Sigur, nu toata lumea e facuta pentru entertainment. Tu, din fericire, ai simtul umorului, poate chiar niste carisma; sau nu esti carismatic in mod "conventional", in schimb stii cum sa manevrezi camera aia de filmat. Dar de aici si pana la a crede ca te-ai nascut entertainer e cale lunga. Chiar si vedetele lumii vloggingului de azi au trebuit sa invete pana sa ajunga mari. Toti au trecut prin chinurile facerii primelor vloguri. Toti si-au epuizat inspiratia de cel putin cateva zeci de ori. Toti au hateri (inspirati permanent). Toti s-au sprijinit si, in timp, s-au prins unii de la altii cum functioneaza treaba cu distratul oamenilor prin ecrane.
O parte dintre ei au ales autodepasirea si s-au legat la cap cu pregatirea noilor generatii de content creators, de bunavoie si nesiliti de nimeni. Mihai Alexandru Hash, BRomania, Ilie, Noaptea Tarziu, Anne-Marie Chelariu, Ionut Rusu si Laura Giurcanu sunt mentorii celei de-a doua editii Next Big Vlogger, singura competitie locala de talente din zona contentului online adusa pe lume anul trecut de Coca-Cola Romania.
Si ce mod mai bun sa anunti... orice, decat un rap battle extins care celebreaza institutia roastului?
Fiecare dintre mentori a postat deja cate-un challenge adresat fanilor dornici sa se inscrie in echipa proprie - de exemplu, trebuie sa-ti prezinti viata ca trailer de film, sa construiesti o sceneta cu punchline predefinit sau sa reconstruiesti vloguri mai nereusite din trecut. Perioada de inscrieri: 3-19 septembrie. Tema comuna tuturor challenge-urilor e "Go Vlog or Go Home", mesaj gandit catre toti cei interesati de faima si glorie, inclusiv cei mai emotivi, timizi sau introvertiti (treceti peste ca sa treceti mai departe).
Deliberarea si acordarea titlului de Next Big Vlogger vor tine in egala masura de cei 7 mentori si, respectiv, de gusturile publicului, cum se intampla la orice talent show respectabil din lumea asta.
Fiecare mentor va alege 5 video-uri preferate, impinse si ele catre votul publicului. De aici incolo raman 2 participanti per echipa. Urmeaza distractia numita bootcamp: cateva zile de antrenament intens prin workshopuri, challenge-uri si alte activitati. Dupa care fiecare mentor ramane cu cate-un singur finalist; vloggerul lui pereche, daca vreti.
S-au gasit solutii si pentru cei care nu rezista sa-si voteze preferatul o singura data; dupa primul vot, mai ai inca 9 de dat in aceeasi zi, dar numai pe baza codurilor inscrise sub cheitele unei serii limitate de doze Coca-Cola personalizate cu chipurile mentorilor.
Cercul se inchide cu o provocare dubla: finalistii vor pregati cate 2 materiale de content la indicatiile mentorilor. In urma evaluarii lor de catre public (40%), juriu (40%) si in functie de numarul de views (20%), castigatoarea anului 2017 (Dana Bacinschi din echipa lui Mihai Alexandru Hash) va fi detronata.
Ce-i de castigat? Ce ziceam la inceput: resurse intru evolutie. Pentru ca, daca ne uitam atent la ce fac acesti vloggeri (cei de succes, cat de cat), o sa observam cata actorie, improvizatie, scenaristica si productie video creativa (intre altele) intra in munca lor.
Dar nu te simti coplesit, urmatorul Next Big Vlogger nu pleaca acasa doar cu titlul. Isi va lua cu el un kit de vlogging profesionist, un curs de scenaristica undeva pe-afara, un curs de montaj video si posibilitatea de a intra in familia influencerilor Coca-Cola cu tot cu contract.
Alesul editiei 2018 a competitiei va putea astfel sa arda etape si sa-i ajunga mai repede din urma pe cei carora, candva odata, le dadea doar play. Ah, si va pasi desigur pe scena Galei de Premiere Next Big Vlogger 2018 din luna noiembrie. Iar daca totul iese cum trebuie, cea mai castigata ar fi zona autohtona de entertainment online - care iata ca nu e fara de investitori.