[Partidul Brandurilor] Mihnea Vasilache (Dagon Wines): Dagon nu face politica partizana, dar nici nu e indiferent la societatea in care este baut

[Partidul Brandurilor] Mihnea Vasilache (Dagon Wines): Dagon nu face politica partizana, dar nici nu e indiferent la societatea in care este baut

Am avut ocazia, de-a lungul timpului, sa vorbim mult (si cu oameni misto) despre responsabilitatea brandurilor in viata cetatii. Dialog purtat in numele publicului, cum ar veni. Pe deoparte, avem citatul celebru al lui Milton Friedman, care spunea ca responsabilitatea sociala a unui business este aceea de a-si spori profiturile.

Mihnea Vasilache (owner Dagon Wines) ne aminteste de acel articol faimos scris de Friedman in anii 70, insa tot el (alaturi de echipa de comunicare) este cel care a abordat un stil de promovare de brand in care se regasesc si mesaje sociale si politice.

Iar ca Dagon Wines sunt mai multe businessuri. Care n-au niciun chef sa faca politica, dar nici sa taca si sa vanda. Ce-i in mintea acestor oameni si echipe? Nu stim, asa ca facem ce stim mai bine: ii intrebam.

Brandul Dagon a fost realizat de multi-talentata Raluca Feher (CAP) care de altfel mai are in palmares branduri de succes precum Arezan, Zaraza si Sec de Murfatlar.

Iar stilul de comunicare abordat are ca varf de lance o postare in care se regaseste cuvantul "Teleorman". O gasiti in interviul de mai jos, discutata si comentata impreuna cu Mihnea; dar inainte de toate, sa nu uitam o treaba:

Umorul este o forma superioara de inteligenta si este probabil printre putinele lucruri pe care le facem dintotdeauna bine in tara asta.

 

Despre businessul vostru

Dagon Wines este intruchiparea idiosincratica a unui vis de adolescenta. Dupa o educatie formala si informala in lumea vinului, vizite prin vii din toata lumea si mai ales mult, mult vin baut, am ajuns la concluzia ca vinul are o dimensiune spirituala si nationala foarte importanta.

Prima recolta, in toamna anului 2014, a fost rezultatul unei serii de intamplari: achizitionarea viei de pe Valea Nucetului (Dealu Mare), intalnirea cu Mark Haisma guru-ul nostru vitivinicol, asamblarea unei echipe talentate si inimoase care a crezut in poveste de la inceput si, nu in ultimul rand, identificare in piata a unei nise pentru vin artizanal, elegant si in acelasi timp foarte baubil. 

 

Strategia de comunicare & promovare

Am fost constient de importanta crearii unui brand si a unei identitati vizuale originale si am decis sa investesc inca de la inceput in asta. Brandul Dagon a fost realizat de multi-talentata Raluca Feher (CAP) care de altfel mai are in palmares branduri de succes precum Arezan, Zaraza si Sec de Murfatlar.

Etichetele au fost realizate de agentia de design Dusted (Londra) precum si de artistul plastic Esteban Arnold. Acestea fiind spuse, recunosc ca pana recent nu am avut practic o strategie de comunicare bine pusa la punct.

In primii ani am fost preocupati mai mult cu punerea la punct a productiei incercand sa crestem calitatatea, cantitatea si diversitatea vinurilor fara sa compromitem principiile de vinificatie naturala si artizanala. In ultima perioada insa am realizat ca trebuie sa abordam mai organizat si mai sistematic capitolul comunicare si promovare. 

 

Cum va promovati?

Similar cu vinificatia, comunicarea si promovarea Dagon este in mare parte experimentala :) Asa cum in fiecare an experimentam diferite tehnici de vinificatie pe diferiti struguri, la fel si in comunicare am decis sa fim putin mai neconventionali.

Acestea fiind spuse, imi place sa cred ca avem calitatea intrinseca a vinurilor care ne permite sa fim putin mai excentrici in comunicare si promovare.  Dovada cea mai buna este reputatia care ne-am creat-o de-a lungul timpului in randul clientilor horeca, ai consumatorilor dar si ai criticilor de specialitate din tara si din strainatate.

In prezent, social media este principalul canal de promovare, partial si din cauza resurselor financiare limitate, iar principalul tip de promovare este acela al degustarilor la crama sau in locatiile clientilor.

 

Postarea curajoasa


 

Antecedentele personale atat ale mele cat si ale Ralucai sunt usor de gasit in spatiul public, dar asta este alta poveste. Postarea respectiva a devenit celebra peste noapte din cauza lui Mircea Badea, care cred ca o stalkeaza pe Raluca online.

Ma rog, nu m-am suparat si pe aceasta cale il invit sa deguste in orb vinul lui italienesc preferat si sa il compare cu Feteasca Neagra Rezerva 2016 produsa din cei mai valorosi struguri ai vie noastre batrane de pe Valea Nucetului. Donez ambele mostre! 

Mai general, din august am hotarat impreuna cu Raluca sa experimentam cu acest tip de comunicare online tintind cresterea notorietatii intr-un mod creativ dar si consistent cu valorile brandului Dagon.

Ideea a fost simpla si nu neaparat originala (vezi recenta controversa in jurul reclamei Nike cu sportivul american de culoare Colin Kaepernick) - am vrut sa legam viata vinurilor noastre de viata cetatii si sa facem acest lucru cu umor de bun gust si ironie fina. Dagon nu face politica partizana, dar nici nu e indiferent la societatea in care este baut. 

 

Urmarile postarii, rezultatele comunicarii

Este prea devreme sa pot evalua rezultatele financiare ale aceste strategii de comunicare dar este clar ca notorietatea Dagona crescut evidentiat si prin numarul mare si crescand de like si vizualizari ale postarilor si paginii de Facebook precum si ale sitului.

Poate este o coincidenta, dar in ultimul timp ne-am extins prezenta in foarte competitvul sector horeca incepand sa lucram cu parteneri care sunt adevarate institutii ca de exemplu Shift si AltShift. Lista mai mult sau mai putin completa a locatiilor unde sunt prezente vinurile poate fi gasita aici

 

Utilitatea acestor initiative

Celebrul economist si filozof american Milton Friedman scria in 1970 un articol celebru intitulat "The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits". Desigur lumea s-a schimbat de atunci, dar nu este intentia Dagon sa schimbe lumea.

Vinurile Dagon sunt facute cu foarte mult efort, talent, creativitate si fara scurtaturi sau compromisuri de niciun fel. Imi doresc ca aceasta etica a productiei sa se reflecte prin comunicare adecvata si in etica brandului. 

 

Exemple de bine

Dupa cum mentionam mai devreme mi s-a parut foarte curajoasa strategia Nike in reclama cu Colin Kaepernick. In Romania mi-a placut mult reclama Transavia creata de Papaya Advertising.

 

Importanta umorului aici

Umorul este o forma superioara de inteligenta si este probabil printre putinele lucruri pe care le facem dintotdeauna bine in tara asta.

 

Ce urmeaza?

Coafura rezista! Strategia de comunicare continua si invitam si pe cei amuzati dar si pe cei suparati sa guste un pahar de vin Dagon si sa descopere enormul potential de calitate al zonei Dealu Mare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related