Foșnetul rochiilor pictate se aude la Sinestezic

Foșnetul rochiilor pictate se aude la Sinestezic

Dupa ce a a lucrat ca designer la un atelier din Cluj, Madalina Zlamparet l-a luat de mana pe Andrei Zlamparet, care avea o firma de topografie pe vremea aia, tot in Cluj, si au pornit un proiect care satisfacea nevoile amandurora. Sinestezic este un atelier de rochii si un brand construit pe firul unicitatii estetice. Au inceput cu tinute casual-business, apoi au realizat cat de mare este cererea de rochii de ocazie, asa ca s-au reprofilat si mutat in Baia Mare, din considerente ce tineau de istoricul orasului in ceea ce priveste industria textila. Ce au pastrat insa? Ilustratiile in acuarela facute de Madalina, imprimate pe creatiile Sinestezic

Bugetul de start a fost mic, insa Andrei evidentiaza faptul ca intuitia de business pe care au avut-o i-a ajutat ca astazi, dupa 2 ani de la lansare, sa detina propriul atelier de croitorie, o gama de materiale de peste 1.000 de variante, colaboratori de nadejde si prezenta in doua boutique-uri din Paris. Cu procesul de creatie migalos si comunicarea online pusa la punct, Madalina si Andrei au in plan, dupa ce ies din perioada asta aglomerata, sa sporeasca prezenta la targuri de profil si sa mareasca echipa. 

 

Sinestezic: ideea si inceputul

Madalina, sotia mea, este pasionata de designul vestimentar inca de cand era copil, iar eu sunt pasionat de marketing si business development. Impreuna, am descoperit faptul ca facem o echipa perfecta, completandu-ne reciproc. Ideea de a crea acest brand, Sinestezic, s-a ivit cand inca locuiam in Cluj-Napoca. Madalina lucra ca designer vestimentar la un atelier de rochii din oras, iar eu detineam o firma de topografie si proiectare. Dar am decis sa facem echipa in cadrul unui business comun.

Pe langa faptul ca ne ajuta sa petrecem mai mult timp, lucrul impreuna ne ajuta sa ne descoperim unul pe celalalt zi de zi, iar afacerea noastra sa prinda radacini. Ulterior, am hotarat sa ne mutam acasa la mine, in Baia Mare, din mai multe considerente. In primul rand, Baia Mare este un oras cu un bogat istoric in industria textila si ne-am gandit ca ar fi mai lejer sa gasim forta de munca in domeniu.

Am debutat cu o colectie de tinute business - casual, imprimate cu ilustratii in acuarela pictate de Madalina. Intre timp, au aparut comenzi de rochii de ocazie, fara ca noi sa facem promovare in aceasta directie. Asadar, observand faptul ca cererea de rochii de ocazie este sporita, am hotarat sa schimbam directia. Asa am asociat brandul Sinestezic cu rochiile de ocazie, pastrand bineinteles ilustratiile in acuarela care personalizeaza creatiile, avand in vedere faptul ca pictura este principala pasiune a Madalinei.

 

 

Resursele de inceput

Am avut nevoie de pricepere in diferite domenii pentru a pune la punct Sinestezic. Noi am creat planul de afaceri pentru acest business. De asemenea, tot noi am gandit si am creat site-ul, logo-ul si toate materialele promotionale necesare dezvoltarii afacerii. Am inceput cu un buget mic, dar intotdeauna ne-am bazat pe creativitate si intuitie.

In prezent, la aproape doi ani de cand am debutat cu Sinestezic, putem spune ca producem rochiile de la zero. Da, avem un atelier de croitorie, dar colaboram si cu alte ateliere pentru a putea onora comenzile care apar in anumite intervale aglomerate ale anului.

 

Procesul de creatie si personalizare

Acest proces incepe cu o discutie pe care o avem cu clientele noastre legata de modelul rochiei, materialele ce se vor folosi, cromatica si macheta imprimeului. Important de precizat este faptul ca alegem imprimeul in functie de personalitatea si preferintele clientei. Ulterior, dupa finalizarea ilustratiei, incepem, practic, sa croim rochia.

Procesul de creare continua cu imprimarea bucatilor de material dupa care intram in etapa de finalizare a rochiei. Bineinteles, programam probe de ajustare a creatiei in functie de silueta clientei. Totusi, cel mai important element al procesului nostru - care e, in definitiv, esenta brandului Sinestezic - ramane imprimeul. Acesta personalizeaza rochia, ii da valoare si transpune identitatea brandulului.

