Tu când ai făcut ultima oară ceva pentru prima oară? #liveforthestory

Tu când ai făcut ultima oară ceva pentru prima oară? #liveforthestory

Aceasta este întrebarea pe care Canon România și agenția The Good Company au transformat-o într-un..stil de viață. Acela de a căuta povești la tot pasul, fara pauză. Inspirația a venit de la umbrela de comunicare globală Canon: “Live for the story”, care presupune crearea de noi experiențe și împărtășirea lor către întreaga lume cu ajutorul tehnologiei echipamentelor foto-video potrivită pentru fiecare categorie de pasionati de fotografie.

 

Cum am construit campania

Primul pas a fost segmentarea publicului-țintă in doua categorii distincte, însă ambele provocate in același mod - să facă ceva pentru prima oară:

- Fotografii profesioniști
- Pasionații de fotografie, aflati la inceput de drum.

Obiectivele (inspirarea publicului, comunicarea gamelor de aparate foto-video Canon) au fost atinse prin focus pe comunicarea în mediul digital, utilizând canalele partenerilor Canon, canalele influențatorilor, Google Display și Facebook. Mixul de materiale folosite în online a fost construit din experiențele trăite pentru prima oară de către cei implicati in campanie: bannere, filme scurte, gif-uri, ad-uri și carusel-uri.

Însă, influențatorii, aleși în funcție de categoriile de public țintă, au avut cea mai mare contribuție la comunicarea mesajului campaniei, prin exemplificarea provocărilor pe care le-am lansat către ei și a experiențelor trăite pentru prima dată.

Cum am comunicat către pasionații de fotografie aflați la început de drum: cu ajutorul influencerilor care au acceptat provocările noastre - Dragoș Bucur, Anca Surdu, Travelgirls, Mihai Jurca și Vlad Eftenie – au ales să împartă această experiență cu câte un reprezentant din comunitatea lor.

  • Dragoș Bucur și Anca Surdu și-au dorit să călătorească cu balonul cu aer cald așa că au așteptat o zi fără vânt sau ploaie, iar baloanele s-au înălțat pe cerul senin.

  • Travelgirls au ales să experimenteze un maraton culinar într-o singură zi și au trecut prin 4 bucătării internaționale prezente în București. Nu a fost asa ușor precum pare. :)

  • Mihai Jurca și-a dorit să zboare cu un avion ultra ușor de două locuri.

  • Vlad Eftenie a fost super entuziasmat sa călătorească alături de conductorul de tren, în locomotivă.

Cu toții au fot echipați cu câte un aparat Canon potrivit nivelului de experiență și activității alese, astfel încât să surprindă și să păstreze amintirile acestor experiențe la cea mai bună calitate posibilă.

Cum am comunicat către fotografii profesioniști: cu ajutorul unora dintre cei mai renumiți fotografi din România: Alex Gălmeanu, Cristian Vasile, Ostafi Photography, Dorin Bofan și Adrian Petrișor. Provocarea lor a fost să aleagă o situație dificilă pentru ei în fotografie, o situație cu care nu s-au mai întâlnit și să o depășească prin intermediul tehnologiei aparatelor Canon.

  • Alex Gâlmeanu a testat aparatura în condiții de lumină extrem de scăzută și a desfășurat sesiuni foto la lumina lumânărilor; după alte două luni de la prima experiență, și-a depășit așteptările fotografiind exclusiv la lumina lunii.

  • Cristian Vasile a testat aparatura Canon în deșertul Sahara, într-un mediu nu tocmai potrivit având în vedere nisipul fin și diferențele mari de temperatură.

  • Dorin Bofan a făcut teste în Patagonia într-un mediu destul de aspru, dar impresionant de frumos.

  • Prietenii fotografi de la Ostafi au schimbat domeniul de activitate din fotografia de eveniment către fotojurnalism iar rezultatul a fost impresionant.

  • În aceeași direcție a mers și Adrian Petrișor care a schimbat fotografia de eveniment cu fotografia de wildlife, iar astfel a ajuns să fie extrem de aproape de ursul carpatin și se pare că asta își dorește să facă mai mult în continuare.

Un reach de aproximativ 422.000, numai din comunicarea influențatorilor și un engagement (comentarii, likes, shares) de aproximativ 63.000 au arătat că obiectivul inspirațional a fost atins, că s-a ieșit din zona de confort alături de prietenii Canon și că a meritat încercarea noilor experiențe care apoi să fie povestite întregii lumi. Și povestea continuă, noi provocări abia așteaptă să fie încercate.

 

“Ne dorim să îi inspirăm pe oameni să trăiască povești, pe care să le ducem mai departe, să le împărtășim cu toată lumea. Vrem să fim parteneri în fiecare poveste și nu doar să inspirăm prin poveștile altora, dar să ajungem să facilităm crearea de povești.” , Andreea Ionescu (Project Coordinator, Canon România).

 

”A fost o campanie de suflet, cu multe provocări. Nu ai des ocazia să întâlnești atât de mulți oameni minunați cu povești deosebite și care să fie deschiși în continuare să descopere lucruri noi și să își depășească limitele. Pot spune că această campanie m-a motivat și pe mine să ies din zona de confort și să încerc lucruri noi – și știu că a inspirat și pe alții.”, Bianca Chiscop (Project Manager, The GOOD Company)

 

Echipa care a făcut posibilă această campanie a fost formată din:  Delia Mărgărit (Managing Partner - The GOOD Company), Andreea Ionescu (B2C & B2B Marketing Professional – Canon Romania), Bianca Chiscop (Project Manager – The GOOD Company), Andrei Voinea (Project Manager – The GOOD Company), Bogdan Jlobnițchi (Strategic Planner – The GOOD Company), Bogdan Anghelache (Media Planner – The GOOD Company), Florence Luca (Director de Creație - Digital Friday), Teodor Bradu (Creative - Digital Friday), Anita Kevorchian (Graphic Designer – Digital Friday).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related