foarte multi oameni faini.
Stil si inspiratie
Mereu mi-am lasat stilul liber la interpretare; se poate numi si dramatic. Eu il vad mai mult contemplativ. Inspiratia vine involuntar; cat despre influente, majoritatea se trag din Egon Schiele, Hieronymus Bosch, Horst Janssen, Frida Kahlo sau Francisco Goya.
Ilustratori pe care ii admir? De la noi, Alina Bohoru, Maria Balan, Madalina Andronic, Aitch, Raid, iar din afara, Alex Gamsu Jenkins, Joanna Concejo,Pat Perry, NemO’s si multi altii. Mereu caut artisti cu care rezonez stilistic.
Cat despre temele catre care ma orientez, ar fi alienarea individului in societate, universuri paralele, anxietati, izolarea existentiala, ipohondria.
Instrumente, suport, tehnici
Mereu baza va consta in modul de lucru traditional. In ultimul timp am experimentat si cu digitalul, cu toate ca pornesc de la un desen fizic pe hartie. Imi place sa amestec instrumentele de lucru, ofera un rezultat mai complex. Am incercat sa trec prin fiecare tehnica, de la penita la acuarela, creioane colorate, markere pana la culori acrilice.
Proiecte preferate, un top 3
Cele mai multe proiecte sunt cele personale sau legate de atelier. Preferatele mele sunt ilustratia pentru Alice in Wonderland, masca cu caracter personal (inima albastra), dar si cover-ul pentru piesele lui Ommo, un prieten din Campina.
Cea mai complexa ilustratie de pana acum e "Twins", o lucrare care nu voia sa se mai termine. Este un carton 50/60 cm facut integral in penita si tus. Am lucrat in jur de 10 ore pe zi timp de 7 zile.
Am refuzat aproape orice colaborare oferita pentru ca nu m-am simtit destul de apta. Am preferat sa pun acest lucru pe stand-by si sa evoluez in ritmul meu.
Ce urmeaza?
Pe primul plan este licenta. In paralel as vrea sa incep sa ilustrez un pachet de carti de tarot. Eventual, sa ma ocup si de o expozitie personala.