[Businessul de regie] Raluca Mateiu (InternetCorp): A crescut atentia pe rezultate. Vedem o analiza din ce in ce mai exacta a campaniilor

[Businessul de regie] Raluca Mateiu (InternetCorp): A crescut atentia pe rezultate. Vedem o analiza din ce in ce mai exacta a campaniilor

Cele mai consistente - si cautate - nise de publishing local raman cele de Business si Lifestyle feminin, cele mai populare formate de ad-uri in perioada recenta au fost siteskin desktop si interscroller mobile, iar ca trend general, Raluca Mateiu (CEO, InternetCorp) remarca inclinatia tot mai pronuntata inspre targetari exacte, minimizare a pierderilor si, deci, eficientizarea bugetelor de online ads.

Dintre noii publisheri aflati in portofoliul regiei de vanzari - de unde reiese cea mai mare parte a veniturilor companiei - Raluca a amintit de Recorder.ro, Breslo.ro, Ziare.com, Business24.ro si continuarea parteneriatului cu Andreea Raicu.ro, site relansat in luna iulie dupa doua luni de pauza. 

Despre bugetele tot mai mari care trag la Google si Facebook, Raluca spune ca o parte din vina o poarta publisherii, care nu au reusit intotdeauna sa pluseze prin dezvoltarea de proiecte speciale pe care asa-numitii giganti nu le pot oferi. Proiecte "care nu sunt doar cifre pure, ci si asociere de brand, engagement, parteneriate solide intre clienti de renume si publicatii de calitate care pot livra continut valoros".

La inceputul anului, InternetCorp a lansat si o divizie "one-stop shop" de Branded Content, care include servicii de development, design, soft, content, video, strategie, social media, analiza, promovare si masurare.

Cum arata contextul actual al regiei InternetCorp, mai jos.

 

Publisheri si portofoliu

Nu numai in ultimul an, ci in ultimii, ne-am concentrat pe consolidarea portofoliului InternetCorp prin atragerea acelor parteneri pe care ii consideram de referinta in categoriile lor. Nu am crezut vreodata ca un numar mare de site-uri este cu adevarat o varianta de succes long-term, asa ca am preferat sa ii alegem doar pe cei alaturi de care putem construi in spiritul nostru, cu atentie distribuita in mod egal pe fiecare in parte. Cu proiecte speciale si out of the box, cu idei si creativitate.

Revenind insa, doar anul acesta ni s-a alaturat inca din primele luni dupa lansare Recorder.ro (unic in peisajul .ro din punctul de vedere al abordarii, cu o sustinere extraordinar de bine facuta in zona de reportaj video), Breslo.ro (cel mai mare marketplace de produse handmade de la noi), Ziare.com (unul dintre cele mai citite site-uri de stiri) si Business24.ro.

Mai mult, dupa relansarea AndreeaRaicu.ro ne-am bucurat sa continuam parteneriatul si sa ducem mai departe misiunea unui proiect excelent.

 

Pe ce nise aveti focus?

Poate va asteptati ca raspunsul sa fie in avantajul niselor de Business si Lifestyle feminin pentru ca sunt cele mai consistente si, de principiu, cele mai cautate (asadar, usor monetizabile). Am sa spun, insa, ca ne concentram pe toate, tocmai in ideea a ce spuneam mai sus: produse importante pe fiecare categorie ca sa putem raspunde nevoilor clientilor indiferent de target si obiectiv.

Cu exceptia celor de sport si parenting, acoperim cam toate nisele relevante: Business, Lifestyle feminin, Social, Satira, Entertainment, Culinar, IT&C, News, Travel, Auto, Tech, Going out, Home&Deco.

 

Formate noi, formate star

Premiul de popularitate pentru anul acesta se disputa intre siteskin desktop si interscroller mobile. Ambele extrem de vizibile si probabil cu cele mai bune rezultate pentru contextul in care se implementeaza.

Avem un departament dedicat dezvoltarii formatelor noi (si o relatie excelenta cu cei de la Gemius care ne ajuta in directia asta) asa ca „vedetele” anului sunt: siteskin branding, desktop cub, spectacular ad, right square, mobile 3D cub touch, billboard 3D pushdown, branding slash.

Arata mult mai bine decat suna, dar merita testate, nu trebuie sa ma credeti pe cuvant. Vorba cantecului insa, „The best is yet to come”.

Nu vorbim doar despre formate noi, ci si despre servicii noi, un exemplu fiind divizia de Branded Content pe care am lansat-o la inceputul anului ca o continuare a ceea ce am construit in cei 12 ani de cand existam.

