Construirea unui brand de succes are la bază o colaborare eficientă între un client și o agenție de content writing. Pentru ca site-ul să se poată face cunoscut publicului, trebuie să fie considerat relevant de către motoarele de căutare și plasat cât mai sus. Așa cum spunea Seth Godin: „Oamenii nu cumpără bunuri și servicii. Ei cumpără relații, povești și magie”, agenția de content writing este cea care trebuie să transforme produsul oferit de client într-o poveste din care să își dorească să facă parte fiecare consumator.
În cadrul cursului de Inițiere în copywritig și content writing, trainerul Cătălin Ionașcu detaliază toate aspectele livrării conținutului și oferă sfaturi pentru o colaborare de succes. Pentru ca acest lucru să fie realizabil trebuie să existe o bună colaborare între client și agenție. Din experiența lui Cătălin Ionașcu, owner-ul agenției Romanian Copywriter, în primul rând pentru a fi eficientă, colaborarea trebuie să fie una de lungă durată.
”Munca de copywriting și cea de content writing presupune o serie de procese migăloase, pe care clientul sau beneficiarul nu le vede. Ele se desfășoară undeva, în umbră, și uneori implică multe ore de research, aprofundare și planificare. În era digitală orice afacere de succes are în spate un content writer bine informat”, spune Cătălin Ionașcu.
Ce face un content writer?
Content writer-ul este cel care creează o poveste prin intermediul căreia să spună mesajul brandului într-un mod atractiv pentru public. Este cel ce realizează articole care să se integreze în strategia ta generală de business și articole care să îți ajute site-ul să aibă o vizibilitate cât mai bună. Tot el este cel care realizează planul editorial pentru blog și rețelele de social media, monitorizează impactul conținutului și îl adaptează în funcție de feedback.
Munca unui content writer începe imediat după ce ați agreat un volum de lucru și subiectele necesare. Înainte de a redacta conținutul, acesta realizează o documentare despre brand, domeniul de activitate, publicul țintă și competitorii direcți. Durata acestei munci poate varia în funcție de subiect de la două – trei ore până la câteva zile. Este o etapă indispensabilă procesului de redactare a textelor, mai ales dacă este vorba de un client dintr-un domeniu tehnic. Pentru a putea scrie despre un anumit subiect, în primul rând trebuie să aibă minime cunoștințe despre acel lucru. Cu cât cunoaște mai multe, cu atât calitatea materialului redactat și acuratețea informației este mai mare.
Uneori, munca unui content writer înseamnă să adapteze într-un mod atractiv noțiuni tehnice și științifice pentru un public nespecializat. Un content writer trebuie să fie flexibil și să învețe constant despre subiecte foarte variate și diferite de la articole vestimentare, tendințe în design la utilaje, materiale pentru construcții sau stomatologie și călătorii.
În munca lui, un content writer are trei aspecte principale în funcție de care își structurează textele: termenul limită la care trebuie să predea materialele, subiectul acestora și publicul căruia i se adresează.
Deadline-ul
Majoritatea clienților își doresc să primească texte foarte bune în cel mai scurt timp posibil. Un content writer trebuie să stabilească de la început un timp de realizare realist pe care să îl respecte întotdeauna. În funcție de timpul necesar realizării documentării și cel al redactării și corectării propriu-zise, timpul de predare poate varia. Fiecare content writer își prioritizează proiecte și își stabilește un ritm de lucru, în funcție și de alte proiecte pe care le mai desfășoară în perioada respectivă.
Subiectul
De foarte multe ori un content writer primește contracte care nu sunt din sfera lui de specialitate. Rolul său este să se documenteze și să scrie un text atractiv și convingător care să îi cucerească pe cititori indiferent că este despre o pereche de pantofi, un utilaj tehnologic, un produs alimentar sau un curs de agricultură. Ceea ce trebuie să facă orice content writer bun este să elimine propria judecată de valoare asupra subiectului și să înțeleagă cât mai bine funcționalitatea produsului și particularitățile acestuia. El trebuie să creadă foarte mult în ceea ce scrie, astfel încât să fie cât mai persuasiv.
Publicul țintă
Pentru a reuși să scrie cele mai bune texte, un content writer trebuie să înțeleagă foarte bine profilul psihologic al consumatorului, nevoile și așteptările acestuia, precum și specificul clientului său, aspectele care îl diferențiază față de ceilalți cumpărători. Fiecare produs are un consumator sau un cumpărător ideal pe care content writer-ul trebuie să îl identifice și să i se adreseze.
Care sunt informațiile de care are nevoie un content writer?
Una dintre cele mai importante informații de care are nevoie un content writer este volumul de lucru. Următoarele sunt legate de publicul țintă căruia va trebui să se adreseze, tonul pe care îl va adopta brandul și desigur, cum arată site-ul. În funcție de aceste informații se poate stabili un timp de predare a textelor realist și o ofertă de preț adecvată.
Un punct important în colaborarea dintre un client și un content writer este stabilirea unor teme pentru articole și agrearea și respectarea unor deadline-uri. Fără aceste aspecte nu se poate stabili o relație eficientă și armonioasă între client și agenție. Lipsa unor viziuni comune, contractele punctuale pentru un anumit serviciu conduc la o colaborare ineficientă.
De asemenea, lipsa unei comunicări constante între content writer și client, trimiterea informațiilor incomplete sau inadecvate conform subiectelor agreate și lipsa unor obiective clare de la conținutul redactat sunt factori care îngreunează buna desfășurare a unei colaborări cu o agenție de content writing.
O strategie bună de content marketing agreată de comun acord este primul pas către crearea unui conținut calitativ care să corespundă nevoilor clientului și să îndeplinească cerințele de marketing și SEO. Trainerul Cătălin Ionașcu explică fiecare etapă a realizării unui text atât pentru blog, cât și pentru site, landing page, Facebook sau magazine online și cum îți poți adapta mesajul în funcție de audiență. Pasionații de content writing și copywriting îl pot întâlni pe Cătălin Ionașcu la București pe 12-13 mai și la Cluj pe 9 – 10 iunie la Cluj.