Twisted Fate e rezultatul multor ani de jucat si desenat fara oprire

Twisted Fate e rezultatul multor ani de jucat si desenat fara oprire

Doi publicitari cu apetit pentru jocuri si antreprenoriat au scos pe piata Twisted Fate: The Card Game. Ma rog, nu l-au scos inca, dar sunt suficient de aproape sa ne dam seama ca e misto. Un joc adresat tuturor celor trecuti de varsta de 8 ani, care pune accent pe role-playing, "in care mecanica si povestea se impletesc intr-un fir logic si fun, iar layerul de storytelling este fundamental". 

Andreea Cristea (Copywriter, Geometry Global) si Andrei Detesan (Art Director, Ogilvy) sunt in spatele acestui joc care te azvarle intr-un univers amuzant, pe care participantii/personajele il pot controla. Cum s-a ajuns la produsul asta ce urmeaza a fi lansat pe 9 octombrie, la Apollo111? Andrei, pe scurt:

Este rezultatul unor serii de intalniri cu comunitatea de board gamers de acolo [din Londra], multa munca depusa cot la cot impreuna  cu Andreea si un “aha moment” total banal.

Odata cu lansarea produsului de care spuneam mai sus, proiectul va fi pus si pe Kickstarter. Iar de-acolo pana la productia in masa si tweeturile lui Trump despre cum pierde el nopti cu jocul asta nu mai e decat un pas.

 

Cum a venit ideea? 

Andrei: in 2015 locuiam la Londra, iar studentia iti permite sa ai mult mai mult timp liber decat un job full-time. Twisted Fate: The card game este rezultatul unor serii de intalniri cu comunitatea de board gamers de acolo, multa munca depusa cot la cot impreuna cu Andreea si un “aha moment” total banal.

Andreea: Pasiunea pentru jocuri a existat inca din copilarie, iar experienta de la Londra ne-a dat curajul sa punem pe hartie ganduri pe care le tineam pentru noi pana atunci.

In brainstorming am stat cateva luni, destul de on & off, notam chestii pe care le dezbateam si la care renuntam daca isi pierdeau logica pe masura ce dezvoltam mecanica. Cat despre zei, ei sunt aceste doua entitati care incearca sa decida sortile personajelor, insa de cele mai multe ori nu le iese.

 

Echipa

Andreea: Suntem doar noi doi, in aceeasi formula inca de la primele schite si idei. Pentru implementarea design-ului si transformarea lui intr-un website functional, Andrei Oprea, bunul nostru prieten de la Berlin, a facut magie pe internet. Suntem triple A, practic. 

Andrei: Am lucrat impreuna pentru a contura cat mai bine povestea, personajele si actiunile care dau curs jocului, iar fiecare element a fost testat si dezbatut intens pentru a i se seta corect atributiile.

Dupa ce am dezvoltat mecanica ne-am impartit sarcinile in functie de expertiza fiecaruia. Andreea a imbracat jocul in cuvinte, iar eu in forma si culoare.

 

 

Cum se joaca?

Andreea: Povestea jocului se aplica foarte usor in viata de zi cu zi, ne-am inspirat din legende si mituri, insa cel mai mult “material” a iesit atunci cand am pus pauza la tot ce se intampla in jur si am inceput sa ne luam notite; la metrou, cand ieseam la bere cu colegii, inainte de culcare etc. Firul logic al povestii vorbeste despre noroc si ghinion intr-un mod amuzant si exprimat grafic superb de catre Andrei. 

Andrei: Universul jocului se invarte in jurul ideii ca poti sa fii stapanul destinului tau. Jocul este unul light hearted care, daca nu esti foarte competitiv, sigur te va binedispune. 

Cat despre design, cred ca l-am avut tot timpul in gand, tipul de character design, cromatica si tot scenariul din spate - erau elemente pe care le vizualizam puternic in minte. Avand imaginile atat de vivid intiparite, transpunerea lor in format digital a fost destul de usoara.

 

Faza de testare

Andrei: Testarea mecanicii jocului a fost facuta in mai multe etape si a fost un proces de imbunatatire. Andreea si cu mine am testat si pus la punct mecanica, insa prietenii cu cunostinte in gaming si board games au fost alaturi de noi in beta testing, iar asta a ajutat mult in conturarea finala a mecanicii.

