Cosuri din paie si gulere marinaresti compun Les vacances d'Irina

Cosuri din paie si gulere marinaresti compun Les vacances d'Irina

O bucovineanca venea in Bucuresti prin 2009 ca sa faca o facultate. Pentru ca n-a ales cu inima, s-a dovedit ca ea sa fie Administratie si Afaceri. Auzise pe hol, cla depunerea dosarelor, ca e de viitor. N-apuca sa afle pentru ca se angajeaza la showroomul lui Adrian Oianu. Incepe cu pasi mici si ajunge in departamentul de comunicare si vanzari. Invata digital si sales dar, pe langa asta, i se reaprinde apetitul pentru fashion care o duce inspre prorpriul proiect.

Les vacances d'Irina este un brand in crestere care aduce omagii vacantelor de vara, cele care au, indiferent de locatie, un aer mediteranean. Vacantele alea in care cosurile de paie tin locul gentilor si gulerele marinaresti colierelor. Asta e si stilul Irinei Morosanu care are grija sa mentina lucrurile pe fagasul autenticului: materia prima este romaneasca, producatorii sunt mesteri autohtoni, iar fotografiile Irinei cu produsele ei sunt instante reale, neregizate. 

Nu merge pe colectii, ci se concentreaza pe iteme. Asa ca din ianuarie incoace, Les vacances d'Irina au capatat forma a 3 modele de cosuri din papura, 2 modele de cosuri din rachita si mai multe modele gulere marinaresti din bumbac organic. Shopul online e in the making, dar nu mai dureaza mult. Poate pana terminati de citit povestea Irinei e gata:

 

De la Administratie si Afaceri, la jobul in comunicare

Imi aduc aminte ziua in care am mers sa ma inscriu la facultate - am primit o lista cu facultati si cu domenii pentru fiecare in parte. Ma uitam pe lista aceea fara sa am nici cea mai vaga idee de ce vreau sa fac. Se auzea pe holuri ca facultatea aceasta e de viitor si ca e buna si sigur voi gasi de munca dupa ce o voi termina. Nu stiam nimic despre acest domeniu, nici macar nu ma interesa sa stiu, am bifat FAA din inertie pentru ca trebuia sa aleg o facultate.

Dand timpul inapoi, acum mi se pare cea mai mare greseala pe care am facut-o. Ar fi trebuit sa aleg cu sufletul, sa stau sa ma gandesc ce imi doresc sa fac. Din nefericire, situatia si imprejurarile, au decis cumva pentru mine. Ca sa rezum, am facut 3 ani de facultate, urma sa dau licenta si a aparut Adrian Oianu in viata mea. Pentru mine, facultatea nu a mai contat din acel moment. Am descoperit o lume noua care imi placea! :)

 

Perioada Adrian Oianu si rawdia

Perioada Adrian Oianu a fost adevarata scoala pentru mine! Intai de toate, as vrea sa mentionez pentru cei ce poate nu stiu, Adrian Oianu e unul dintre cei mai cunoscuti, talentati si autentici designeri din Romania.

In momentul in care l-am cunoscut pe Adrian, eram atat de dornica sa invat lucruri, sa ma autodepasesc si sa muncesc. Eram o bucovineanca venita la Bucuresti care dorea enorm de mult sa isi depaseasca conditia. Ceea ce cred ca s-a si intamplat. Imi aduc aminte ca mergeam la showroom si era Catrinel Chiriac (PR-ul brandului) acolo. Ma uitam la ea ca la o zeita (o admir mult in continuare) si imi doream sa devin ca ea. De rochiile lui Adrian m-am indragostit. Erau atat de unice. Matase texturata in atelierul lui, matase printata digital, era ceva ce eu nu mai vazusem pana atunci. 

Incerc acum sa imi aduc aminte primul minut cand am pasit in atelierul si showroom-ul lui si stii ce simt? Senzatia aceea de oaza, ca o baie in mare intr-o zi torida. Fix asta simt cand imi aduc aminte de primul impact. Era primavara si showroom-ul din Cotroceni era o poveste. Camere racoroase si inalte si rochii asezate perfect pe stendere. Simteam ca e ceva unic si simteam bine. 

La Adrian la showroom, am inceput intr-o dup-amiaza, de la a organiza bucataria. A fost o perioada de 4-5 ani in care am crescut mult, am inceput de la a face lucruri mici si am ajuns sa fiu omul de vanzari, care contribuia major la strategia de marketing online si persoana implicata 100% in acest business. Adrian spunea ca secretul succesului consta, printre altele, in a nu arde etape. Nu mi-a fost niciodata rusine sa muncesc chiar daca asta insemna a face curatenie in bucatarie, la inceput. Pentru mine era incredibil ca pot sa aranjez condimentele in bucataria din showroomul lui Adrian Oianu. 

Perioada rawdia a fost o provocare noua pentru mine. Am avut rezultate bune si sunt foarte multumita de ceea ce am realizat timp de un an, cat a durat colaborarea noastra. Cu toate acestea, am visat la mai mult. 

