Internii seniori de la McCann. Bianca Troncea: Am cunoscut o generatie de bunici un pic altfel decat le vedem portretizate in putinele reclame care ii targeteaza direct

Internii seniori de la McCann. Bianca Troncea: Am cunoscut o generatie de bunici un pic altfel decat le vedem portretizate in putinele reclame care ii targeteaza direct

In martie, McCann Bucuresti a avut un program de internship special, prin care voia sa isi mareasca bula sau sa iasa putin din ea. Pe principiul filmului "The Intern", au cautat si au gasit doi 'Senior Interns'. Au lucrat alaturi de ei si au aflat ca exista bunici digitalizati, cu pasiuni diverse, care nu stau o clipa degeaba, calatoresc si tin pasul cu generatiile care vin din urma.

 

Bianca Troncea, Strategic Planning Director McCann Bucuresti, povesteste despre cum le-a venit ideea unui astfel de proiect, cum a decurs recrutarea si de ce e bine sa iesi uneori din bula. 

 

Ideea

Ideea ne-a venit la o bere, vorbind cu Catalin (Dobre) despre cat de in bula traim in general in industria asta, despre faptul ca avem nevoie de inspiratie din afara bulei ca sa scriem povesti bune in publicitate, despre drumurile mele prin Piata Obor si discutiile cu pensionarii de la Terasa Obor.

Din poveste in poveste am ajuns la concluzia ca cel mai usor ar fi fost sa aducem inspiratia mai aproape de noi, in birourile de la strategie si creatie, daca se poate. Aproape ca in The Intern :)

Am luat punctul asta de plecare si timp de cateva luni, printre diverse alte proiecte, am incercat sa fac discutia de la bere sa se intample pe bune.

Stiam ca vrem sa aducem printre noi niste oameni cu povesti de viata care sa nu fi avut nicio legatura cu domeniul asta pana acum. De-aici a inceput partea grea: “Recrutarea”. Pentru ca nu era profilul clasic de candidate si nu aveam la indemana nicio comunitate sau baza de date in care sa caut, cel mai mult a durat sa fac o lista cu cateva optiuni venite prin recomandari si sa ma vad cu fiecare in parte la o discutie.

 

Candidati

Lista lunga cred ca a fost undeva pe la 8-9 candidati.

Cautam niste oameni care sa ne inspire prin povestile lor si sa ne scurtcircuiteze putin prin perspectivele lor despre viata, lume, generatii, etc.

Voiam sa gasim 2 pensionari vorbareti, dezinvolti si suficient de curiosi incat sa lucreze timp de 1 luna de zile cot la cot cu noi, intr-un domeniu total strain pentru ei.

 

Concluzii

A fost o experienta foarte interesanta, de ambele parti. Prin The Senior Intern am cunoscut o generatie de bunici un pic altfel decat le vedem portretizate in putinele reclame care ii targeteaza direct (majoritatea la medicamente). Bunici digitalizati, cu pasiuni diverse, care nu stau o clipa degeaba, calatoresc si tin pasul cu generatiile care vin din urma.

Altfel, m-a uimit foarte tare determinarea lor sa fie utili, sa faca ceva, nu doar sa discute. Probabil ca aici am simtit cel mai puternic gap-ul intre generatii. Daca la inceput scenariul pe care il aveam in minte era despre discutii constante cu Dna Maria si Dl Radu, pe parcurs am observat ca este foarte valoros si filtrul lor personal in research. Nu doar online, apelau chiar si la cunostinte, familie, rude si cumva ajungeam la o concluzie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related