[Noii publicitari] Raisa Stirbu (Frank Group): Advertisingul e ca modellingul. De la 35 de ani in sus, deja te gandesti sa te retragi

[Noii publicitari] Raisa Stirbu (Frank Group): Advertisingul e ca modellingul. De la 35 de ani in sus, deja te gandesti sa te retragi

Unora le place pitchul. Atat de mult, incat la intrebarea "Care-i cel mai frumos lucru in agentie?", raspunsul chiar asta este: pitchul. Raisa Stirbu (Art Director, Frank Group):

Cel mai si cel mai mult imi place cand agentia e in pitch dupa pitch. Esti tot timpul conectat la proiecte si intr-o stare de agitatie productiva.

Dar in afara de pitchuri si alergatura, sunt si alte lucruri pe care un junior publicitar le pretuieste la un job. De exemplu, clientii misto. Sau programul flexibil. Iar unii se pare ca pun pret inclusiv pe... bani. Incredibil! Cat despre viitorul advertisingului, acesta e pe maini bune. In sensul ca astia mici nu se dau dati deoparte de roboti. 

Va zic de pe acum, eu nu las locul niciunui robot! Si nici nu cred ca o sa fie cazul, e imposibil sa automatizezi creatia

 

Intrarea in publicitate

Primul contact cu lumea advertising-ului a fost in 2014, cand am urmat cursurile The Alternative School for Creative Thinking. Asta acopera “cand” si “cum” :). “De ce”-ul vine in timpul scolii. Photoshop-ul e de vina. Pentru ca nu ma descurcam atat de bine, m-am incapatanat sa continui pana ii dau de cap. 4 ani mai tarziu suntem prieteni buni :)

 

Asteptari vs. realitate

Asteptari: Fabrica cu linii de productie, automatizari si pontaje la ora fixa!
Realitate: Program flexibil si creativitate cat cuprinde. Deci putin mai bine in realitate.

 

Interviurile avute

Aici e primul meu job, asadar punct ochit, punct lovit. A fost un singur interviu urmat de perioada de internship si juniorat. Sincer, industria e deschisa pentru tineri. E loc pentru oricine e pasionat de publicitate.

 

Cum ai intrat in industrie?

Cu metroul pana la statia Aurel Vlaicu :))

 

Flow de agentie + primele proiecte

Dupa un induction super profi pe clientii agentiei, am crezut, sincer, ca urmeaza sa filmez vreun TV. M-am trezit, in schimb, cu urmatorul task:

Fa-mi, te rog, un buton pentru bannerul asta World Class.” Atat. Ei bine, fiind intern in prima zi, cu entuziasm si emotii, m-am apucat efectiv sa fac un buton. 3D. Cu tot cu umbre, perspectiva si textura. Evident ca am lucrat degeaba si m-am trezit cu toata agentia in spatele meu (hovering Art Director) dandu-mi indicatii. Dar a fost fun.

Uite si o aplicatie de suflet, de pe la inceputul job-ului:

 

Cu bune si rele

O sa razi sau o sa zici ca sunt usor tacanita, dar cel mai si cel mai mult imi place cand agentia e in pitch dupa pitch. Esti tot timpul conectat la proiecte si intr-o stare de agitatie productiva.

Cel mai putin imi place cand nu ai mana libera pe un proiect si tocmai atunci simti ca pierzi idei foarte bune.

 

Ce cauti la un job?

In ordinea asta: clienti misto, program flexibil si, bineinteles, hartiile alea cu care iti platesti chirii, facturi si iesiri in oras.

Cred ca toate lucrurile astea sunt importante, chiar daca unii vor ocoli raspunsul. Dar cand esti linistit cu tine si munca ta, ideile sunt mai bune si livrabilele mai eye-catching.

 

Recomandari

O sa-ti dau o carte, un cont de instagram si un film. Pentru ca toate ma inspira.

Damn Good Advice, de George Lois. Pentru ca in industrie chiar ai nevoie de curaj, putina nebunie si multa incredere in ideea ta.

@velvetspectrum - eye candy la care dau cu “love” in fiecare zi

Grand Budapest Hotel. Pentru Best Use of Pantone :)

 

Campanii preferate

Lacoste - The Big Leap, pentru ca are un mesaj puternic si o executie pe masura.

“Unirea se intoarce”, pentru ca ies lucuri foarte tari cand toata lumea e relaxata si iubeste ce face.

 

Viitorul publicitatii

Va zic de pe acum, eu nu las locul niciunui robot! Si nici nu cred ca o sa fie cazul, e imposibil sa automatizezi creatia.

Daca te referi insa la use of technology in industria noastra, cred ca o sa evoluam si mai mult. Chiar sunt super curioasa sa vad ce vine dupa VR, AR si AI.

 

Iesi la pensie din publicitate?

In niciun caz. Cred ca advertisingul e asemanator modelling-ului. Deja, de la 35 de ani in sus te gandesti sa te retragi :) Si la un moment dat cred ca devine atragatoare zona antreprenoriatului. Mai ales ca vei fi stiind deja cum sa-ti promovezi propria afacere. Dar mai am mult pana acolo si nu ma gandesc deloc sa o las mai moale :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related