Publicitari în Bușteni. Relatează Yellows

Publicitari în Bușteni. Relatează Yellows

Cand simti ca te-a prins din urma drive-ul de a face lucruri, dar tu lucrezi intr-un loc unde n-ai tocmai libertatea pasarii de pe cer, pleci si-ti pui in aplicare ideile pe cont propriu. Raluca Costea, graphic designer la baza, era in cautarea unui proiect in zona digitala. Dintre toate ideile, castigatoare a fost agentia Yellows, in echipa careia s-au bagat fulltime Justin Valceanu (Development), Catalina Bleotea (Digital Strategist) si Ioana Negutu (Illustrator). Asta se intampla in urma cu un an. Unde? Fix vis-a-vis de localnicii din Busteni, cei reticenti la digital.

Fara sa fi avut dinainte o retea de contacte, cei patru au pornit la drum cu un proiect de rebranding si web development pentru un blog de travel. Apoi si-au vazut constiincios de treaba, reusind sa stranga un portofoliu variat de clienti (nu doar din Busteni): magazine online, hoteluri & pensiuni, galerii de arta, showbiz & reselleri s.a. Cu toate astea, nu cauta colegi, ci lucreaza in varianta (tot mai intalnita, de altfel) colaborare & externalizare.

Gasca Yellows a incheiat primul an de activitate cu o cifra de afaceri de aproximativ 9.500 de euro, iar pentru 2018, isi pune new businessul in puterea recomandarilor si intentioneaza sa ia cateva proiecte pro bono. Go, Yellows!

 

Cum a aparut Yellows

Yellows a pornit din dorinta de a avea abordari diferite fata de proiecte si o implicarea mai mare in ajutorarea celorlalti. Raluca nu se mai regasea in postura de angajat unde nu avea libertatea deplina in a crea lucrurile asa cum si le dorea. A inceput astfel sa caute variante care i-ar permite sa faca lucrurile diferit, punand mai mult accent pe resursa umana si mai putin pe cea financiara. A cautat noi posibilitati care sa ii aduca o implinire personala si profesionala mai mare. A aparut astfel Yellows - un proiect cu si despre oameni. 

Yellows, in formula actuala, este de 1 an pe piata. Alaturi de Raluca a venit la scurt timp Justin pe partea de dezvoltare web. Pe masura ce proiectul a crescut, echipei i s-a alaturat Ioana pe pozitia de Ilustrator, iar la scurt timp Catalina pe postul de Digital Strategist. 

Inceputul a fost greu pentru ca nu aveam o retea de networking locala, nu cunosteam prea multi oameni zonali si mediul in care activam era reticient in privinta comunicarii online. Veneam dintr-un mediu agil intr-un mediu care se misca de doua ori mai incet. A trebuie sa ne adaptam, sa educam, sa incurajam, sa oferim de doua ori mai multe lucruri  pentru a primi o singura data. 

 

Echipa

Yellows este structurata in 4 departamente mari: design, dezvoltare web, ilustratie si digital. Cei care conduc departamentele sunt responsabili de cei alaturi de care hotarasc sa lucreze. Ei sunt cei care isi formeaza singuri echipele de lucru si repartizeaza sarcinile fiecaruia. Se pune accent pe dezvoltarea antreprenoriala a fiecarui membru al echipei, incurajandu-se astfel libertatea de a sustine un proiect cap coada, de a-si asuma atat rezultatele avute, cat si greselile facute. 

Raluca Costea, design lead, are experienta in mediul digital, atat in departamentul de Creatie, cat si in cel de Social Media. Ioana Negutu, Illustrator Lead, s-a alaturat echipei cu o importanta experienta in ilustratie. La baza artist tatuator, Ioana da curs povestilor prin forme si culori intr-un mod imperfect de frumos. Justin Valceanu, Development Lead, este bun prieten cu Notepad++, Atom si Eclipse, facand posibila trecerea de la idee la produs. Iar Catalina Bleotea, Digital Strategist Lead, este pasionata de scris si comunicare. Este persoana la care mergi pentru un boost de motivatie, dar si persoana la care mergi atunci cand ai un proiect pe care vrei sa il cresti in mediul digital. 

Dorinta de a face ceva diferit, ceva uman a fost cea care ne-a adus impreuna. Viziunea comuna si implicarea 100% in proiect sunt cele care ne fac sa prosperam ca echipa si sa tintim si in alte directii. Alaturi de noi se afla alte 5 persoane: 2 parteneri externi pe servicii de PR & Copywriting, 1 junior DTP-ist, 1 junior digital unicorn & 1 junior java. 

 

Primul proiect

Primul nostru client a venit astfel: am primit un mesaj pe WhatsApp de la o prietena care ne-a spus ca o prietena de a ei are nevoie de ajutor in promovarea blogului ei de calatorii. I-am luat numarul de telefon si putin mai tarziu am avut o discutie de 10 minute cu ea la telefon. 