 

Echipa si furnizorii

La inceput, in echipa Sinestezic am fost doar noi doi, eu si Madalina, dar am colaborat cu furnizorii de materiale, atelierele si fabricile in care imprimam materialele, ateliere de croitorie si echipele cu care am facut fotografiile de campanie.

Criteriile care au stat si stau la baza colaborarii noastre cu toate echipele mai sus-mentionate sunt: seriozitatea, flexibilitatea si, negresit, profesionalismul. De-a lungul timpului, am schimbat insa multi furnizori de materiale, cauzele principale fiind lipsa de seriozitate si superficialitatea. In prezent, avem peste 1.000 de variante de materiale de inalta calitate din care clientele noastre pot alege.

 

Trendurile urmarite

Cromatica anotimpurilor este cea care ne inspira in fiecare sezon. De asemenea, urmarim cu mare atentie colectiile marilor branduri pentru a studia anumite detalii. In fond, amanuntele legate de croi si accesorizari sunt esentiale in crearea rochiilor noastre de gala.

 

Promovarea

Consider ca o naratiune clara si simpla este cheia pentru a transmite modul in care iti comunici businessul celor din jurul tau, indiferent ca e vorba despre colegi, clienti sau furnizori. In primul rand, am setat obiective clare si viziuni unitare pe care am inceput sa le comunicam prin diferite medii online, printre care se afla si retelele de socializare. In esenta, ne dorim sa inspiram.

Prin Sinestezic, ne imaginam o lume in care frumusetea este definita de individualitate, incredere in sine, fericire, onestitate, eleganta si liniste interioara. Varsta si circumferinta taliei sau a soldurilor nu sunt decat forme care definesc o mica parte din ceea ce suntem noi ca persoane. Dorinta noastra este sa scoatem in evidenta individualitatea femeilor si sa le inspiram astfel incat sa-si depaseasca limitele si sa se simta bine in pielea lor, indiferent de aceste forme.

 

In concluzie, ne dorim sa punem in valoare individualitatea femeilor, iar acest lucru izvoraste din faptul ca personalizam, prin imprimeuri, rochiile Sinestezic.

 

Obiectivele

Ne dorim sa vindem, desigur, pentru ca acest aspect e ceea ce tine, practic, in viata acest brand, dar Sinestezic e mai mult decat atat. Sinestezic inspira si creeaza experiente, vorbeste despre superficialitatea cu care oamenii se privesc pe ei insisi si ii privesc pe cei din jur. Revenind la fondul intrebarii, in termen de vanzari, avem o crestere sustenabila si continua. Adica, in cateva cuvinte, construim un brand. Iar cele mai multe comenzi vin de pe retelele de socializare si, bineinteles, din recomandari.

 

Prezenta in offline

Cea mai puternica prezenta offline o avem in Baia Mare pentru ca aici este atelierul nostru. Dar Sinestezic este prezent si in Paris unde colaboram cu doua boutique-uri. In plus, anul acesta, am participat la Barcelona Bridal Fashion Week, reperul international pentru domeniul nuntilor. Pregatim si alte surprize in materie de participare la evenimente de moda internationale.

 

Businessul Sinestezic

Pot sa va spun ca rochiile personalizate sunt cumparate in procent mai mare decat cele care sunt gata facute. Acest aspect se datoreaza faptului ca femeile isi doresc sa imbrace rochii unicat. Vor sa “elimine” riscul de a mai intalni pe cineva cu aceeasi rochie la evenimentul la care participa, iar o rochie creata intr-un singur exemplar le face sa se simta cu adevarat speciale.

Cifra de afaceri a brandului Sinestezic se afla intr-o continua crestere. Anul acesta, pana acum, avem o majorare de 100%, raportata la aceeasi perioada a anului trecut. Si acest aspect apare in contextual in care abia de curand a inceput sezonul evenimentelor. De aceea, ne asteptam la o crestere semnificativa de comenzi in perioada imediat urmatoare.

 

Planurile 

In aceasta perioada lucram intens la comenzile ce le avem pentru sezonul in curs. Prin urmare, ne confruntam cu o perioada destul de aglomerata, dar, in acelasi timp, ne bucuram foarte mult ca femeile au fost si sunt receptive la creatiile noastre.

Pentru anul urmator avem in plan sa realizam o colectie de rochii mult mai diverse si cu mai multe creatii. In plus, ne dorim foarte mult sa participam la mai multe targuri internationale. Nu in ultimul rand, vrem sa ne marim echipa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related