Ioana Zamfir, de la McCann in fruntea creatiei Centrade Cheil: "Am pus in balanta un sistem cunoscut cu unul nou, el insusi intr-un moment de reinventare"

Ioana Zamfir, de la McCann in fruntea creatiei Centrade Cheil: "Am pus in balanta un sistem cunoscut cu unul nou, el insusi intr-un moment de reinventare"

Cand ceva merge bine, atunci e cazul sa schimbi ceva-ul. Suna frumos (si irational), se face mai greu (spre deloc), dar se mai si face. In paradigma de publicitar, zicatoarea poate lua forma schimbarii agentiei in care ai crescut cu un loc in prima linie a unui necunoscut inca in formare. 

Dupa 7 ani de McCann (dintre care aproape unul ca Group Creative Director), multe campanii premiate si un titlu de Copywriter of the Year, Ioana Zamfir a ales sa se mute cu biroul la Centrade Cheil, unde va coordona o structura de 20 de membri, grupati in 6 echipe de creatie si un departament de design. Agentia, recent preluata integral de reteaua Cheil Worldwide, trece la randul ei printr-un shift catre monitorizare si analiza data-driven si digital storytelling care implica atat creatia, cat si strategia, CS-ul si productia. 

Plecarea n-a fost usoara, ci chiar foarte grea, spune Ioana,"dar a fost o decizie plina de sens, inteleasa de colegii mei". Ioana trece, astfel, de la lucrul pe conturi ca Vodafone, Coca-Cola, Mastercard, Nestle, Julius Meinl sau Unilever la managementul creatiei Samsung, Raiffeisen Bank, P&G, Mondelez, Dr.Oetker si Toyota. Cum priveste spre si dincolo de 2019 in postura de CD, in continuare:

 

Propunere, reactie, decizie

Trebuie sa recunosc ca propunerea m-a gasit intr-un moment prielnic, as spune chiar un peak al carierei. Lucrurile mergeau pe o traiectorie buna in grupul meu, si work-wise, si relationship-wise, si client-wise. Iar cand mi-a scris Mona pentru prima data, nu aveam prea multe ganduri de plecare din McCann. Dar mi-am dat seama destul de repede ca e o sansa mare pentru mine.

In principiu, ca in toate, diferentele stau in confort si in sistemul cu care esti obisnuit. Am pus in balanta un sistem cunoscut, in care stiam cu cine trebuie sa vorbesc, cum sa-mi vand campaniile si cum sa le implementez cat mai bine, cu un sistem pe care nu-l stiam, el insusi intr-un moment de reinventare.

Dar in acest moment de reinventare, eu am vazut o oportunitate si oameni extrem de smart si deschisi, care aveau incredere in viziunea mea. Pana la urma, mi-am dat seama ca varianta a doua era pur si simplu prea exciting sa-i spun nu.

 

Nu demult spuneai ca te consideri copilul McCann-ului. Cat de dificila a fost plecarea?

As spune extrem de dificila. In McCann am crescut, aici am cunoscut succesul in meseria mea, aici erau oamenii de la care am invatat tot, cei cu care am lucrat cot la cot si cei care imi sunt prieteni. Sigur ca mi-a fost incredibil de greu sa ma desprind si ca a fost si un factor de soc (putina lume se astepta la plecarea mea), dar a fost o decizie plina de sens, inteleasa de colegii mei. Ultima zi am petrecut-o la un party pe balcon, asa cum ne era obiceiul.

 

Cum ai simtit trecerea la management de creatie?

E un alt job cu totul. Asta devine focusul tau: cum poti motiva si cum poti sa-ti faci creativii sa vrea mai mult, sa fie mai buni. Pentru mine, functia de Group Creative a fost o experienta desavarsita, in care multe lucruri s-au legat si in care am facut impreuna cu echipa mea probabil cel mai bun work pe care ni-l puteam dori.

Acum e, din nou, alt job cu totul, in primul rand datorita volumului de briefuri si de oameni. Trebuie sa inveti ca nu poti sa fii peste tot si in toate, dar hei, de-abia astept sa vad ce iese.

 

Centrade Cheil catre digital. Departamentul de creatie

Suntem o agentie care intelege unde se indreapta piata si care va fi viitorul. Eu privesc lucrurile la fel: viitorul e digital. Directia pe care mergem implica mai multe resurse din digital si data analysis. Apoi dezvoltarea noastra, a tuturor, de la strategie, client service, productie, si desigur creatie, pentru a intelege mai bine digital storytelling-ul si felul in care putem face un content relevant pentru oameni in acest mediu, bazat pe datele si insighturile pe care le avem. 

De-abia intelegem ce poate insemna data-driven pentru noi: poate fi o comunicare hiperpersonalizata pe microsegmente de public, sau poate fi o modalitate extraordinara de a colecta si a transforma datele.

Pentru creativi, in special, faptul ca avem mai multe date inseamna doar ca trebuie sa le folosim mai suprinzator ca niciodata. 

Momentan, aici sunt 6 echipe de creatie, plus departamentul de design. Construim o echipa puternica, cu seniori extrem de capabili atat in ATL, cat si in Digital. 

 

Constructia unei culturi a creativitatii - intern si la client

Cultura creativitatii se stabileste simplu: avand un strong creative la fiecare brief, de fiecare data. Trebuie sa depasim asteptarile clientilor si, mai ales, sa ni le depasim pe ale noastre. Sa stim ca o idee buna poate muta muntii si sa credem ca avem resursele s-o implementam ireprosabil.

In sensul asta, am planuri mari. Vom avea un festival intern pentru a avea un pool cat mai mare de idei pe care vrem sa le facem. Vom construi o cultura a case-urilor, pentru ca ne ajuta mult sa crestem standardul.

Luna asta a avut loc si primul consiliu al comunitatii creative Cheil Europe, asa ca a fost o ocazie buna sa schimbam idei si feedback cu cei mai buni directori de creatie din retea. E cel mai bun incentive pe care l-as fi putut visa pentru un restart creativ.

 

"Publicitate '18"

Punctele slabe imi sunt destul de clare cand vad calupul publicitar. Calupul e masa critica a work-ului nostru, si ma tem ca putine lucruri bune se intampla acolo.

Punctele forte ar fi ca in Romania putem lansa campanii mult mai rapid si ca mai multi oameni din industrie au invatat ca, daca ai idei suficient de destepte, le poti face indiferent de buget.

 

Primul an

Nu functionez neaparat pe cifre, asa ca obiectivul meu pentru primul meu an aici e simplu: sa facem work de care suntem mandri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related