Odată cu reputația câștigată prin găzduirea celor mai mari festivaluri din România, an de an Clujul devine neîncăpător pentru cei peste 100.000 de turiști care vin de pretutindeni.
Dar pe lângă freamăt și energie, un flux atât de mare de turiști înseamnă un Cluj supraaglomerat, mai ales la început de august. Asta face ca în acea perioadă prețurile cazărilor să fie crescute cu 400%, ofertele bune fiind de mult epuizate pe site-urile de booking. Așadar, într-un oraș în care cererea este de 20 de ori mai mare decât oferta, fanii muzicii electronice au avut o misiune grea în a-și găsi unde să se cazeze.
Fiind unul dintre cele mai prezente nume în universul festivalurilor de muzică, Telekom a dorit să se implice în găsirea unei soluții pentru o problemă generală în perioada festivalurilor de succes și să vină în sprijinul iubitorilor de muzică în problema suprasolicitării cazărilor: a transformat camerele unui camin în dormitoare magenta, găzduindu-i astfel pe cei care s-au lovit de „sold out” pe site-urile de booking.
Pentru a-și promova inițiativa într-un mod cât mai sugestiv și de impact, Telekom și-a amenajat în mod simbolic principalul magazin din Cluj sub forma unui hotel, devenind astfel „Hotelekom” pentru o scurtă perioada.
Mecanismul prin care utilizatorii puteau obține cazare prin inițiativa / campania Telekom a fost una foarte simplă: aceștia scanau ceva portocaliu și puteau câștiga cazare magenta. Genul acesta de abordare este mai puțin convențională însă, face ca un brand să capteze atenția și să devină subiect dominant în conversațiile fanilor muzicii electronice, chiar dacă nu este direct asociat festivalului ca sponsor.
Telekom caută să fie tot timpul „here & now” prin parteneriate cu festivaluri de muzică electronică și, inclusiv acolo unde nu este partener convențional, face cumva să fie alături de publicul tânăr prin alte soluții.
Oricum am numi această inițiativă, cert e ca acest brand a reușit să-și puna amprenta magenta asupra celui mai mare festival din România și din Europa.