Cum să îi împrietenim pe cei mici cu legumele? La această întrebare își propune să răspundă proiectul Tasty Colors, primele acuarele create 100% din legume. Ideea a fost dezvoltată pentru Fundația Louis Bonduelle de creativii agenției FCB Bucharest, iar prototipul a fost realizat cu sprijinul INCDCP-ICECHIM, după mai multe luni de cercetare, testare și design de produs.
Proiectul a plecat de la o problemă reală, cu care majoritatea părinților se confruntă: cum să îi convingem pe cei mici că e cool și sănătos să mănânce legume, problemă cu care s-au confruntat și alte generații. Îți mai amintești cât de mult iubeai mesele pline de legume atunci când erai copil? Exact! Ce mici nu văd în farfurie o masă gustoasă, cu atât mai puțin una sănătoasă. Motiv pentru care FCB Bucharest și Fundația Louis Bonduelle s-au hotărât să îi împrietenească pe cei mici cu legumele, prin joacă:
“Pentru copii, joaca nu se oprește niciodată. Nici măcar la ora prânzului. Și dacă în timp ce mănâncă se joacă pictând cu culori naturale, extrase din legume, poate se vor gândi de două ori înainte de a refuza garnitura de legume din farfurie. Doar s-au jucat împreună, nu? E fantastic câte poți învăța când te joci”, declară Claudiu Dobriță (Chief Creative Officer).
“Căutăm mereu idei care să livreze altfel mesajul, care să schimbe ceva. Și devenim serioși, ne uităm la cifre, apoi la oameni, le întoarcem pe toate părțile și apoi unul dintre noi întreabă, mai în glumă, mai în serios <<Dar ce-ar fi dacă...? >>. Chiar dacă din momentul acela, timp de un an, totul s-a măsurat mai degrabă în teste, etape și stabilizări, noi am privit mereu procesul ca pe ceva foarte fun. Pentru că despre asta este vorba și pentru că altfel nu credem că am fi reușit,” adaugă Olivia Spânu (Senior Copywriter) și Viorel Holovaci (Senior Art Director).
Pentru realizarea prototipului au fost folosite 5 tipuri de legume deshidratate (roșie, porumb, mazăre, morcov și sfeclă), din care specialiștii INCDCP-ICECHIM au extras pigmentul natural. După 4 luni în care aceștia au adunat, amestecat și preparat pigmenții și alte 6 în care i-au testat, pentru a obține textura și concentrația potrivită, culorile din legume au prins în sfârșit viață. La final, specialiștii au adăugat fiecare culoare obținută în forma legumei din care a fost extrasă, într-o carcasă dezvoltată special pentru a atrage atenția copiilor, prin designul expresiv.
“Am fost foarte bucuroși să participăm la demararea acestui proiect educativ alături de FCB Bucharest, proiect care a reprezentat o provocare atât științifică, cât și tehnică pentru noi. După luni pline în care am deshidratat legumele, am extras pigmentul, l-am stabilizat și am testat rezultatul de 13 ori, am obținut exact rezultatul pe care ni l-am propus – am creat primul set prototip de pictură doar din legume, sigur și distractiv pentru cei mici,” a declarat dr. habil. Florin Oancea (Director Științific INCDCP-ICECHIM).
Următorul pas? Să fie servit copiilor plini de inspirație și curiozitate. Prototipul creat este prima etapă a unui viitor program educativ pentru copii, pe care Fundația Louis Bonduelle își propune să îl susțină în plan local. Dealtfel, proiectul marchează lansarea fundației în România, cu misiunea de a crea o platformă bogată de resurse și activități prin care să încurajeze consumul de legume și obiceiurile culinare sănătoase.
“Pentru lansarea Fundației Louis Bonduelle în România ne doream un proiect deosebit, care să atragă atenția asupra scopului nostru: promovarea unei vieți sănătoase și susținerea educației alimentare, în special prin proiecte dedicate copiilor. Ideea propusă de FCB a fost o reală provocare și pentru noi, a necesitat răbdare și încredere, fiind un proiect fără precedent. Suntem încrezători că va avea impactul dorit. Legumele pot fi distractive, atâta vreme cât sunt introduse în alimentația unui copil în mod firesc”, declară Monica Dima (Head of Marketing Bonduelle Balkans) și Roxana Nănescu (Brand Manager Bonduelle Balkans).
Copiii voștri cum se înțeleg cu legumele? Credeți că s-ar bucura să le redescopere prin pictură?
Echipele participante în cadrul proiectului:
Echipa FCB Bucharest: Claudiu Dobriță – Chief Creative Officer, Viorel Holovaci – Senior Art Director, Olivia Spânu – Senior Copywriter, Miruna Anton – Junior Art Director, Delia Soare – Group Account Director, Anca Duță – Account Manager, Silviu Clinciu – Account Executive, Gabriela Pricob – Production Manager, Ionut Stan – Senior Production Executive, Mihaela Dinu – Junior Copywriter
Echipa Bonduelle: Monica Dima – Head of Marketing and Communications Balkans, Ukraine, Caucasus, Middle Asia, Roxana Nănescu – Brand Manager Balkans
Echipa ICECHIM: Dr. habil. Florin Oancea – Director Științific , Dr. chim. Rusandica Stoica – cercetător științific grad III, Dr. ing. Mihaela Manolache – Director Calitate și Manager Tehnic, Laborator Analize