Daca exista asa ceva si pe vremea noastra, a millennialsilor trecuti prin Hi5 si Hotmail, poate eram mai cu picioarele pe pamant acum. Dar nu era, asa ca iata-ne investind in bitcoin si turism. Insa programul Scoala de Bani pe care l-au gandit cei de la BCR nu se adreseaza doar adolescentilor sau Generatiei Y, ci tuturor. Ba mai mult, este gratis si isi propune sa ofere nitica educatie financiara. Ca este nevoie.
Apropo, in seria de interviuri pe care am facut-o cu managerii huburilor dedicate antreprenorilor din Romania (Startup hub), am sesizat un punct comun. La intrebarea "Care e cea mai evidenta lipsa a tinerilor antreprenori din Romania?", raspunsul era, in majoritatea cazurilor, educatia financiara. Avem idei, avem prieteni, avem pofta de munca, avem chef de citit, insa financiar, stam cam prost.
O initiativa de genul asta merita un spot pe masura ambitiilor. Au livrat creativi de la Mainstage The Agency. Care au produs, impreuna cu Lino Golden, aceste doua minute de video si muzica spectaculoase.
Ca o paranteza, originalul lui Lino Gold, Panamera, are mai multe vizualizari pe YouTube decat ar fi normal. Dar omul spune clar acolo:
Vreau sa-mi iau un Panamera/S-alerg noaptea ca pantera
Si am o minte geniala / Nu vreau munca la program
Artistul are ambitii, iar asta este foarte bine. De altfel, accesul in Uniunea Europeana a facut posibila indeplinirea multor visuri printre tinerii din ziua de azi. Si are dreptate: nimeni nu vrea munca la program, toata lumea ar vrea un Porsche Panamera.
Ei bine, in colaborarea cu Mainstage, gasim un Lino Gold complet schimbat, cu un set de valori diametral opus celui din videoclipul "Panamera". Transfigurarea capata accente neverosimile cand junele - care mai ieri avea ca hobby jentile de masina - invita tinerii sa investeasca in educatia lor financiara, nu in masini scumpe.
Schimbarea incepe cu tine!