Adina Vlad, despre dezbaterile Effie: Au fost situatii in care juratii au spus ca probabil campania e mai buna decat arata cazul

Adina Vlad, despre dezbaterile Effie: Au fost situatii in care juratii au spus ca probabil campania e mai buna decat arata cazul

Stiti vorba aia: ce-i in mana, nu-i minciuna. Uneori, acel ceva poate sa fie un caz de Effie care nu a fost scris tocmai pe masura campaniei prezentate si a rezultatelor. Cu toate c-a vazut-o si a auzit lucruri bune despre ea, juratul nu ar trebui sa evalueze decat prin prisma case-ului. Asta e parerea Adinei Vlad (Managing Partner, Unlock Market Research), in calitate de moderator al editiei de anul asta a Premiilor Effie. 

Stiti cum e in viata: degeaba esti bun, talentat si corect, daca la examenul final o dai in bara! Nu poti decat sa ridici din umeri si sa spui “pacat!”. Asadar atentie la cum scrieti cazurile. Nu doar moderatorii sau juratii pot gresi, ci si concurentii!

A reusit sa aplice brieful primit - de a asigura o dezbatere constructiva, care nu o ia spre pante patimase - in cadrul ambelor etape de jurizare. Insa nici efectul de grup nu a ocolit procesul, dar de asta s-au ocupat moderatorii: ca deciziile individuale ale juratilor sa fie informate. Astazi, de la 19.30 la Palatul Bragadiru, aflam care dintre nominalizati sunt castigatori. 

 

In rolul de moderator

Cred ca rolul moderatorilor in jurizare este acelasi ca in orice context de moderare – sa se asigure ca discutia este vie si constructiva. Si sa lase loc fiecaruia sa-si exprime un punct de vedere, indiferent de cat de vocala este acea persoana (ca nu suntem toti la fel si fiecare poate avea o contribuitie egal interesanta la jurizare).

Brieful primit de la organizatori a fost exact acesta: sa ne asiguram ca juratii sunt constructivi si ca nu alunecam in discutii patimase care pot afecta jurizarea. Brief cu care am fost in totalitate de accord.

 

Abordarea dezbaterilor

Am incercat sa ne adaptam la specificul categoriei. Spre exemplu, am avut categorii mai dificile, cu ceva mai multe inscrieri, in care am avut nevoie de ceva mai multa dezbatere pentru a intelege mai bine industria (juratii aveau experiente foarte diverse).

Am intampinat, de asemenea, probleme legate de claritatea cazului si atunci dezbaterile au fost mult orientate pe intelegerea mesajului si abia apoi pe judecarea eficientei. Au mai existat dezbateri in jurul credibilitatii sau acuratetii datelor. Discutiile difereau usor de la caz la caz.

Chiar cativa din jurati au exprimat faptul ca simt ca agentiile si clientii s-au straduit mai mult in acest an si ca avem case-uri mai puternice. Cred ca au simtit si in cazuri ca 2017 a fost un an mai bun pentru business. Si prin urmare si pentru eficienta si creativitate. 

 

Subiectivitate (deci experienta) vs obiectivitate

Subiectivitatea este ceea ce face o discutie savuroasa. Obiectivitatea este insa aceea care ne ajuta sa luam o decizie corecta. Eu cred ca ambele sunt importante, insa in proportii diferite. Cand dai scoruri trebuie sa primeze obiectivitatea.

In echipa moderata de mine ne-am concentrat pe ascultarea fiecarui punct de vedere, am acceptat idei diverse, nu prea ne-am certat (a venit natural), ne-am concentrat pe feedback constructiv (gen “ce a fost bine”, “ce putea fi mai bine”) si au fost sporadic situatii in care eu ca moderator a trebuit sa atenuez impactul unor emotii si sa incurajez luarea unor decizii folosind punctul de vedere al altora ca potentiala informatie si nu ca emotie.

 

Case vs. dezbatere 

Din pacate, case-ul este foarte important. Noi am intampinat situatii in care modul in care era scris case-ul a afectat evaluare campaniei. Adica situatii in care juratii au spus ca probabil campania e mai buna decat arata cazul, insa ei trebuie sa judece ce e scris acolo. Stiti cum e in viata: degeaba esti bun, talentat si corect, daca la examenul final o dai in bara! Nu poti decat sa ridici din umeri si sa spui “pacat!”. Asadar atentie la cum scrieti cazurile. Nu doar moderatorii sau juratii pot gresi, ci si concurentii!

 

Efectul de grup

Bineinteles ca efectul de grup are o influenta asupra evaluarii. Dar de aceea avem moderator, ca ei sa se asigure ca acest efect de grup nu influenteaza negativ evaluarea. Ci ramane doar o dezbatere care ajuta pe fiecare in parte sa ia o decizie INDIVIDUALA mai buna. Discutiile au rol consultativ, nu decizional. Juratii sunt absolut exceptionali. Sunt absolut convinsa ca Effie este o competitie care se schimba in bine de la an la an.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related