Alka si outdoorurile nu foarte subtile cu cozonaci

Alka si outdoorurile nu foarte subtile cu cozonaci

[UPDATE 2] La solicitarile IQads, Gabriela Galatanu (Marketing Director, Alka Group) a facut cateva precizari asupra dezvoltarii proiectului. Campania este semnata de o agentie din afara Romaniei cu care compania are o colaborare indelungata, a spus Gabriela, fiind construita pe baza ritualurilor de consum diferite si "foarte personale" dezvoltate de catre consumatorii loiali Alka si infatisate "intr-un mod extrem, pentru un impact vizual maxim" de catre agentie. Pana acum, am avut de-a face cu o etapa de teasing, urmand si una de reveal:

"In urma cu un an am inceput un proces amplu de rebranding; procesul de rebranding a presupus conturarea clara a rolului nostru in viata consumatorilor. Plecand de la acest rol – de a aduce bucurie prin placerea gustului – am conferit valente noi viziunii si misiunii companiei noastre. In esenta, cautam sa ne intelegem in permanenta consumatorii pentru a putea sa le oferim ceea ce le place, asa cum le place.

Ne pasa de tot ceea ce facem si ne concentram pe o dezvoltare profesionala continua, astfel incat consumatorii nostri sa se bucure si sa fie placut surprinsi de produsele si marcile noastre. 

Portofoliul de branduri a fost redefinit, logo-ul a primit un "face lift" si intreaga gama de produse a beneficiat de un nou design de ambalaj, modern si atractiv.

Produsele in "haine noi" se gasesc deja pe rafturile magazinelor din toata tara – si reflecta prin noua culoare corporate - portocaliul – imaginea dinamica, calda si aproape de consumatori pe care Alka vrea sa construiasca in continuare.

Urmatorul pas a fost in mod logic aducerea la viata a noii identitati de brand corporate printr-o campanie de imagine indrazneata, moderna ca abordare si surprinzatoare. Agentia cu care am lucrat aceasta campanie este o agentie din afara Romaniei, cu care colaboram (pe alte tipuri de proiecte) de foarte multa vreme.

Campania a fost gandita in doua etape – una de teaser si una de reveal si a pornit de la un insight de consumator extrem de simplu – fiecare dintre consumatorii nostri loiali si-a dezvoltat propriul ritual de a consuma produsele Alka. Pornind de la acest mod foarte personal de a savura prajiturile, napolitanele sau covrigeii italienesti, agentia de creatie a portretizat intr-un mod extrem, pentru un impact vizual maxim – ideea de a consuma produsele Alka "asa cum iti place".

In prima parte a campaniei, cea de teaser – fie ca vorbim de placerea de a savura o prajitura cu multa crema de cafea, despre o napolitana crocanta cu mix de creme diferite sau de niste snack-uri versatile cum sunt covrigeii italienesti – toti le consumam asa cum ne place. Fiecare personaj prezent in campanie a fost gandit astfel incat sa se potriveasca - si sa personifice, daca vreti - produsul cu care este asociat.

Revealul campaniei asociaza direct ritualul de consum din teaser cu produsul Alka la care face referinta – prin acest mod noile ambalaje sunt introduse in atentia consumatorului.

Intreaga campanie este de fapt o invitatie la a-ti descoperi si manifesta intr-un mod liber, lipsit de inhibitii, propriul ritual de a te bucura de gustul preferat, chiar asa cum iti place."

 

 

[UPDATE] Centrul Fila anunta, intr-o postare pe Facebook, ca a trimis o petitie la CNCD ”pentru constatarea faptei de discriminare in cazul afiselor publicitare Alka”, alaturi de celelalte organizatii membre ale Coalitiei pentru Egalitate de Gen (E-Romnja, Feminism Romania, CPE - Centrul Parteneriat pentru Egalitate, Asociatia Plural, ALEG).

In 2018 ne-am astepta sa nu mai vedem reclame sexiste pe la toate colturile, dar se pare ca Alka nu are creativi inspirati sa iasa din metehnele clasicului "sexul vinde", asa ca, ce sa vezi, hop cu femei in ipostaze sexualizate si ofensatoare pe afisele publicitare. [...]

Recomandam Alka sa citeasca legea si sa isi revizuiasca mesajele discriminatorii la adresa femeilor: (2) Este interzisa utilizarea in publicitate a situatiilor in care persoanele, indiferent de apartenenta la un sex, sunt prezentate in atitudini degradante, umilitoare si cu caracter pornografic. (Legea 202/2002)

PS: Multumim tuturor celor care au facut disponibile fotografiile cu afisele sexiste Alka.
#Alkaesexista #nupublicitatiiofensatoare

 

 

Textul original

E buna alka, o mananc cu placere. Dar poate nu cu ochii inchisi sau in vreuna din ipostazele propuse de ultima lor campanie. Scuze pentru intro-ul plictisitor. Initial, mi s-a parut un prilej numai bun pentru cateva glume pe seama unor OOH-uri un pic cam curajoase. "Haha, cine sunt oamenii astia care se apuca sa manance napolitane si cozonaci porno?".  Dar odata ce m-am asezat in fata calculatorului, poate si in contextul in care am terminat cafeaua, nu mi s-a mai parut ataaaaat de amuzant. 

 

Campania outdoor a avut mult "succes" prin prisma reactiilor si pozelor oamenilor. De exemplu, Ana Maria din OOH-ul de mai jos bea un moccacino in felul cel mai ciudat din lume. Eu nici cand sunt la al noualea pahar de bere in Vama nu-mi permit sa ma dau in stamba asa. Bine, mie nici nu mi place berea la draft LA NEBUNIE.

Oana, pe de alta parte, prefera sa-i prinda din zbor. Glumita deocheata imi scapa aici, oradencele sunt super kinky si in tema.

Simo ar manca si mamaliga cu ciocolata.

Mere in aer, crema de lamaie linsa de pe degete. #ok

Cat despre Roxi, fata cu dragonii, prefera crema. 

Evident, reactiile au aparut atat de la oamenii de publicitate, cat si de la simpli privitori.

 

 

Mare grija cu curajul asta din publicitate, ca poate fi confundat cu altele daca nu suntem atenti. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related