TOY STORY

Batalia a durat zece ani plutonieni. Cucerirea Energonului - substanta rara pentru care s-au infruntat Autobot si Decepticon - se transmite atit live cit si episodic pe Cartoon Network. Aflu cu stupoare ca sintem dominati de Eoni si mi se sparie gindul la ce-ar putea urma dupa armistitiul dintre Unicron si Decepticon: legiuni intregi de hyper-dotati-activati-inarmati - calca totul in picioare spre destinatia Pamint, cu scopul de a pune laba computerizata pe resursele noastre inepuizabile de Energon. Doar o minune ne mai poate salva...sau o mina de Autoboti de elita...

Stiam eu ca nu ne lasa la greu! Deprinzind tehnica guerrillei urbane de la stramosii Pokemoni, marketingul agresiv de tip Warner Bros si persuasiunea Gizmo, Transformers Armada sta cu pieptul la hotarele planetei. Optimus Prime, Inferno, Megatron si Demolishor sint in tot si-n toate, la vedere sau undercover. Cunoscatorii au identificat primul val de defenders in pungile de Happy Meal acum citiva ani in urma si - sub deghizarea perfecta in avioane, tancuri sau masini de pompieri - au inteles ca adapostesc in cutiile cu jucarii de acasa pe viitorii salvatori ai omenirii.

Amazonul si Hasbro pun umarul la propaganda si imagine, FedEx si DHL organizeaza marsuri triumfale by day & by night, Mac Donalds asigura expansiunea exemplara a celui de-al doilea val de luptatori la scara globala, facindu-i pe strategii NATO sa paleasca de invidie. Da, domnilor invaders, razboi cu Terra nu se face! Din admiratie si recunostinta pur paminteana pentru salvgardarea pacii, marii designeri auto proiecteaza cuirase de lux pentru eroul Optimus Prime - un mic tribut pentru marele conducator: sacoul Jaguar, fracul Lamborghini, sortul Mini Cooper, treiningul Hummer, halatul de casa Lexus. Transformerul Suprem apreciaza efortul sustinut al speciei muritoare si-i promite cresterea vinzarilor la raioanele de jucarii si de console video, precum si aparitia unor noi reviste de benzi desenate.

Suspect de bine curge povestea...there has to be a twist in the tale! La apogeul carierei, in culmea gloriei si a recunoasterii - capitanul Optimus are o ratacire de moment, nefireasca speciei sale. Exegetii vorbesc despre responsabilitatile coplesitoare ale eroului, rau-voitorii despre influenta nefasta a unui grup anglo-canadian de soldati apropiati cercului autobotic. Cert este faptul ca Optimus Prime - intr-un moment de denial - fuge de acasa, purtind pe fesieri o pereche ieftina de jeans Citroen si pe umar un casetofon stereo cu multe leduri. "Jacques Your Body" penetreaza membrana acustica de metal si vibe-ul ii inunda irefutabil circuitele, facindu-l sa actioneze spasmodic, intr-un stil tributar unui anume Justin Timberlake, zarit intr-o seara pe un post tv obscur. N-ar fi atit de grav pentru imaginea intergalacticului, errare...

Asta pina in clipa in care ii sare nasturele de la nadragi si, cu o miscare disperata in a sustine ce se mai poate, deghizata in figura de stil michaeljacksoniana, reuseste sa-si sterga o palma si peste imaginara palarie din dotare. Intr-un moment de luciditate renunta la melodicul acid-disco si da fuga sa se imbrace, culegindu-si pantalonii de pe jos, multumind in gind ca l-a apucat criza in peisaj nepopulat, ferit de priviri indiscrete... Deh, vise in mintea scurt-circuitata a unui autobot!

Un dibaci paparazzo surprinde tarasenia si face public reel-ul. Pe linga filmul pus la dispozitie, cetateanul povesteste ca evadarea in colectivitati umane - coroborata cu datul in stamba - este un fenomen ciclic la Transformers, indiferent de culoare, pozitia lor sociala sau financiara. El depune ca marturie un material precedent "cazului Citroen", mai modest pecuniar dar campion cronologic, cum se releva posteritatii la http://home.comcast.net/~themichaelsmith/VWHiRes.mpg.

Pai, bine, Transformer Cattilina, pina cind vei abuza de rabdarea si increderea noastra? Gata, ai fost demascat! "Playtime is over!" - vorba celor de la Peugeot. Ca suporter deceptionat de evolutia eroului principal, in loc de jucarii, "sincer? vreau un Mercedes".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related