 

Specificul de comunicare al celor doua branduri

La Adrian Oianu, comunicarea avea la baza emotia. Practic noi vindeam emotii si povesti. Nu cred ca s-a abatut niciodata de la a fi autentic si a fi el, cu riscul de a pierde poate. Imi aduc aminte ca de fiecare data cand ne adunam sa facem brainstorming, sfarseam cu o idee geniala care venea de la el cam tot timpul.

Intr-un fel era usor de comunicat acest brand, mai ales daca credeai in el, pentru ca Adrian gasea inspiratie in tot ceea ce avea cu adevarat semnificatie. Cel putin eu asa l-am perceput. Pe el il inspira de exemplu iubirea nemarginita si unica a femeilor/sotiilor care asteptau 20 de ani ca barbatii lor inchisi in perioada comunismului, sa vina acasa. Imi aduc aminte ca spunea tot timpul: designul trebuie sa fie identitar si trebuie sa fie valoros. Si nu se referea la pretul produsului ci la povestea din spate si la ce transmite o camasa populara reinterpretata, de exemplu.

La rawdia a fost diferit. Mi-a fost greu sa trec pe un alt domeniu dar am reusit sa comunic pozitiv brandul si sa ii dau culoare in stilul meu specific. Era amuzant ca dupa ceva timp acolo, lumea ma intreba daca e locul meu. Asta pentru ca eu sunt genul de om care daca se implica in ceva, o face cu totul. Si daca am norocul sa lucrez cu oameni care au deschiderea necesara si rabdarea sa vada potentialul meu si sa ma inteleaga, eu pot face minuni!

 

Dragostea pentru fashionul de vacanta

Dragostea pentru moda o aveam de cand eram mica mica. Si eu si sora mea geamana aveam ceva al nostru. Ceva ce venea din noi. Nu stiu cum sa explic. Desi mediul in care am crescut nu era cochet sau inspirational, am reusit cumva sa cresc samanta aceasta de bun gust si stil propriu. 

Imi aduc aminte ca la vremea la care fetele purtau blugi cu talie joasa, rupti si cu buricul gol, tricou cu strasuri, noi purtam fuste creion cu talie inalta si camasi cu funda la gat. Eram din alt film. Cred ca moda a fost un refugiu pentru mine. Nu aveam acces la televizor sau la reviste. De cumparat haine noi, nici nu se punea problema.

Second-handurile erau prietenele mele cele mai bune, avand in vedere faptul ca eram 5 surori acasa.  Intr-un fel cred ca a fost bine ca nu am avut acces la trenduri. In timp ce tot orasul mergea la bazar sau la magazinul care aducea haine din bazar sa isi ia toale de ultima moda, eu aveam paradisul meu secondurile, unde gaseam haine atipice. Mi-as dori sa imi pot explica si mie mai clar ce anume m-a manat in directia asta. Cred ca pur si simplu m-am nascut cu asta.

Dragostea pentru vacante a crescut in ultimii ani mult. In ciuda fricii de avion si raului de mare, am calatorit mult si am vazut locuri minunate anii astia! Eu compar calatoriile cu o biblioteca. Fiecare carte - o calatorie. Ma poate inspira pana la lacrimi un lan usor ingalbenit de la soare in lumina apusului. Pentru emotii ca acestea calatoresc. Imi place mult sa comunic si sa transmit, prin postarile pe care le fac, starea pe care mi-o ofera un loc pe care il vizitez. Imi doresc sa fiu o oaza pentru cei ce ma urmaresc si sa transmit o emotie reala prin tot ceea ce fac si sunt.

 

mor.online 

Moronline a pornit intr-o perioada in care eram la pamant. Nu stiam ce voi face, nu reuseam sa vad viitorul si sa imi dau seama ce vreau si ce imi place sa fac in continuare. M-am implicat enorm in mor.online si timp de un an, am trimis sute de e-mailuri cu propuneri de colaborare. Practic imi doream sa fie ca o agentie de publicitate focusata pe branduri de design romanesc, pentru ca asta stiam sa fac cel mai bine.

Dupa mai multe colaborari, mi-am dat seama ca nu imi pot pune amprenta si nu pot sa ma exprim asa cum doresc, din pacate. Practic mi-am dat seama ca exista doua variante: fie gasesc un brand in care cred cu adevarat, cu oameni care cred in mine, fie imi fac brandul meu. 

Am facut mai intai o prezentare cu ceea ce am facut si ce ma recomanda. Am inceput sa fac research pe partea de designeri si sa caut contacte. Apoi am trimis e-mailuri. Si in cele din urma, in functie de client, trimiteam propuneri personalizate. 

Organizam evenimente de lansare a colectiilor, comunicarea online pe social media adica crearea contentui atat pe text cat si pe fotografie. Devenisem content creator. Aceasta perioada a fost foarte faina si am invatat multe. Dar mi-am inhibat mult creativitatea si deveneam mai frustrata cu fiecare zi ce trecea...

