[Vizite în inbox] Corina Chirileasa (Romania Insider): Am inceput in 2010 cu cateva sute de abonati. Astazi avem peste 11.000 la fiecare dintre newsletterele gratuite

[Vizite în inbox] Corina Chirileasa (Romania Insider): Am inceput in 2010 cu cateva sute de abonati. Astazi avem peste 11.000 la fiecare dintre newsletterele gratuite

Cititorii newsletterului Romania Insider au venituri ridicate, studii superioare si sunt bine informati. Iar Corina Chirileasa, fondatoarea RI (si managing partner City Compass Media) a inceput sa-l trimita in urma cu 8 ani, imediat dupa ce a pornit site-ul. La ora actuala, el este trimis zilnic, pana-n ora 7 dimineata. 

Oamenii care il citesc sunt straini din Romania si din afara, din zona de afaceri, NGOs, consultanta, si romani care locuiesc fie in tara, fie in diaspora.

In urma cu 4 ani, echipa BI a lansat doua newslettere noi in engleza, insa pe baza de abonament: Romania Insider Daily Press Review in English si Romania Insider Weekly Press Review in English.

Rata de deschidere este in general mare, in jur de 25%, rata de click variaza in functie de subiectele din newsletterul respectiv, in jurul a 10%.

 

Inceputul

Mai intai am lansat site-ul Romania-Insider.com, acum 8 ani. La scurt timp, am inceput sa trimitem si newsletterul zilnic, care ajunge in inboxurile abonatilor in fiecare dimineata devreme in zilele lucratoare. Conceptul a ramas acelasi de la lansarea, si anume sa oferim principalele titluri ale zilei, pe scurt.

Continutul este exclusiv de pe site-ul Romania-Insider.com, materiale in limba engleza pe care le publicam peste zi. Trimitem si un newsletter saptamanal pe zona de timp liber, cu evenimente, info pentru calatorii, informatii practice pentru straini.

 

Frecventa si info

Trimitem newsletterul zilnic al Romania insider in fiecare dimineata la 6.45 ora Romaniei, in zilele lucratoare. Celelalte newslettere ale noastre, atat gratuite cat si cele pe baza de abonament, au timpi de trimitere diferiti.

 

Evolutie

Acum 4 ani, la cererea cititorilor, am lansat doua noi newslettere de tip revista presei in engleza, pe baza de abonament: Romania Insider Daily Press Review in English si Romania Insider Weekly Press Review in English. Primul se trimite catre abonati in fiecare dimineata, cel din urma, in fiecare zi de vineri.

Conceptul acestora este diferit de cel al newsletterului zilnic gratuit. In buletinele Romania Press Review in English includem o selectie de stiri de afaceri, politica si social din principalele publicatii romanesti quality, stiri pe care le sintetizam in limba engleza. Sunt buletine pe care abonatii le citesc usor direct in email, fara click catre site.

Sunt foarte cautate de investitori, oameni de afaceri straini si romani, corporatii, pentru ca primesc un overview rapid in engleza si nu mai au nevoie sa citeasca altceva pentru a fi la curent cu stirile din Romania.

La inceputul acestui an, am lansat o serie de newslettere tematice, cu frecventa saptamanala, bi-lunara si lunara: RI HR&Careers – trimitere bi-luara, vine in completarea sectiunii de joburi de pe Romania-Insider.com/Careers; RI Real Estate – cu trimitere saptamanala; RI Mergers & Acquisitions; RI Life & Travel; RI Politics – toate trimise lunar.  Sunt overview-uri foarte apreciate deja de cititori.

 

Abonati

Am inceput in 2010 cu cateva sute de abonati, rata de deschidere era foarte mare si primeam des reply-uri de la cititori cu idei sau doar sa ne multumeasca. Am crescut organic, din formularul de abonare de pe site si ceva mai tarziu, din social media. Nu am adaugat niciodata adrese bulk, cum se intampla adesea.

Avem acum peste 11,000 de abonati la fiecare dintre newsletterele gratuite, iar rata de deschidere este in continuare mult peste medie. Primim si acum des emailuri de la cititori, si chiar daca nu ma mai ocup eu de newslettere, citesc ce primim si de multe ori raspund eu la aceste mesaje.

