Alex Tocilescu despre ”Mileul de Aur”, premiile neoficiale ale publicității: Există insule in-store în care s-a investit multă muncă & creativitate și merită și ele premiate

Alex Tocilescu despre ”Mileul de Aur”, premiile neoficiale ale publicității: Există insule in-store în care s-a investit multă muncă & creativitate și merită și ele premiate

Nu e timp de pierdut; mai sunt doar vreo două zile în care vă puteți inscrie lucrările. Aici, oameni ai publicității. Festivalul ”Mileul de Aur”, despre care Alex Tocilescu s-a confesat în interviul de mai jos, va avea loc în data de 20 septembrie, la J'ai Bistrot și se anunță de-a dreptul craaaazy. Apropo, sunt și categorii ceva mai speciale la care puteți înscrie. Se vor premia și clienții, că și ei fac multe lucruri să se întâmple (sau cam toate).

Bun, deci e un festival organizat de adminii grupului Crazy Creatives (Vlad Socianu, Adina Popescu, Alecsandra Popa, Andrei Dragotă, Ionuț-Florin Negrilă); un grup cu o poveste destul de interesantă. O puteti citi mai jos. Apropo, organizatorii o să aducă în seara cu pricina niște invitați tare mișto. ”Nu-s de la Droga, da-s la fel de buni”, îi laudă Tocilescu.

În afară de premii, va fi și alcool. Nu că publicitarii ar duce lipsă de așa ceva, dar cică demult nu s-a mai făcut o pileală în mod organizat, iar industria asta o merită. O mahmureală comună, la început de toamnă.

Noi ne gândim că o să vină vreo 200 de oameni în J’ai Bistrot sau chiar mai mult, pentru că n-a mai existat de multă vreme o petrecere de publicitari, așa cum erau pe vremuri la Noaptea Agențiilor.

Dacă vrei, dă și-un going sau interested la evenimentul de pe facebook. Și hai cu înscrierile. O să fie crazy, neboonilor!  

 

#CrazyCreatives, grupul

Acum vreo patru ani jumate eram la Propaganda, și cum nu se poate spune că aveam mare lucru de făcut, stăteam pe Facebook și ne uitam cum nici alți oameni n-au mare lucru de făcut.

Într-o zi, cineva din altă agenție a făcut un lucru destul de banal, nu zic nici ce, nici cine, și a scris o postare despre asta, pe care a încheiat-o cu hashtagul #crazycreatives. Noi am început să râdem, pentru că în toate agențiile se făceau (și se fac) tot felul de prostii și toți ne credem „crazy”.

Doar că nu-i vorba de crazinessul ăla al cuiva care sare cu parașuta de la etajul opt sau merge noaptea pe autostrada cu farurile stinse sau se duce la un meci al lui Dinamo cu un tricou de la Steaua; nu, efectiv noi ne credem crazy când fumăm acolo unde e interzis sau când mergem cu bicicleta pe trotuar.

Altfel zis, nu suntem cine știe ce rebeli. Ei, și de-aici a pornit #crazycreatives; câțiva oameni de la Propaganda care ironizam părerea destul de bună pe care publicitarii o au despre sine, postând tot felul de nimicuri și pretinzând că ar fi crazy.

De exemplu, una dintre primele postări e cu Mihai Calotă traversând o stradă, iar textul e „If I want to jaywalk, I jaywalk”.

Erau postări despre arți care deschid InDesignul, despre copywriter care poartă șireturi diferite la fiecare pantof, despre grupi care stau pe balustrade unui balcon. Eram crazy într-un mod ironic.

Pe parcurs, însă, grupul a devenit altceva, pentru că mulți dintre cei noi intrați n-au stat să dea un scroll în istoria lui, ci au luat #crazycreatives mai mot-a-mot și au început să posteze publicitate proastă văzută pe stradă.

Și dintr-un grup de ironie s-a transformat într-unul de bășcălie. Noi tot sperăm că într-o bună zi o să le explicăm tuturor ce și cum, și de-aia am dat și răspunsul ăsta foarte lung la întrebarea ta.

Azi, #crazycreatives are 1834 de membri, adică mai toată lumea din publicitate și PR (și mulți clienți!) sunt în el. Am devenit mai mainstream, ce să-i faci…

 

Cele mai craaazy postari de până acum

Mie-mi plac alea vechi și tâmpite. Adică uite câteva:

 

Și-apoi, l-ați făcut public

Ca de obicei, explicația e mult mai simplă decât pare: am făcut public grupul ca să putem invita lumea din afara lui la Mileul de Aur.

 

Așa, deci Mileul de Aur

Numele era scris pe o hârtie lipită pe un perete la Propaganda. Habar n-am cine l-a scris, da’ în orice caz era un mișto vizavi de Leul de Aur. Că practic majoritatea publicitarilor din România n-o să ia un leu de aur, da’ ar putea primi un mileu.

Cu anii, gașca din Propaganda, răspândită între timp în cele patru zări, tot vorbea despre cum ar fi să facem pe bune Mileul, un premiu pentru munca aia de zi cu zi, dar evident că nu făceam de fapt nimic.

Într-o seară acum câteva luni (nu multe) am început să vorbim pe un grup al adminilor de la #crazycreatives despre ce am putea face cu grupul, cum l-am putea duce mai departe, și așa, din vorbă în vorbă, ne-am dat seama că Mileul ar fi cam cel mai logic lucru pe care l-am putea face. Așa că am ieșit la o bere, berea s-a transformat într-un brainstorming, și lucrurile au început să se miște.