Proiectul este pe butonul PAUSE sau chiar STOP. Dupa multe incercari si dorinta de a face ceva pe partea asta, am realizat ca in Romania designerii sau alt gen de clienti, nu sunt pregatiti sa plateasca o suma decenta pentru partea de comunicare si ca aceasta munca nu e valorificata asa cum poate ar trebui sa fie... Mai mult, au si aparut extrem de multi influenceri si persoane de comunicare si practic in acest moment piata e suprasaturata. Brusc, nu m-am mai regasit deloc in acest domeniu.

A urmat o perioada in care am stat si m-am gandit, m-am razgandit si am intors situatia pe toate partile. Am decis ca, cu riscul de "a face foamea", nu imi mai doresc sa fac niciodata ceva in ce sa nu cred doar pentru bani! Am vrut sa stau sa ma analizez si sa ma intreb ce as face fara bani, ce as face din placere. Sunt de parere ca desi nu e intotdeauna placut si usor, daca iti place ce faci, jumatate din munca e deja facuta! 

 

Les vacances d'Irina

Ah, incepe sa-mi placa! :) Les vacances d'Irina e primul proiect personal in care cred cu adevarat si in care "sky's the limit". Nu sunt limitata deloc pentru ca eu decid directia in care vreau sa merg, imi perfectionez fantastic abilitatile de comunicare si de vanzare si iubesc tot ce inseamna acest brand si tot ce e in spatele lui. Acum aproape 2 ani am gasit intr-un targ de vechituri un cos din paie. Acela a fost momentul in care in mintea mea a inceput sa creasca @lesvacancesdirina, inconstient.

Am inceput sa iubesc cosurile si sa le caut peste tot. Vedeam numai cosuri. Am inceput mai intai proiectul #curateniadeprimavara (proiect ce exista si in prezent) unde vand haine si accesorii vintage care ma reprezinta in totalitate. Am mers fix pe ce simteam. Nu am calculat nimic. M-am ascultat doar.  Si acela a fost momentul in care am prins aripi. 

 

Produsele

Toate piesele pe care le vand in acest moment sunt gandite de mine si realizate cu mesteri romani. In acest moment sunt 3 modele de cosuri din papura, 2 modele de cosuri din rachita si mai multe modele gulere marinaresti din bumbac organic. 

Ce e frumos si valoros la acest brand, e ca totul e produs in Romania, de romani si din materiale romanesti. Cu toate astea, ele duc cu gandul la Mediterana, la nisip, la soare si la valuri. E un blend eclectic de elemente care ii da unicitate brandului. Am mers pe ideea de ITEMS si nu pe ideea de colectie, pentru ca asta imi da mai multa libertate.

 

Stilul fotografic

Fotografiile pe care le postez sunt intotdeauna, dar intotdeauna fara exceptie, asociate cu starea mea de spirit. Eu sunt o persoana melancolica si iubesc poezia iar asta se poate exprima foarte frumos vizual. Nu mi-am calculat sau organizat niciodata shootinguri. Fotografiile, in cea mai mare parte, au fost facute spontan. Cand merg in vacanta, oriunde, in limita posibilitatilor, iau cu mine cosuri si gulere pe care le pozez. Imi place sa le fotografiez si de fapt ma pasioneaza aceasta arta a fotografiei.

Imi place sa surprind naturaletea momentului in general. Cred ca traim in epoca in care fotografiile sunt atat de gandite, editate si mecanice. Si e trist pentru ca nu simti emotie. Te uiti si e ca si cand e o pagina alba. Sunt fotografi care ma inspira mult, cum ar fi David Hamilton. Referitor la fotografiile in care eu apar, pot sa spun ca am avut intotdeauna norocul sa fiu muza cuiva. Si nu, nu e o lauda.

 

Shopul online si comenzile

Shopul online ar fi trebuit sa fie lansat deja dar stii cum e, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ :) E in lucru, asta e vestea buna! Si va fi gata curand. Lucrez cu o echipa profesionista de la Blugento - platforma ecommerce completa care ofera toate functiile necesare unui magazin online.

Legat de followeri, 90% din followerii mei sunt din Romania. Dar asta pentru ca nu am facut inca nimic ca sa am followersi din afara. La asta lucrez acum si, desigur, planul este sa vand si in afara tarii, fara indoiala pentru ca am deja semnale incurajatoare din mai multe colturi ale lumii.

 

Planuri

Cred ca Les vacances d'Irina e un brand care va creste si va spune povesti frumoase mult timp de-acum incolo! Sunt abia la inceput, poezia se scrie. Insa ce imi doresc, e ca atunci cand cineva vede intamplator un produs @lesvacancesdirina, sa viseze la o vacanta idilica, sa auda zgomotul valurilor si sa simta caldura nisipului. Ah, si sa simta miros de mare! :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related