[Startup hub] Techcelerator, fuziunea dintre un accelerator clujean si unul bucurestean. Vlad Suteu vine cu restul povestii

[Startup hub] Techcelerator, fuziunea dintre un accelerator clujean si unul bucurestean. Vlad Suteu vine cu restul povestii

Un late entry in continuarea seriei de materiale dedicate programelor care ajuta startup-urile sa-si atinga potentialul: Techcelerator. Mai bine late decat la iarna, deci prezenta lui Vlad Suteu (Regional Manager al proiectului) este binevenita. In primul rand, pentru ca avem confirmarea faptului ca piata din Romania este populata de tineri antreprenori "care au skill-uri transversale in diferite domenii".

Techcelerator a pornit cu ajutorul celor de la Gapminder, un fond de investitii care lucreaza in mod direct cu startupurile interesante. 

Cu ajutorul lor, am reusit sa crestem echipa si sa aducem impreuna o serie de profesionisti cu experienta internationala care au reusit sa construiasca un brand puternic

Ca mod de lucru, de spus ca Techcelerator se concentreaza pe businessurile care au deja acel MVP (Minimum Viable Product). Deci daca aplicati la program, e bine sa o faceti in stadiul potrivit. 

Mai precis acei antreprenori care au deja un produs sau sunt foarte aproape de a finaliza unul.

 

Un pic de background

Techcelerator s-a nascut din pasiunea pentru a dezvolta un program sustenabil pentru Romania, un content in care antreprenorii din Romania pot face parte dintr-un ecosistem sanatos.

Echipa este una foarte diversa, cu un background international in programe de accelerare in Danemarca, Germania sau Polonia. O echipa de tineri care au pus bazele a multor programe care au contribuit la dezvoltarea unor comunitati de startupuri globale.

Nevoia unui accelerator care ofera si cash start-up-urilor a existat pe piata din Romania de multi ani, iar dupa cateva situatii in care au fost investitii izolvate, Techcelerator a pornit ca o initiativa care ajuta startup-urile constant.

 

Echipa

Techcelerator s-a format ca si o fuziune intre 2 acceleratoare din Romania, unul din Bucuresti si unul din Cluj. Cu peste 100 startupuri accelerate si cateva sute de mii de euro ridicate pentru startupuri locale, cele 2 acceleratoare si-au unit fortele in crearea unui program national.

In contextul in care ambele programe cunosteau o crestere exponentiala, a fost a decizie simpla si rapida in crearea unui program comun si unirea fortelor pentru rezultate mai bune.

 

Cum a aparut ideea fondarii unui accelerator? 

Piata din Romania se bucura de un numar foarte ridicat de tineri antreprenori talentati care au skill-uri transversale in diferite domenii. O tara cu multe idei, are insa nevoie si de o structura, constanta si de incredere, unde acesti antreprenori pot sa isi dezvolte afacerile.

Techcelerator a aparut ca rezultat al concretizarii unei nevoie uriase pe piata, in care, cu ajutorul partenerilor am reusit sa demaram un program de succes.

 

Avantaje pentru voi

Oportunitatea de a contribui la crearea celui mai mare program de accelerare pentru Romania este o oportunitate pentru fiecare din echipa noastra. In aceeasi masura, pe langa entuziasmul cu care construim acest proiect, avem si o responsabilitate imensa fata de Romania pentru a oferi un sistem sustanabil, functional si care ofera antreprenorilor un content profesional.

 

Resurse necesare

Techcelerator a pornit cu ajutorul Gapminder, fondul de investitii care lucreaza direct cu startupurile care intra in program. Cu ajutorul lor, am reusit sa crestem echipa si sa aducem impreuna o serie de profesionisti cu experienta internationala care au reusit sa construiasca un brand puternic.

Contributia membrilor din Gapminder este mult mai complexa decat sustinerea financiara, astfel, Gapminder fiind principalul motor de dezvoltare al programului. 

 

Pe cine ajutati?

Techcelerator se focuseaza pe startupurile care sunt in stadiul de MVP (minimum viable product), mai precis acei antreprenori care au deja un produs sau sunt foarte aproape de a finaliza unul. Echipa, business planul si piata pe care o adreseaza sunt de asemenea esentiale in demararea discutiilor.

 

Cum ii ajutati?

