Donarea de sange si-un business de hiking

Donarea de sange si-un business de hiking

Cand esti bloodFluencer in cadrul proiectului N-avem Sange! trebuie, printre altele, sa cauti metode prin care-i convingi pe altii sa doneze. Paul Varga, in prima faza, a apelat la cea mai la indemana metoda, aplicabila cunoscutilor: argumentarea. Ca nu doare, face bine fizic si psihic, ajuta oamenii si te face parte din solutie (problema fiind deficitul major de sange cu care se confrunta Romania). 

Dupa etapa word-of-mouth-ului, Paul a adus promovarea donarii de sange in randul clientilor lui. In cadrul unui business ce ofera experiente de hiking si trekking prin muntii din Romania, Paul a integrat un incentive sub forma de reduceri - sperand astfel ca, odata ce descopera experienta, oamenii vor dona si a doua, a treia, a patra oara, pana cand procentul de donatori va depasi media europeana de 4%. Nu stim sa estimam cand, dar stim ca peste 2 zile, adica pe pe 14 iunie, e ziua internationala a donatorului de sange. Poate centrele de transfuzii vor fi mai pline decat de obicei. 

 

Despre Paul

Am studiat ASE-ul - facultate de economie si master la cibernetica. Am avut joburi in IT - consultanta, implementare, management. X2 Adventure a aparut din pasiunea de a calatori si curiozitatea de a face si altceva in afara jobului. X2 Adventure organizeaza evenimente de tipul 'Calatorii si hiking' iar grupul tinta il reprezinta persoanele cu o conditie fizica medie. O caracteristica foarte importanta este faptul ca evenimentele se desfasoara in grup restrans, clientii sunt de cele mai multe ori selectati de catre organizatori, iar serviciile oferite sunt exclusiviste.

Business-ul este pe trend ascendent, cu pasi mici. Majoritatea evenimentelor au fost de tipul hiking/trekking in muntii din Romania, dar si in afara tarii, spre exemplu la schi. Partenerii de calatorie au fost in mare parte cetateni romani.

 

Intalnirea cu proiectul N-avem Sange!

Am intalnit 'echipajul' N-avem sange la centrul de donare. A fost 'dragoste la prima vedere', mi-a placut ideea si mi-am dorit sa promovez si eu donarea de sange, datorita faptului ca in jurul meu nu este prea bine vazuta. Apoi beneficiile donarii de sange - cele fizice si psihice- m-au convins sa intru in grupul bloodFluencerilor. Un bloodFluencer trebuie sa fie donator activ si sa convinga si pe altii sa doneze. Donez la fiecare 2-3 luni. Ma simt minunat cand stiu ca sangele meu ajuta pe altcineva.

De problema, de modalitatea de donare si de beneficiile ei stiam de mult. Insa, pentru o perioada, s-a intamplat acel lucru cand toti stim ce se intampla in jurul nostru, dar nimeni nu reactioneaza. Majoritatea ne limitam la zona de confort. La cateva zile dupa un maraton montan, cu o stare psihica excelenta, m-am trezit intr-o dimineata si am mers direct la centrul de transfuzii. Totul a fost foarte simplu, asa cum este de obicei.

 

 

O solutie

Educatia, familia si scoala: copiii ar trebui sa fie informati de mici si sa doneze in mod regulat dupa ce vor putea. Sa se puna accent pe starea de sanatate, sa se faca studii detaliate pe cei care au donat un timp indelungat si sa se demonstreze ca a fost benefica donarea. La companii sa se promoveze mai mult, sa se faca campanii mobile si sa se incerce motivarea teamleaderilor, chiar daca in anumite situatii nu este 'profitabil' pe termen scurt sa incurajeze angajatii in aceasta directie.

Personal, incerc sa-i conving pe toti din jurul meu vorbind despre cat de bine ma simt dupa fiecare donare, apoi le povestesc de beneficii, punand accent pe ziua libera, in special pentru joburile de birou.
Am facut si o campanie cu X2 Adventure in care am oferit drept 'motivare' o reducere la evenimente ulterioare pentru cei care au mers la donare.

 

N-avem SANGE este un program national de stimulare a donarii voluntare de sange. Partenerii din acest program sunt, pana in acest moment, Institutul National de Hematologie Transfuzionala, Crucea Rosie Romana, Fundatia Universitara AISTEDA, MACROMEX, Smith&Smith, IQads, Universal Solution, Getica OOH, Radio Romania, Itsy Bitsy, Fundatia Donatorilor Benevoli de Sange, Smart Society si Motion Vision Communication, care se ocupa si de strategia de comunicare.

In Bucuresti, proiectul este sustinut din Decembrie 2017 si de Primaria Capitalei, prin Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, care pune la dispozitie spatii de afisaj in spitale, licee, teatre si mijloace de transport in comun.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related