[Pretul ideilor] Ioana Zamfir intr-o zi normala de lucru de marti: "Cum adica pana vineri?", "dar n'avem buget", "nu inteleg de ce facem asta"

[Pretul ideilor] Ioana Zamfir intr-o zi normala de lucru de marti: "Cum adica pana vineri?", "dar n'avem buget", "nu inteleg de ce facem asta"

Astfel de piedici apar cu naturaletea zilelor saptamanii in calendar, important e cum treci de ele, spune Ioana Zamfir, Creative Director Centrade | Cheil. O greseala des intalnita in saltul peste ele ar fi proverbialul "dau ca sa fie". Dar cum sa dai si cum sa fie? Cateva informatii din culisele procesului de creatie in randurile urmatoare.

 

Începutul procesului de creație

Inceputul e, de cele mai multe, brieful. Daca simti ca ai putea rupe cerul crack-uind brieful ala, probabil ca e un brief bun, cu un diferentiator clar, dar si suficient de ofertant incat sa-ti deschida sinapsele creative.

Daca e totusi o zi normala de lucru de marti, probabil ca vei simti unul sau mai multe din urmatoarele lucruri: "cum adica pana vineri?", "dar n'avem buget", "nu inteleg de ce facem asta". Sunt piedici legitime (dar nu de netrecut) la care multi dintre creativi se opresc si fac una dintre greselile capitale- proverbialul "dau ca sa fie". Iar asta nu duce nicaieri.

Ca strategie, cel mai lucru pe care l-am facut a fost sa mergem inainte briefului: sa identificam impreuna cu clientii nostri probleme de business reale, care ar putea genera idei mari. Sa facem brieful impreuna si sa ni-l dam singuri. Unii n-ar intelege de ce ne facem singuri de lucru, dar eu cred ca e un lucru minunat, care poate ajuta infinit.

 

Ce (nu) vede clientul 

In parteneriatul client-creatie, adesea cea mai mare fisura e felul in care ne functioneaza mintea. De regula, unii trag pentru lucrarea creativa, altii trag pentru cifre. Insa creativitatea nu poate exista fara rezultate de business, si nici rezultatele fara creativitate. De aceea, e important sa agream un proces impreuna, in care sa vorbim si mai ales sa ne ascultam, pentru a afla cu adevarat ce ne dorim unii de altii.

Incurajator e faptul ca vad din ce in ce mai multi clienti care ne devin parteneri si cu care putem lucra foarte aproape in campaniile pe care le lansam. That's the dream.

 

Chimia

Cele mai importante, mai vizibile, mai schimbatoare de categorie campanii au rezultat din relatii sudate client-agentie. Oamenii care isi intelegeau nevoile fiecaruia, care-si respectau expertiza si care au cladit o relatie ani de zile. E un sweet spot in care putem doar spera ca vom ajunge cu clientii nostri, si in principiu, e un act de incredere. Iar cand ajungi acolo, aud ca nu-i asa de simplu sa fii intr-un mariaj fericit pentru totdeauna.

Dar iata, fiecare campanie reusita pentru un client aduce dupa ea o alta, asa ca asta mi se pare cel mai bun lucru pe care-l putem face ca profesionisti in comunicare: sa livram de fiecare data, din ce in ce mai bine.

 

Drumul ideii spre forma finală

Trap question. Sigur ca putine, foarte foarte putine. Cele mai multe trec prin cele putin 4 scenarii de Transformers pana cand parca nu mai sunt ideile de care ne-am indragostit. The ones who make it, insa, sunt cel mai bun factor de motivatie pe care il cunosc. 

 

Ce vrea să plătească clientul

As spune ca clientii platesc din ce in ce mai selectiv. Platesc lucruri care au sens pentru obiectivele lor de business si de marketing si platesc rezultatele care, iata, acum in mediul digital sunt si mai usor cuantificabile. Si e normal. Reactia fireasca e sa le aratam lucruri pe care merita banii, mereu si mereu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related