Electronice mari și mici, obiecte bucătarie, baie, sticlă, ceramică sau porțelan. Sau, daca preferati, veniti cu chestii de acasa sa le spargeti. Adica un BYOB (bring your own breakables). Vorbim despre Break Room, un loc unde bucurestenii (doar ei, deocamdata) vin sa sparga obiecte. De ce ai face asta? Pentru a scapa de stres, pentru a face miscare si pentru a-i da lui Marius Neagoie, ownerul businessului, ocazia sa ne povesteasca noua despre concept.
Investiția inițială este de 15.000 de euro și a constat în amenajarea halei și a spațiilor de break room, procurarea echipamentelor de siguranță, branding, promovare și logistica specifică. In cateva luni speram sa fim pe break even
Dupa fiecare sesiune de spargere, ramai nu doar cu febra musculara si respiratie grea, ci si cu multumirea ca tot ce ai spart va fi reciclat selectiv. Iar clientii sunt, in majoritatea lor, companii.
De aceea propunem pachete speciale pentru zona de corporate si organizam seri dedicate.
Planurile lui Marius merg spre francizarea conceptului, "dacă evaluarea business-ului după primul an corespunde planificării inițiale". Cluj, Constanta, Timisoara si Brasov sunt orasele care sunt vizate.
Background de breaker
Marius Neagoie, 33 de ani, arhitect. In viata de zi cu zi, pasiunea si job-ul meu sunt din fericire aceleasi: arhitectura. In plus, ma ocup de proiectare, design de obiect si productie de mobilier si, din ce in ce mai mult si din ce in ce mai des, de productii speciale pentru agentii si clienti de amenajari interioare, pentru baruri, showroom-uri pretentioase and everything in between.
Am o hala de productie pe platforma Industria Bumbacului si o gestionez alaturi de un prieten bun si profesionist de incredere intr-ale productiei, Razvan Popa.
Ideea si contextul
In arhitectura incerc sa fiu mereu la curent cu ce apare, iar spatiile pentru petrecerea timpului liber ma preocupa. Navigand printre tendinte si inovatii in aceasta zona, am dat peste Anger Room-ul din State, un business serios si care exista deja de cativa ani pe piata.
Mi s-a parut o idee foarte buna si foarte necesara pe piata din Romania. Deschiderea la nou, nivelul de stres din randul populatiei (bucurestenii sunt pe locuri fruntase la capitolul stres) mi-au intarit intuitia initiala. E un demers necesar si din primele feedback-uri foarte bine imbratisat de publicul bucurestean.
Reesearch si investitii
Am petrecut in jur de doua luni pentru research si planificare. Am urmarit si analizat cu atentie activitatea unor spatii similare din State, dar si din Occident (in Germania sunt niste concepte interesante in zona de anger management) sau din Asia (in Japonia conceptul este implementat cu ajutorul tehnologiei, de exemplu, intr-un mod extrem de ingenios).
Investiția inițială este de 15.000 de euro și a constat în amenajarea halei și a spațiilor de break room, procurarea echipamentelor de siguranță, branding, promovare și logistica specifică. In cateva luni speram sa fim pe break even. Cu optimism, in trei luni.
Sa spargem chestii!
Clienții pot sparge mai multe categorii de obiecte: electronice mari și mici, obiecte bucătarie, baie, sticlă, ceramică sau porțelan. Acestea sunt propuse in pachete speciale, dar exista si optiunea de BYOB (bring your own breakables” – clientii pot aduce obiecte nepericuloase, care pot fi cărate de ei până la hală, fără ajutor.
Un aspect foarte important este reciclare. De aceea, propunem ridicarea gratuită de obiecte de care nimeni nu mai are nevoie. După spargere, toate resturile se reciclează selectiv. Încurajăm ordinea în casele și în mințile oamenilor, așadar, dacă primim cereri de ridicare de obiecte stricate și care pot fi sparte, le ridicăm gratuit: de la farfurii la sticle, de la imprimate la televizoarele vechi și stricate, vaze, obiecte sanitare și în general orice poate fi spart și apoi reciclat.
Clientii
Clientii vizati sunt companii si de aceea propunem pachete speciale pentru zona de corporate si organizam seri dedicate. Mai mult, ne adresam atat barbatilor, cat si femeilor peste 17 ani, oameni care vor sa se distreze si sa faca ceva miscare – este tare solicitant sa spargi un televizor cu barosul, sa stii. Asadar, orcine vrea sa incerce ceva nou, sa faca miscare si sa se distreze e binevenit.
Promovarea
Promovarea este esentiala cu atat mai mult cu cat conceptul este inovator pe piata din Romania si el merita cunoscut de cat mai multa lumea. Am facut totul cu resurse interne- am noroc ca iubita mea (Monica Jitariuc) este un foarte bun consultant de comunicare – marketing, social media si relatii publice.
Asadar, cu ajutorul ei am pus cap la cap o strategie de promovare foarte clara inca de la inceput. Pentru branding am apelat la Daniel & Andrew, iar social media si PR a fost in house. Filmul de promovare a fost realizat de DIUD, o echipa pe care o apreciez tare si care a vibrat instant la auzirea conceptului.
Mizam mult pe comunicarea B2B prin mijloace specifice, iar pentru B2C optimizam la maximum ecosistemul de canale de social media (facebook, instagram si youtube). Folosim mult zona video atat pe youtube, cat si pe instagram (stories, short videos etc) pentru ca este important ca potentialii clienti sa vada si sa simta atmosfera pentru a se convinge.
Cel mai spart item
Deocamdata nu avem statistici, dar cred ca bibelourile ciobite o sa mearga foarte bine. Cel mai spectaculoase sunt electronicele mari, dar nici aruncatul de sticle sau de farfurii la tinta nu e de lepadat. In plus, pregatim evenimente tematice (Goodbye parties pentru cei care vor sa scape de lucruri din fostele relatii sau Greek Night- seara de spart farfurii pe ritmuri de zorba)
Nisa in piata
Nisa este limitata ca durata de viata si singura sansa este continua imbunatatire si propunerea de concepte noi. Din fericire, avem foarte multe idei si stim cum sa le punem in practica pentru a crea mereu noi si noi experiente.
Mai mult, vizăm francizarea și identificarea de parteneri la nivel național dacă evaluarea business-ului după primul an corespunde planificării inițiale. Avem drept competitiori indirecti orice modalitate de petrecere a timpului liber care concureaza pentru share of wallet-ul alocat de potentialii clienti pentru distractie si eliberare de stress de la biliard la tras cu arcul, de la ping pong la squash.
Cateva cifre
Estimăm 50 de clienți pe zi în timpul săptămânii și 100 în week-end și speram la un break even în primele trei luni. Daca putem si contribui la reducerea stresului si la cresterea bunei-dispozitii a bucurestenilor suntem multumiti. E cel mai important obiectiv: oferirea de alternative pentru distractie si eliberare de stress intr-un mediu controlat, in conditii de deplina siguranta si… fara consecinte!
Planuri
Vrem sa venim cu evenimente lunare cu teme originale si surprinzatoare astfel incat clientii sa revina si sa se bucure. Apoi, vizăm francizarea și identificarea de parteneri la nivel național dacă evaluarea business-ului după primul an corespunde planificării inițiale. Orasele principale pe care le vizam: Cluj, Constanta, Timisoara si Brasov.