Studiu de caz. Un urs panda în alb-turcoaz.
Lumea se împarte în două categorii.
Unii oameni vor susține că un urs panda nu ar putea fi altfel decât alb-negru.
Alții vor propune să-i pună și aripi în spate. Siclam!
Pe aceștia îi vei cunoaște într-o lume foarte tare, colorată, veselă și foarte creativă. Se numește Creative Park și este locul de joacă preferat al copiilor mici și mari.
Canon și agenția The Good Company au găsit o soluție creativă de a-i face pe copii și părinți să renunțe pentru câteva ore la smartphone-urile lor, ca să petreacă timp de calitate împreună. Pe bune, chiar nu e un mit. Câteva ore fără telefoane și tablete. Legenda spune că oamenii aceștia chiar s-au și distrat, ba chiar au vrut și a doua oară.
Creative Park este un serviciu online gratuit, disponibil tuturor, prin care se pot crea felicitări, calendare și rame personalizate, dar și animale, dinozauri și tot felul de jucării. Mecanismul este simplu, la fel ca “procedura de lucru”, care cere doar puțină atenție și imaginație la liber. A, și două mâini de lucru, care să nu butoneze telefoane, ci să-și imagineze bufnițe roz, arici alb-roșii, girafe în culorile zebrei și zebre portocalii-mov. Sau orice alt animal, în toate formele și culorile posibile. Așa cum e și lumea. Diferită. Colorată. Înaltă. Scundă. Serioasă. Veselă.
Să o luăm de la început: în prima parte a lui 2018 Canon Romania si The Good Company și-au setat două obiective: să transmită avantajele utilizării consumabilelor originale Canon (cerneluri, tonere) și sa facă cunoscută platforma lor jucăușă. Planul a fost construit astfel încât prin intermediul tuturor activităților să fie atinși cât mai multi copii și părinți, punându-se accentul pe ideea de timp de calitate împreună în familia colorată Creative Park. Apoi a început joaca pe nume „Endless Toys”.
Cifrele în offline au fost impresionante, peste 3.000 de copii alături de părinții lor s-au jucat imaginându-și o lume a lor, cu jucării nelimitate. Cum s-a întâmplat asta?
Figurinele Creative Park au ieșit prin București acolo unde au stiut că vor găsi cei mai multi copii. Au fost pregătite 21 de workshopuri care au cumulat împreună peste 100 de ore active de joacă. Lumea Creative Park a fost primită în centrele educaționale “Salvați Copiii România”, în mall-uri le din București în perioada weekendurilor, în grădinițele din București care au contactat Canon și a fost chemată în vizită și în Muzeul Antipa pentru 3 weekenduri pline de povești.
În timp ce micuții au creat din hârtie măști, animăluțe, avioane sau alte figurine, părinților li s-a prezentat platforma și avantajele utilizarii consumabilelor originale.
“Dintre toate, Endless Toys a fost cel mai simpatic proiect din ultimul an – nici nu e greu când ai la dispoziție platforma perfectă de imaginat și creat noi lumi plus o armată de puști dornici de joacă. Rezultatele s-au văzut rapid astfel că numărul de vizitatori pe platfoma Creative Park s-a dublat și se menține de atunci la același nivel.” , Andreea Ionescu (Project Coordinator, Canon România).
Din magazine, dar și din fiecare loc de joacă, nu au putut lipsi cele mai simpatice figurine așa că echipa de implementare a creat modalități cât mai atractive pentru a le prezenta iar copiii au putut să-și aleagă modelele de lucru chiar din exponate. La sfârșit le-au comparat și s-au fotografiat alături de acestea. Mai mult decât atât, copiii și-au imprimat pe loc amintirile din cadrul activităților.
Fiecare puști a plecat acasă cu propriile creații, cu fotografiile de la locul de joacă dar și cu câte o figurină care îndemna la joc acasă, având inscripționate pe ea detaliile platformei.
Comunicarea online a fost și mai amplă și a cuprins, pe lângă canalele Google, Facebook și YouTube și blogurile prietenilor Canon din zona de parenting cu care au construit cele mai frumoase proiecte educaționale în directia timpului de calitate petrecut în familie. În proiect s-au alăturat: Dana Rogoz, Ellie White, Otilia Mantelers, totuldespremame.ro, Miruna Ionani (siblondelegandesc,ro), Crisina Buja (funparenting.ro), Mirela Popescu (desprecopii.com), Ruxandra Luca, Dan Cruceru (taticool.eu). Au spus: “Vrem și noi!”și împreună cu puștii lor au inventat o lume pe placul lor. Așa cum ar trebui să fie viața de fapt. Să ne inventăm lumea noastră, așa cum ne-o imaginam .
Încă de la început, am știut că este vorba despre mai mult decât o campanie. Endless Toys a reprezentat o provocare, o “invitație” la a ne reconecta cu copilul nostru interior, să descoperim ce ne fascina și ce ne motiva să rămânem concentrați ore în șir. Și așa am ajuns să ne jucăm - cei mici, dar și cei mari. Într-o lume atât de digitalizată, prin Creative Park am reușit să inspirăm mii de copii să revină la joc, locul în care creativitatea nu are limite.
Andrei Voinea, Project Manager, The Good Company
De-a lungul perioadei de comunicare au fost create o sumedenie de teme pentru joacă specifice fiecărei luni: jungla, spatiul cosmic, primăvara și perioada de sărbători pascale. Canon și-a propus să construiască o lume cu posibilități nelimitate de joacă și asta a avut.
Echipa care a făcut posibilă această campanie a fost formată din: Elena Eana (Corporate Communications & B2C Marketing Services Professional – Canon CEE), Delia Mărgărit (Managing Partner - The GOOD Company), Andreea Ionescu (B2C & B2B Marketing Professional – Canon Romania), Andrei Voinea (Project Manager – The GOOD Company), Bianca Chiscop (Project Manager – The GOOD Company), Bogdan Jlobnitchi (Strategic Planner – The GOOD Company), Bogdan Anghelache (Media Planner – The GOOD Company), Florence Luca (Director de Creație - Digital Friday), Teodor Bradu (Creative - Digital Friday), Anita Kevorchian (Graphic Designer – Digital Friday), Daniel Nolevski (Graphic Designer - Digital Friday).