Noua directie de business isi propune a fi un one stop shop pentru nevoia de comunicare constanta, aplicata si strategica a brandurilor. Concret, reusim sa punem cap la cap toate abilitatile de development, design, soft, content, video, strategie, social media, analiza, promovare si masurare si sa le unim intr-un singur point of contact. Noi :)

 

Reach-ul

Acoperim peste 7 milioane de utilizatori unici si ajungem inspre 100.000.000 afisari lunar.Am crescut in fiecare an, raportat la numarul si marimea site-urilor care au ales sa ni se alature in regia de vanzare. Mai mult, produsele owned by InternetCorp, au evoluat si ele, din toate punctele de vedere de-a lungul timpulu, deci si ca trafic.

 

Piata de media

Concurenta este din ce in ce mai surprinzatoare pentru ca se cern usor produsele care rasar peste noapte.

In continuare exista un interes major pentru senzational, pentru zona virala, pentru legatura uneori riscant de mare cu social media (si multi profita de trendul asta) - dar in acelasi timp, se remarca si proiecte extrem de muncite, construite de profesionisti adevarati de care piata va avea mereu nevoie - macar la nivel de reper. Asa cum au fost multe nume mari de-a lungul timpului care, din pacate, s-au pierdut.

Ca sa rezum, piata media sta sub semnul unul cliseu clasic: e relativ usor sa ajungi sus, dar de abia de acolo incepe greul :)

 

Interesul clientilor si agentiilor media

Interesul agentiilor/ clientilor in directia automatizarii proceselor, a buyingului programmatic este din ce in ce mai vadit de ceva vreme, dar anul acesta se simte mai pregnant ca niciodata.

Vorbim despre targetare exacta, despre minimizarea pierderilor, despre procese eficientizate. Inevitabil asta duce la scaderea interesului pentru cumparare bulk, fara KPIs foarte clari, doar de dragul consumarii bugetelor. Dar cred ca asta e un semn al maturizarii pietei, indiferent cat de confortabil era inainte in comparatie cu ce se intampla acum.

In acelasi timp, exista un interes mare si in zona content marketingului, a proiectelor care nu sunt doar cifre pure, ci si asociere de brand, engagement, parteneriate solide intre clienti de renume si publicatii de calitate care pot livra continut valoros. Iar acesta, din nou, e un semn bun pentru directia in care ne indreptam.

 

Cerinte nou aparute in piata

Asa cum spuneam la punctul anterior, daca vorbim despre eficientizare, a crescut atentia pe rezultate. De la viewability, la CTR, la reach si alti indicatori, vedem o analiza din ce in ce mai exacta a campaniilor.

E drept, riscul aici este de a nu prioritiza foarte clar obiectivele si a incerca sa „se bifeze” in acelasi timp mai multe tipuri de variabile nu tocmai convergente de multe ori - si de acolo pot aparea nemultumiri.

Daca toate partile implicate stabilesc insa de la bun inceput transparent si clar directiile si asteptarile fiecarei campanii in parte, lucrurile ar trebui sa fie mult mai usor de gestionat. Step by step insa, vorbim despre un proces continuu de maturizare, nu unul de pe o zi pe alta.

 

Google + Facebook si alte provocari ale businessului de regie

Intotdeauna mi-a placut sa cred ca orice amenintare poate fi transformata intr-o oportunitate. Faptul ca Google si Facebook inghit o felie din ce in ce mai mare din tort (nici el foarte generos) este partial „vina” noastra, a publisherilor, care nu am reusit intotdeauna sa contracaram la timp.

Cand spun „contracaram” ma refer strict la acele alternative de business si promovare pe care ei (gigantii internationali) nu le pot oferi. Si ma intorc aici la proiecte speciale, la asociere, la tone of voice in congruenta cu produse editoriale, la construirea imaginii prin transfer de incredere.

Dar prefer sa nu le consider pe toate acestea probleme, ci pur si simplu diferentiatori, pe care e mare pacat sa nu ii vedem - respectiv, folosim - intotdeauna.

 

Businessul InternetCorp. Evolutia pietei

Cifra de afaceri totala a businessului InternetCorp este publica (2017, circa 2,5 milioane de euro) si tot ce pot sa va spun ca cea mai mare parte a veniturior companiei este generata de vanzarile din online advertising.

Anul acesta, piata va fi intr-o usoara crestere, dar daca spun 10% sunt probabil nerealist de optimista. Asa ca o voi estima moderat, la 5% peste nivelul anului trecut

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related