[Noii publicitari] Concluzia simpla a lui Marius Stan (Logo Bigger): "Publicitatea e un domeniu foarte ofertant pentru orice tanar art"

[Noii publicitari] Concluzia simpla a lui Marius Stan (Logo Bigger): "Publicitatea e un domeniu foarte ofertant pentru orice tanar art"

Cum incep carierele in publicitate? Iata cum incep carierele in publicitate: "M-am trezit la un moment dat ca eram de-al casei". Iar apoi, da-i cu briefuri, research, idei refacute, brainstorminguri interminabile. Si poate bere. Cazul lui Marius Stan (Art, Logo Bigger) nu este unic (avem seria asta care sta marturie), dar este interesant. Agentia care-l plateste actualmente cauta un intern, iar Marius a fost acolo la momentul potrivit, ca sa constate ca una-i ce vezi la TV si alta e munca de agentie.

Perioada de acomodare, ca s-o numesc asa, a venit cu mai multe proiecte. Foarte multe. Recunosc, m-am simtit putin overwhelmed, mai ales ca eram si la inceput.

 

Intrarea in publicitate

Am realizat importanta acestui domeniu in urma cu ceva ani. Am vazut cat de mult se imbina cu zona de creatie si mi-am dat seama ce putere de influenta are un design bun asupra consumatorului. Asa ca prin liceu-facultate am decis ca vreau sa intru in domeniu si asta am si facut, in anul 2. A fost un moment de luciditate totala.

 

Asteptari vs. realitate

Cand privesti din afara, imaginea pe care o vezi e total diferita cu cea pe care o vezi cand intri in industrie. Nimeni n-o sa-ti arate cum e de fapt si totul pare super usor si frumos. Ei bine, adevarul e ca primul contact cu ritmul de lucru, cu volumul de informatii sau cu clientii nu e intotdeauna cel mai placut. Dar numai prima oara. Iar asta pentru ca reusesti sa evoluezi atat de mult, intr-un timp atat de scurt incat nici nu realizezi cat de placut a devenit totul in jur.

E un domeniu care ma tine in priza. Ma motiveaza sa fac mai mult pentru ca nu ma tine niciodata pe loc. Deci asteptarile sunt nice dar realitatea e muuult mai complexa.

 

Interviurile de job

Sincer, n-am dat interviuri de angajare pana acum pentru ca n-am avut nevoie. Din punctul meu de vedere, publicitatea e un domeniu foarte ofertant pentru orice tanar art. De ce? Pentru ca e normal (ca si agentie) sa vrei idei unice si fresh pe care, de cele mai multe ori, le aduce un art director tanar. Iar in echipa potrivita, asta poate fi diferenta dintre un pitch castigat si unul pierdut.

 

Parcursul de pana acum

Simplu. Agentia la care lucrez isi cauta intern, iar eu am raspuns la anunt. Perioada de acomodare, ca s-o numesc asa, a venit cu mai multe proiecte. Foarte multe. Recunosc, m-am simtit putin overwhelmed, mai ales ca eram si la inceput.

Totusi, am fost motivat de atmosfera, de oameni si de ideea de a da viata ideilor; iar la final, a venit si oportunitatea de a ramane. Asa ca am ramas. Nu mi-am regretat in niciun moment decizia pentru ca aici am invatat si am creat o groaza de chestii faine intr-un timp foarte scurt. Si inca o fac.  

 

Workflow de agentie, primele proiecte

M-am trezit la un moment dat ca eram de-al casei. Sunt un tip sociabil si ma adaptez destul de usor cam la orice situatie asa ca nu mi-a fost deloc greu sa ma integrez. Atunci cand fiecare isi face treaba si toata lumea e open-minded, lucrurile merg de la sine.

Am cunoscut clientii indirect prin brief-uri si proiecte dar si direct, in timpul intalnirilor. Am invatat cum sa imbin dorintele lor cu o strategie solida si am creat produse care chiar au avut succes.

Unul dintre ele e Melissimo, primul meu proiect din agentie. Melissimo e un brand de suc de catina din ingrediente naturale si de calitate. Iar eu am fost in charge pentru eticheta. Am trecut printr-o serie de idei si concepte pentru ca, in final, sa o aleg pe cea mai buna. A fost o adevarata provocare, mai ales ca sticla are 250 ml si e so very tiny pentru cata informatie legal trebuia inclusa.