 

Ce vreți de la Mileu?

Există și au existat de-a lungul anilor multe festivaluri de publicitate în România, fie că s-au numit Ador, Effie sau Fibra. Unele premiau creația deosebită, altele succesul campaniilor, dar toate erau cam pompoase, cam serioase, lipsite și de autoironie, și de căldură.

Bine, de fapt cam așa sunt toate festivalurile, se premiază lucrurile mărețe, alea despre care vorbește toată lumea. Doar că în cea mai mare a timpului, cea mai mare parte a publicitarilor nu face lucruri mărețe, cu care să poți merge la Cannes, ci chestii mici, aparent mărunte: facem wobblere, facem bannere, facem costume de promoteri, scriem flyere și promoții de 2+1 gratis și newslettere interne.

Cam asta e munca noastră de zi cu zi, și chestia e că o facem totuși cât putem noi de bine; pentru că până la urmă de-aia suntem plătiți, și în plus avem și noi onoarea noastră de a nu da clientului ceva slab doar pentru că e un lucru mărunt.

Cred că ce vrem să zicem cu premiile astea e că există insule in-store în care s-a investit multă muncă și multă creativitate, și că merită și ele premiate. În plus, avem și niște categorii care nu există la alte festivaluri, în care premiem oamenii din agenții.

Și n-am vrut să premiem arții și copywriterii care sunt (sau se cred) vedete, ci pe accounții care stau cu noi până la trei dimineața dacă e nevoie, pe detepiștii care știu adeseori brandurile mai bine decât brand managerii, pe fetele de la recepție care ne întâmpină în fiecare dimineață cu un zâmbet și o glumă. Că na, agențiile sunt compuse din noi toți, și de ce să nu vorbim și despre ceilalți oameni care trudesc din greu ca să meargă lucrurile bine?

 

Categoriile, înscrierile

După cum ai intuit, la început a fost un brainstorming în care am aruncat tot ce ne-a trecut prin cap; după aia am început să le grupăm pe căprării (vizualuri, texte, oameni, etc.) și am mai scos câteva.

Dar dintre astea care au rămas ne plac toate, am căzut destul de repede la pace pe ele. N-am avut cine știe ce highlighturi, pentru că am lucrat foarte aplicat și serios, s-a glumit puțin și s-a notat mult.

Până acum avem 29 de înscrieri, ceea ce e cam subțire, dar știm cu toții din experiență că lumea lasă lucrurile pentru ultima clipă, așa că nu ne facem griji. Și evident că o să prelungim deadline-ul, care e 9 septembrie, că așa se face mereu, chiar și la festivalurile mari.

 

Ce așteptări aveți?

Noi ne gândim că o să vină vreo 200 de oameni în J’ai Bistrot sau chiar mai mult, pentru că n-a mai existat de multă vreme o petrecere de publicitari, așa cum erau pe vremuri la Noaptea Agențiilor (păcat că nu se mai ține!); cred că ultima a fost la Kubis anul trecut, și cred că li se cam simte lipsa chestiilor astea. Probabil că cei mai mulți o să rămână cu o mahmureală, și poate și cu impresia că totuși lucrăm într-un domeniu mișto.

 

Promovare & concept

L-am promovat exclusiv pe Facebook, că n-avem bani de alte medii și, sperăm, nici nevoie. Conceptul e ceva cu mileuri, o să vedeți pe 20 septembrie.

 

Prieteni și parteneri

N-am căutat parteneri, pentru că îl facem așa, mai amatoricește, mai între prieteni. Adică nu e o entitate legală care să-l organizeze, de-aia și scrie pe afiș „premiile neoficiale ale publicității”.

Partea mișto e că mulți s-au oferit să ne ajute fără să-i tragem noi de mânecă; cei de la J’ai Bistrot, în primul rând, care ne oferă spațiul și diverse alte chestii tehnice. Apoi Marian Enache, care e un BTList foarte mișto și care ne ajută cu premiile; studenții din Advice, care ne pun la dispoziție niște voluntari; cei de la cupe-medalii.ro o să facă premiile; GOA Network ne ajută cu niște materiale; Simona Taudor o să facă ceva, dar nu spunem ce; la StartRec am tras niște voci pentru eveniment; plus alți câțiva oameni și agenții despre care nu știm încă exact ce o să facă, dar cărora o să le mulțumim la momentul potrivit.

Drept să spun, i-aș numi mai curând prieteni și parteneri decât sponsori, că asta și sunt. Bugetul nostru e zero, sau de fapt puțin mai mult, că am cumpărat niște plicuri aurii și am băut niște beri și sucuri la brainstorminguri.

În plus, o să avem și niște invitați mișto la ediția asta. Nu-s de la Droga, da-s la fel de buni. Vă zicem în curând despre cine e vorba (deși nu-i greu de ghicit, că-s tot prieteni și ei).

 

Înscrieți și voi?

O să înscriem, că doar noi am fost cu ideea. Dar votul o să fie unul public (mă rog, noi o să facem un fel de preselecție, dacă va fi cazul), adică o să chemăm lumea pe o pagină unde să poată alege cele mai bune chestii din fiecare categorie.

 

Planuri și chestii

Momentan suntem prea ocupați cu ediția asta ca să ne gândim mai departe de-atât, dar da, planul e să existe și o a doua, o a patruzecea și așa mai departe. Dar mai întâi vrem să vedem cum iese prima. Și să ne distrăm, cam despre asta-i vorba aici de fapt.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related