Ați stat vreodată să citiți termenii și condițiile de pe site? Cum ce site? Orice site! Nu? Ok, nu vă simțiți vinovați, nu sunteți singurii. (Deși ar cam trebui să vă antrenați răbdarea și priceperea în speed reading, de când cu nebunia Facebookului). Însă chiar e multă informație acolo și nimeni nu are timp de așa ceva.
Chiar și cele mai plictisitoare bucăți de text pot fi ambalate frumos, spre a transmite un mesaj (mai puțin ale lui Mîndruță, dar asta e altă poveste). În cadrul Visualizing Knowledge 2018 din Finlanda, Dima Yarovinsky, un UX Designer talentat, a făcut chestia asta. Un proiect ce poartă numele de ”I Agree”
Pe culori, frumos, fiecare rețea de socializare cu termenii și condițiile sale. De la cele mai succinte (WhatsApp) până la cele mai prolixe și mai... magenta (Instagram).
I took the content of the “terms of service” of the leading online services that we use on a daily basis (including Facebook, Snapchat, Instagram, Tinder etc.). I’ve printed them on a standard A4 wide scroll with a standard legal contract font size and type. After printing this so-called terms, I hanged the scrolls in the gallery at the academy, added the number of words and the time it takes to read each scroll on the floor. My main goal was to emphasize how small, helpless and harmful are we against this giant corporates.
Hey all! thanks for your comments, it's really flattering.
— Dima Yarovinsky (@dimitryarov) May 5, 2018
Attaching more photos from the same project as it was presented in the Bezalel art and design academy. pic.twitter.com/tXQmvW7SvS
Adevărul e că și mâine vom da click pe ”I agree” fără să citim, și mâine ne vom enerva pe Zuck, dar până atunci, salvăm ideile frumoase și le încurajăm.