O petitie dintre cele care pot face diferenta. Se cauta un CNA pe bune

O petitie dintre cele care pot face diferenta. Se cauta un CNA pe bune

Era cazul ca lumea sa priceapa un pic mai bine care e rolul CNA-ului, din cine e format si ce poate face acest Consiliu ca sa avem un mediu audiovizual mai curat. Discutiile pe aceasta tema nu sunt recente. Si noi am acoperit subiectul CNA, in tandem cu altele, cum ar fi practicile jurnalismului indoielnic si brandurile care se promoveaza acolo. Am facut liste, apoi le-am refacut; s-a dezbatut atunci si eficienta acestor liste versus responsabilitatea care, de fapt si de drept, revine CNA-ului. Si iata ca tot la CNA ne intoarcem.

In august anul trecut, CNA-ul a primit un set noi de reguli, insa unul cam incomplet. Si, oricum, nu regulile in sine par a fi problema, ci disponibilitatea celor abilitati sa le aplice. Asa ca grupul activ civic format din Coruptia Ucide, Rezistenta, Funky Citizens, Declic si ActiveWatch si-au propus sa schimbe ceva. In primul rand, a fost initiata o petitie pe care o puteti citi integral aici. Nu doar citi, ci si semna. Iar daca nu esti sigur daca petitiile astea folosesc vreodata la ceva, poate comentariul asta (de la Cosmin Pojoranu) iti va rispi din dubii:

Spre deosebire de alte petitii online, cele de la Declic au sanse mai mari de reusita pentru ca oamenii chiar se ocupa de ele, printeaza semnaturile, se duc offline si le predau autoritatilor, cu care discuta face 2 face

Pe scurt, initiatorii reclama "derapajele mass-mediei romanesti" si cer o chestie de bun-simt: actiuni clare pentru a remedia situatia. 

Va propunem ca in cadrul Comisiei reunite unde d-na. Laura Georgescu (presedintele C.N.A.) va prezenta raportul anului 2017, sa aduceti in discutie: 
- elaborarea unei grile obiective prin care eficienta C.N.A. sa fie masurata, 
- analiza detaliata a problemelor din institutie si actiuni concrete pentru rezolvarea lor (cateva dintre acestea sunt prezentate mai jos in detaliu), 
- stoparea derapajelor mediatice, cu precadere fenomenul Fake News, 
- transparentizarea institutiei astfel incat deciziile luate sa fie motivate public.

Mai mult decat atat, au facut si un infografic care reda mai simplu care sunt obligatiile CNA-ului si cam ce ar trebui sa faca pentru ca activitatea lor sa capete iarasi credibilitate.

Cosmin Pojoranu, unul dintre initiatorii campaniei:

De data aceasta incercam o abordare orientata catre aceasta institutie publica despre care putina lume stie lucruri. Incepem pe trei paliere:

1) awareness/educatie - de pilda, prima pagina din acest infografic.
2) monitorizare - trimitem oameni sa asiste la sedintele lor, caci sunt publice.
3) activism - comunicam cu sefii lor, respectiv comisia de cultura din Senat si cea din Camera Deputatilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related