Comunicarea internă este unul dintre aspectele pe care companiile, care își doresc să aibă profit și să optimizeze munca angajaților, nu trebuie să îl ignore. Implicarea angajaților în modelarea comunicării interne este esențială pentru a crea o strategie eficientă și unitară. O conștiință comună a valorilor companiei și a strategiei acesteia de comunicare poate aduce avantaje imaginii globale a acesteia.
Companiile care își doresc să își integreze angajații în acest proces pot utiliza mai multe mijloace printre care realizarea de sondaje sau discuții de grup, orientări pentru a înțelege politica de funcționare și comunicare a companiei în special în ceea ce privește mediile sociale. Expertul în comunicare guvernamentală, Kelly Freeman și trainer internațional al International School of Communication revine la București pentru un nou curs intensiv de comunicare internă.
Sfatul pe care expertul în comunicare îl oferă companiilor este să aleagă canalul de comunicare internă care să le ofere angajaților posibilitatea de a avea propria opinie. Kelly Freeman înțelege necesitatea unei comunicări strategice adaptate specificului fiecărei companii. Din punctul său de vedere comunicarea este despre și pentru oameni, iar comunicarea internă trebuie să se desfășoare într-un mod care să faciliteze implicarea angajaților și îndeplinirea obiectivelor.
”Cele mai eficiente canale care să producă implicare sunt acelea care ajută compania să își asculte angajații și care le oferă un cuvânt de spus în modul în care funcționează business-ul. Alegerea canalului va depinde de obiective care sunt de regulă agreate în urma chestionării angajaților”, a explicat specialistul în comunicare.
Kelly Freeman a dezvoltat strategii de comunicare pentru numeroase organizații și a contribuit la strategia generală a acestora. Expertul în comunicare a identificat de-a lungul carierei sale cele mai recurente erori pe care le realizează companiile în ceea ce privește comunicarea internă. Transmiterea mesajelor sub forma unor directive și lipsa implicării oamenilor din companie în crearea unei strategii sunt printre cele mai întâlnite probleme cu care încă se confruntă companiile.
”Cele mai frecvente greșeli se concentrează asupra organizațiilor care transmit comunicarea "de sus în jos" fără a asculta opiniile angajaților lor. Această abordare determină de obicei un decalaj între liderii de rang înalt și angajați”, a spus aceasta.
Ignorarea comunicării interne și transmiterea mesajelor unidirecționale, poate genera efecte negative atât pe termen scurt, cât și lung. Este necesar pentru companii să înțeleagă importanța propriilor angajați în diseminarea mesajului și strategiei generale a companiei. Lipsa unei strategii clare de comunicare internă implică foarte multe riscuri pentru performanța și imaginea companiei. În condițiile unei administrări deficitare, calitatea muncii angajaților precum și nivelul lor de implicare și de mulțumire pot fi foarte scăzute.
”Fără o strategie de comunicare internă, o companie se poate aștepta la o productivitate scăzută, schimbări de situații majore, profit redus, lipsa direcției și o conducere deficitară. Pot rezulta situații stresante și îmbolnăviri, iar acestea sunt întotdeauna un indicator al comunicării interne deficitare”, a explicat Kelly Freeman.
Experiența profesională de peste 25 de ani în comunicare și organizare de evenimente stă la baza trainingurilor pe care Kelly Freeman le susține. La cursul său sunt așteptați specialiști în domeniul comunicării, persoane care lucrează în departamentele de HR, precum și directori și persoane de decizie din firme. În ceea ce privește trainingul pe care îl realizează, Kelly Freeman ne-a oferit câteva indicii despre ceea ce pregătește pentru această ediție:
”Participarea la acest curs vă va ajuta să înțelegeți cum să setați să măsurați obiectivele, cum să creați strategia internă, cum să alegeți canalele de comunicare eficiente utilizând instrumente și tehnici. Vă va ajuta să vă definiți ca specialist și vă va oferi abilități de comunicare strategică”.
Pe 9 iunie, Kelly Freeman va susține un masterclass-ul de Internal Communication, parte a programului de training avansat realizat de prestigioasa International School of Communication. Kelly va susține trei cursuri intensive: Comunicare Internă, Strategii avansate de PR și Comunicare și Strategic Event Management. Training-urile se adresează profesioniștilor în domeniul comunicării care vor să își îmbunătățească cunoștințele despre realizarea și implementarea unei strategii eficiente, dar și celor care vor să înțeleagă care este rolul acesteia în creșterea organizației.