Programul organizeaza 2 batch-uri pe an, astfel focusandu-ne pe un numar de 25-30 startup-uri care intra in program anual. Pe parcursul celor 10 saptamani, startupurile lucreaza alaturi de o serie de profesionisti in bootcamp-uri de 2 zile, un format de evenimente in care au ocazia sa isi imbunatateasca skillurile de vanzare, dezvoltare business, prezentare a afacerii sau perfectionarea planului financiar. 

Pe langa aceste bootcamp-uri, acestia au parte de workshop-uri tematice atat in Bucuresti cat si in Cluj.Un alt pilon important al programulu este programul de mentorat, in care facem un match-making intre antreprenori si oameni business cu experienta din Romania. Pe parcursul programului, acestia discutam de 2-3 ori pe luna despre planurile de dezvoltare, un context in care startupurile invata de la mentori.

 

La sfarsitul programului, startupurile participa la un DemoDay, unde acestia isi prezinta businessurile in fata unei audiente mari iar cele mai promitatoare startupuri continua discutiile cu Gapminder pentru continuarea investitiilor.

Formatul a fost construit bazat pe modele internationale, in care fiecare membru al echipei a contribuit la adaugarea unei bucati de puzzle, care intr-un final a rezultat intr-un concept extrem de agreat de echipe. 

 

Cum se diferentiaza programul vostru de altele?

Principalul diferentiator este legat de faptul ca Techcelerator ofera investii financiare directe, pe langa serviciile pe care le oferim ca valoare adaugata. Pe langa partea financiara, un alt diferentiator consta in dinamica si mindset-ul international al echipei, un grup de tineri profesionisti care se adapteaza la piata de startupuri din Romania in mod constant. Gradul de adaptare la piata este un factor extrem de important in contextul crearii unui program sustenabil.

Romania a inceput sa faca un pas important inspre dezvoltarea de produse noi, un proces care contribuie si la dezvoltarea unei culturi antreprenoriale in care tinerii vor ceva mai mult.

De asemenea, acum Romania are parte de o multitudine de programe care ajuta antreprenorii, implic avand o creste a numarului de business-uri. Crescand numarul de business-uri, creste si numarul celor care ajuta acesti antreprenori, intrucat ideeile sunt excelente, insa implementare lor este diferenta dintre succes si mediocritate.

 

Modelul de business

Techcelerator nu percepe nicio taxa pentru serviciile noastre, astfel toate startupurile care intra in program beneficiaza gratuit de programul de dezvoltare. In dezvoltarea operationala a programului, avem suportul celor de la Gapminder pentru a construi un program sustenabil si de asemenea o serie de parteneri privati care contribuie la succesul programului.

Startup-urile primesc 25,000 euro investitie in schimbul a 6% din compania lor. Pana la sfarsitul programului, pot primi in 75,000 euro, dupa care intra in discutii directe cu Gapminder care poate sa investeasca sume mult mai mari.

 

Obiectivele de business ale acceleratorului

Obiectivele programului sunt focusate pe crearea unui ecosistem sustanabil de afaceri care pot avea succes, astfel acestia devenind Alumni ai programului. Un circuit deschis, in care antreprenorii pot gasi toate serviciile necesare pentru a avea un partener solid in calatoria lor antreprenoriala. 

 

Nivelul de pregatire al antreprenorilor

Nivelul de pregatire al startupurilor este destul de ridicat, avand de multi ori partea de cunostinte despre piata ridicate. Ca si puncte slabe, acestea sunt in principal legate de partea financiara, unde antreprenorii au dificultati in estimarea corecta a costurilor de dezvoltare si implementare.

 

Domenii frecvente de activitate ale startup-urilor 

Focusul nostru este pe businessuri din domeniul tehnologiei. De la inteligenta artificiala, la blockchain, aplicatii invoative, marketplace-uri sau Big Data. Suntem focusati pe business-uri care se adreseaza la piete care sunt in crestere.

 

Top 3 nevoi ale unui business

1. Echipa

2. Rezolva o problema intr-o piata care are nevoie de asta

3. Putin noroc

 

Rezultate pana acum

Avand in vedere ca am avut primul Batch, putem deja observa ca unele din startupurile din program au inceput sa acceseze piete noi din Europa, perfectionandu-si astfel produsele si echipele. Rezultatele financiare vor fi masurate in urmatoarele 6-12 luni.

 

Planuri

O serie de programe noi, unele inovative pentru Romania care vor viza expunerea internationala a celor care intra in program.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related