[Noii publicitari] Teodora Călin (WebDigital): Publicitatea mi s-a părut, la început, un domeniu complex și destul de derutant

[Noii publicitari] Teodora Călin (WebDigital): Publicitatea mi s-a părut, la început, un domeniu complex și destul de derutant

Înainte să vină pe IQads pentru un interviu despre viața de mic publicitar, Teodora Călin a studiat la SNSPA; facultatea de Comunicare si relatii publice. Apoi, tot la SNSPA, a făcut un master în Social Media și Marketing Online. Iar de 2 ani încoace, joacă titulară pe postul de relationship manager în agenția WebDigital.

La început m-am familiarizat cu filozofia agenției, cu activitatea departamentului din care urma să fac parte, am facut traininguri și, în final, am fost desemnată să mă implic în primul meu proiect. 

Și un scurt exercițiu livresc. Iată trei cărți pe care le recomandă o junioare de 24 de ani, intrată nu demult în publicitate:
1."Perspective Asupra Teoriilor Comunicării De Masă"
2. "Poziționarea"
3. "Secretele Succesului în Era Digitală".

Detalii și alte descoperiri recente, în interviul de mai jos.

 

Cum și de ce în publicitate?

Decizia de a lucra în acest domeniu nu a fost o alegere întâmplătoare, a venit pe parcursul studiilor. În liceu a fost pentru prima dată când mi-am dorit să aflu mai multe despre noțiunile de marketing, advertising, PR. Mă aflam încojurată de acești termeni și, din curiozitate, am ales să-mi continui studiile în domeniu.

Privind retrospectiv, îmi dau seama că determinarea mea de a începe o carieră în domeniul comunicării a fost mult mai mare, Facultatea de Comunicare și Relații Publice fiind singura specializare pentru care am optat. Cursul lucrurilor m-a condus către un master în Social Media și Marketing Online, timp în care am făcut practică și am obținut primul job. 

 

Așteptări vs. realitate

La început mi-a părut un domeniu complex și ușor derutant. Nu pot să descriu o imagine, probabil chiar inexistenta acestei imagini m-a provocat să caut răspunsuri și să merg mai departe, să descopăr.

 

Interviurile pentru joburi

Publicitatea se învață mult din practică și ai nevoie să fii inserat în proiecte, ai nevoie să te lovești de realitate și să ai ocazia să pui în aplicare ceea teoria te-a învățat. Și da, există opțiuni de a face practică și, nu numai, există și joburi pe poziții de junior.

Important este să-ți dorești, să fii motivat de pasiune și să fii entuziasmat de necunoscut. Contează fiecare proiect în care te implici. 

Nu mi-am creat o impresie despre interviuri, pur și simplu le-am abordat cum am simțit pe moment. Îmi place să fiu sinceră și să transmit mai mult decât se poate regăsi în CV.

 

Primul job

În industrie am intrat în timpul facultății, în urma mai multor internship-uri. A fost un parcurs interesant, pentru că am interacționat cu mai multe paliere ale domeniului.

M-au ajutat să realizez ce-mi place și să-mi conturez o imagine a ceea ce vreau să fac pe viitor. Așa am ajuns la primul job, cel pe care îl am în acest moment. Sunt Relationship Manager în agenția WebDigital, de 2 ani de zile. 

 

Workflow și primele proiecte

Am avut norocul să fiu integrată într-o agenție care pune mult accent pe dezvoltare profesională. La început m-am familiarizat cu filozofia agenției, cu activitatea departamentului din care urma să fac parte, am facut traininguri și, în final, am fost desemnată să mă implic în primul meu proiect. 

Am gestionat un proiect prin care WebDigital a premiat opt blogărițe, participante la un workshop, cu proiectarea și implementarea unei strategii de remarketing. 

Eu am ținut legătura cu cele 8 câștigătore și am parcurs toți pașii în demararea campaniilor. Această etapă însemna cursul firesc pentru începerea colaborării cu un nou partener al agenției. 

 

Internshipuri

În anul I de facultate, am făcut internship într-o agenție de PR, pentru o lună și jumătate. Îmi aduc aminte cu drag de acea experiență și a avut un impact mare asupra orientării mele profesionale.

Mai târziu, am luat contact și cu organizarea de evenimente. Iar pentru puțin timp am făcut practică într-un departament de relații publice al unei instituții de stat.

 

Ce cauți la un job?

Îmi place noutatea, dinamismul și evoluția. Îmi plac oamenii, îmi place să lucrez cu ei, să le ascult nevoile și să încerc să le ofer soluții.  

 

3 cărti de advertising

"Perspective Asupra Teoriilor Comunicării De Masă", James W. Tankard - este printre primele cărți pe care le-am citit în facultate. O carte în care sunt abordate principalele teorii și concepte ale comunicării. 

"Poziționarea", Al Ries și Jack Trout- pe lângă prezentarea relației dintre cei 4P, produs, preț, plasament și promovare, această carte te provoacă să ai în vedere întotdeauna poziția pe care o ai și pe care vrei să o ai în mintea unui client/consumator.

"Secretele Succesului în Era Digitală", Dale Carnegie - dezbate importanța preciziei în comunicarea epocii noastre, deciziile sunt luate la minut, iar un cuvânt înțeles greșit poate genera un dezastru.

 

Campanii preferate 

Aceasta este o campanie destul de veche, dar care a surprins printr-o stare puternică de emoție. Te lasă pentru câteva momente pe gânduri. Îmi plac genul acesta de creații!

O campanie de promovarea Volvo - "Stay alive!" peste care nu poți să treci ușor cu vederea, datorită umorului negru. Mișto ideea! 

 

Viitorul în publicitate

Până acum, simțem impactul tehnologiei de la an la an, dar în ultima perioadă îl simt de la luna la luna, atât în viața personală, cât și profesională. 

Nu mai am nicio șansă să țin pasul cu ce nou telefon apare pe piață, în schimb, în advertising, trebuie speculată fiecare oportunitate pentru a oferi oamenilor senzanții noi și puternice. Peste 20 de ani, eu sper să demonstrăm că suntem la fel de abili în ceea ce înseamnă tehnologia și să o folosim doar pentru a ne face viața mai ușoară.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related