Nu ne-am propus niciodata sa atragem mai multi abonati, ne-am dorit doar sa oferim newslettere de calitate pentru cei care sunt abonati, si ca informatia de la noi sa ajunga la oamenii care au nevoie de ea.

Am mers pe principiul calitatii, nu al cantitatii. In timp, s-a strans si cantitate; multi cititori recomanda newsletterele noastre si crestem si asa. Verific adesea baza de date si primesc notificari cand avem abonati noi, ma bucur sa vad nume de CEO de banci, companii mari, institutii europene, jurnalisti straini de la publicatii mari din toata lumea, analisti de la companii internationale de rating, investitori regionali.

Cel mai adesea, cand se anunta un nou CEO strain la o companie din Romania, acesta este inscris deja la unul din newsletterele noastre. 

 

Continutul newsletterelor

Majoritatea newsletterelor noastre contin articole de pe site-ul propriu, si sunt create de diferiti colegi din redactie. Inainte de a lansa un newsletter nou, cum s-a intamplat anul acesta, insa imi place sa il creez eu de cateva ori, ca sa inteleg cum functioneaza si ca sa setez o linie editoriala si structura, dupa care este preluat de unul din colegii mei.

Pentru newsletterele de tip revista presei in engleza, lucrurile stau un pic altfel, in sensul ca „scanam” toata presa din Romania, zilnic, pentru a prelua titlurile pe care noi le consideram cele mai relevante pe zona de afaceri, politica si social. Este un efort imens, care se intampla zilnic, la ore mici din noapte si dimineata foarte devreme.

Apoi, trebuie filtrate informatiile din presa romaneasca, unde mai exista greseli, de multe ori stirile nu sunt scrise bine in sursa din romana si trebuie sa reparam asta pentru versiunea in engleza, nu putem sa traducem doar.

Adesea, pe subiecte complexe de politica si justitie, gasim in presa de la noi copy paste din comunicate de presa de la DNA sau alte institutii, intr-un limbaj institutional greu de parcurs, si noi trebuie sa aducem totul intr-o forma usor de citit si inteles, asta in timp record. E un produs dificil si unic, tocmai de aceea este atat de apreciat. Consumul mental si de energie pentru a crea un astfel de buletin bun, zi de zi, este mult mai mare decat isi inchipuie multi cititori, cred.

 

Ingredientele unui newsletter bun

Selectia stirilor este foarte importanta, astfel incat sa existe si titlurile cele mai importante, si materiale de interes uman, sa fie diverse si cu echilibru intre domenii. Pentru subject line, incercam sa ridicam materialul cel mai atractiv evitand insa click bait.  Textele de tip excerpt din newsletterele noastre sunt in general foarte scurte, poti citi restul pe site. Exceptie facand cele de tip Press Review unde materialele au 150-200 de cuvinte.

 

Publicul

Publicul este premium, venituri ridicate, studii superioare, bine informati. Straini din Romania si din afara, din zona de afaceri, NGOs, consultanta, si romani care locuiesc fie in tara, fie in diaspora. Investitori, CEOs & middle managers, consultanti, echipe de marketing, jurnalisti straini, angajati ai institutiilor europene ne citesc, ca sa mentionez doar cateva categorii. 

 

Feedback primit

Majoritatea reply-urilor primite – avem cel putin 2-3 pe saptamana acum – sunt comentarii pe diverse subiecte abordate in newsletterul cu pricina, primim si idei de alte articole, sau pur si simplu cititorii ne multumesc pentru newsletter. 

Cateva cifre 

Avem peste 11.000 de abonati la fiecare din newsletterele gratuite pe care le trimitem. Rata de deschidere este in general mare, in jur de 25%, rata de click variaza in functie de subiectele din newsletterul respectiv, in jurul a 10%.

 

Newsletterul ca forma de comunicare

Desi oamenii primesc un numar tot mai mare de newslettere, forma de comunicare mi se pare din ce in ce mai utila, daca este creata corect si se potriveste citittorului, pentru ca filtreaza numarul si mai mare de materiale care se publica pe site-uri, bloguri etc. Nu cred ca este outdated deloc, ci cu o functie foarte relevanta de curator.

 

NL-uri preferate

Eu personal urmaresc cele de mai jos, in redactie mai exista si altele care sunt citite.
Locale: Revista Pressei Press One, Mona Dirtu
Internationale: Huffington Post, Inc.com, The Atlantic

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related