 

Surse de inspiratie & stuff 

Andreea: Cum spuneam si mai sus, am crescut cu multe povesti despre mitologie, legendele popoarelor disparute, iar copilaria si adolescenta le-am petrecut citind despre lumi fantastice si personaje whimsical.

Toate au contribuit enorm la conturarea unei povesti immersive pentru Twisted Fate: The card game, inclusiv clasicele jocuri ale copilariei. Nu am inventat roata, ci am pus-o in contextul unei calatorii amuzante, evident cu un twist demn de titlul jocului.

Andrei: Pentru mine, cred ca universul Blizzard m-a facut sa-mi doresc o cariera in arte si sunt convins ca, undeva in subconstient, a contribuit enorm la formarea mea ca ilustrator. Sunt fan comic-books, board games de cand ma stiu, iar Twisted Fate este rezultatul multor ani de jucat si desenat fara oprire :D

Jocurile de role-playing, cum este si cazul jocului nostru au avantajul de a transpune jucatorii intr-un univers pe care il pot controla, iar asta cred ca este un atuu important.

 

Resurse, productie 

Andrei: Nu am produs inca exemplarele, suntem in primele etape cu producatorul, dar vom face un numar limitat de cutii pentru evenimentul de lansare despre care a povestit Andreea mai sus.

Furnizorul a fost ales prin recomandari, in functie de calitatea materialelor si a portofoliului. Este un aspect foarte important luand in considerare faptul ca urmeaza sa publicam pe Kickstarter.

 

Provocarile de pe drum 

Andreea: Atunci cand pleci de la zero, dar ai o idee despre cum ai vrea sa arate si sa se miste jocul, nu este foarte complicat, deoarece este un proces de dezvoltare. Greul apare atunci cand trebuie sa atragi resurse din exterior, cum ar fi furnizori si distribuitori.

Insa chiar si aceste mici impasuri ne-au invatat super multe lucruri despre dezvoltarea si gestionarea unui proiect cu potential de business. Amandoi ne dorim sa realizam si alte jocuri in viitor, insa facem lucrurile pas cu pas si vrem sa ne asiguram ca oamenii vor avea parte de o experienta grozava.

 

Ce e nou?

Andrei: Twisted Fate - The Card Game este un joc tip “filler” - cum ar spune jucatorii - care necesita un timp mic de desfasurare - poate dura in jur de 10-15 minute - este un joc care poate fi jucat pana se strange gasca pentru seara de boardgame, cat bei o bautura inainte sa iesi in oras, etc.

Ce are aparte fata de alte jocuri este modul in care mecanica si povestea se impletesc intr-un fir logic si fun, iar layerul de storytelling este fundamental.

 

Comunicare si promovarea

Andreea: Eu administrez conturile de social media si am pregatit planul de postari, iar Andrei creeaza artwork-ul.  Lucram tot in formatul clasic: Art+Copy, si ne axam comunicarea pe Facebook si Instagram, iar cat de curand va fi gata si website-ul. Urmeaza o serie de digital goodies cu aceasta ocazie. Sa fiti pe faza!

Lansarea oficiala va fi pe 9 octombrie, la Apollo111. Oamenii de acolo sunt minunati si au fost de acord sa facem evenimentul in spatiul lor super dragut, in care vom expune postere cu ilustratiile lui Andrei si... piesa de rezistenta: un numar limitat de jocuriDrept urmare, va asteptam acolo incepand cu ora 19:00Curand vom avea si event pe Facebook, ca sa fie totul oficial.

 

Evenimentul de lansare coincide cu lansarea oficiala pe Kickstarter, iar pasii sunt deja ganditi si stabiliti, mai avem de pus la punct acel rewards system - adica toate beneficiile extras pe care le vor primi oamenii care aleg sa ne sustina si sa cumpere jocul, dar astea sunt niste discutii pe care le avem cu cei de la productie.

Dupa lansare vom schimba un pic ritmul, iesim din teasing si comunicarea va fi mult mai centrata pe sustinerea jocului; cu siguranta il vom trimite oamenilor din online pentru reviews.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related