A fost una dintre sursele de inspiratie care m-au dus la acel call to action AGITA-MA, din ideea ca trebuie sa-l agiti inainte sa-l bei. Dupa cateva luni era deja in magazine. Si inca e, iar oamenii il cauta destul de des.  

 

Publicitatea, cu bune si rele

Timpul petrecut intr-o agentie e cu de toate. Cu diferite proiecte, cu diversi clienti, alte cerinte, alti colegi, tough moments, funny stuff, brainstorming-uri nesfarsite, research-uri, idei care vin si pleaca, strategii, dezbateri, teamwork, progres.

Iar progresul e lucrul pe care-l apreciez cel mai mult. Pur si simplu nu te poti opri din a creste in acest domeniu. Lucrezi si devii si mai bun.

Ce pot spune ca nu-mi place e ca nu pot grabi putin acest proces.

 

Ce cauti la un job?

Pentru mine, un job ideal in publicitate e un loc in care poti evolua, in special in ceea ce priveste partea de art si creatie. Un job ideal nu ma lasa niciodata sa ma plictisesc si ma impinge mereu sa devin mai bun. Iar asta se intampla cu ajutorul mai multor lucruri: proiectele, atmosfera and a bit of praise. Pentru ca da, chiar conteaza ca cineva sa-ti aprecieze munca si tot efortul depus.

Trebuie sa-ti si placa, normal. Daca iubesti ce faci, lucrurile tind sa mearga din ce in ce mai bine. Cat despre obiective, le-am stabilit cu ajutorul experientelor din viata personala dar si din cea profesionala. Am realizat ca the journey, not the destination matters.

 

3 carti recomandate

Am trecut prin cateva din Lurzer’s Archive sau Meggs’ History of Graphic Design dar ele in sine nu au nicio relevanta. De ce? Pentru ca niciodata nu vei invata din carti ce vei invata din practica. Poti sa ai 1, 10 sau 40 de ani de experienta in domeniu si mereu va aparea o noua tehnica sau o noua strategie si nicio carte din lume nu te va pregati pentru asta.

Niciodata nu vei sti destul, deci datoria ta ca persoana creativa este sa fii mereu in priza si sa aduni toate informatiile din jurul tau pentru a crea ceva fresh, ceva mai bun.

 

Campanii preferate

O campanie locala ar fi cea de la ING SRLeu pentru ca mesajul ajunge la tine imbracat in haine catchy and fun. Campania ia niste probleme des intalnite si le rezolva folosindu-se de niste personaje simpatice. Imi place modul in care se foloseste ilustratia pentru a reda vizualul si cred ca acest tip de abordare ar trebui luat in calcul mai des.

Cat despre campania globala, o iubesc pe cea de la Magnum, Release the beast care e buna din multe puncte de vedere. Apreciez inglobarea elementului tentatiei, senzualitatii, puterii si a animalicului, toate asociate brandului. Iar impreuna, toate aceste ingrediente alcatuiesc o campanie memorabila, dar care scoate in evidenta si caracteristicile principale ale produsului.

Genul acesta de campanii sunt de referinta deoarece sunt bold si iti permit sa apreciezi creativitatea si originalitatea din spate insa fara sa uiti de subiect. Daca la o prima vedere gandul iti ramane in directia indicata de campanie, atunci ea si-a facut treaba.  

 

Publicitatea viitorului

De ceva ani, exista un progres cultural in toate domeniile, mai ales afara. Am vazut asta cel mai mult atunci cand am participat la un curs de Disruptive Market Innovation Through Design la RCA Londra. Avand in vedere hot-topicurile, sunt sigur ca peste ceva ani, diversitatea va fi promovata si in industria publicitara. Caractere si idei noi vor face cunostinta, iar asta va spori calitatea, creativitatea si diversitatea din advertising.

Ar mai fi si tehnologia pentru ca vorbim de imprimante 3D, device-uri mai avansate, artificial intelligence and the rest. Iar asta nu va face decat sa imbunatateasca modul de lucru si calitatea produsului final.

 

Pensie de publicitar?

Raman. Dupa cum am mai spus, e un domeniu in care mereu ai ce invata si te poti perfectiona. Daca ma intrebi acum sau peste 5-10 ani raspunsul va fi acelasi: asta e doar inceputul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related