In aceeasi saptamana i-am propus o abordare structurata in 4 piloni: site, newsletter, Social Media & PR. I-am propus rebranding, web design, SEO, dezvoltarea unui program de afiliere, reactivarea bazei de date de clienti, formarea de daily vlogs & videos pe diverse teme. Pana acum am reusit sa facem 40% din actiunile propuse pe proiect. Crestem impreuna si oferim mai mult celor din jur. Mai este mult de parcurs pana vom ajunge acolo unde ne-am propus, dar adoram fiecare moment petrecut alaturi de Maria si visul ei exotic.

 

 

Serviciile

Am inceput cu Branding & Identitate vizuala si Web Development. Pe masura ce proiectele erau finalizate ne-am dat seama ca dupa predare ajungeau intr-un punct de stagnare. Asa a aparut Social Media Marketing in companie. Ne-am dorit sa avem continuitate pe proiect si dupa ce implementarea era finalizata. Ulterior am inceput sa ne gandim la proiectele proprii pe care ne-ar placea sa le dezvoltam si au aparut Fotografie & Cinematografie si Illustratii. Momentan nu dorim adaugarea unui alt departament, de aceea externalizam, in functie de nevoi, anumite servicii. 

Daca ne raportam pe termen scurt, cel mai profitabil serviciu este Web Development, dar daca ne raportam pe termen lung am spune Design & Social Media Marketing. 

 

Publicitari in Busteni

Piata are provocarile ei. Sunt putini cei care constientizeaza importanta unui site mobile responsive, a unei comunicari lunare, necesitatea unei linii de comunicare sau importanta unui departament de marketing in cadrul companiei. Sunt si cazuri care nu dispun de buget sau care au avut o experienta neplacuta in trecut cu un alt furnizor si nu mai au increderea necesara de a lucra cu unul nou.

De aceea suplimentam timpul petrecut cu clientul incercand sa schimbam pareri cu exemple concrete, cu cifre si un sample din munca noastra. Nu consideram acestea a fi un inconvenient, din contra ne bucuram de fiecare data cand ni se da sansa sa aducem o imbunatatire. Zona ca atare ne-a ajutat mult sa ne descoperim pe plan personal - teambuildingurile sunt facute pe munte. Ideile sunt discutate in natura. Avem o sursa inepuizabila de creativitate de care profitam in fiecare moment. 

Apoi, natura businessului ne permite sa nu ne limitam la o singura zona. Majoritatea lucrarilor fiind realizate online. Comunicarea facandu-se si ea online. Momentan nu dorim participarea la pitchuri intrucat targetul nostru de client nu se incadreaza acolo. In schimb, credem cu tarie ca schimbarea trebuie facuta de la mic la mare de aceea acceptam fara sa stam pe ganduri orice client mic care are vizibil nevoie de ajutor. Ne plac foarte mult oamenii si vrem sa ii ajutam pe cei care au nevoie sau cei care sunt dispusi sa primeasca ajutorul oferit. Comunitatea de aici este bine inchegata.

Portofoliul nostru de clienti e foarte variat. Am avut/avem clienti din zone ca: service-uri auto, branduri de calatorii, magazine online, hoteluri & pensiuni, galerii de arta, showbiz & reseller.

 

Cel mai complex proiect

Din punct de vedere al timpului petrecut pe proiect spunem ca cel mai complex proiect este Hotel Carmen din Predeal. Am inceput colaborarea cu ei in septembrie anul trecut. Initial aveau nevoie de o agentie care sa se ocupe strict de contul lor de Facebook. Ulterior am devenit un factor important in dezvoltarea lor ca brand si key factor in cresterea vanzarilor devenind agentia care le asigura partea de marketing & comunicare full time. Hotelul este localizat in inima statiunii Predeal fiind destinatia ideala pentru recreere, pentru intalniri de afaceri sau pentru evenimente private. Istoric vorbind, sunt cei care au renascut din propria cenusa, acesta fiind unul din motivele pentru care ne sunt atat de dragi. 

Inca de la inceput am impartit totul in 2 clase de obiective: strategice (sa ii evidentiem ca un brand de calitate, sa imbunatatim perceptia avuta de consumatori, sa crestem loialitatea si sa sporim interesul fata de brand) si de comunicare (cresterea traficului pe site, cresterea numarului de fani & a interactiunii pe pagina, pastrarea unei relatii fidele cu clientii actuali, dar si cu cei viitori si cresterea interesului fata de servicii si brand). Ca si canale de comunicare folosim ATL, BTL, Mediul online si Direct Marketing.

Am reusit, impreuna cu partenerii nostri pe PR & Copywriting, sa crestem comunitatea de pe Facebook de la 1.998 fani la peste 4.000, sa asiguram un content original pentru pagina de Instagram, sa schimbam grafica site-ului si sa aducem content lunar pentru sectiunea de blog, sa implicam bloggerii in campanii de meet&greet, sa crestem rata de engagement cu 100%, sa reactivam baza de date in vederea e-mail marketingului (aceasta aducand aproximativ 30% din traficul de pe site), sa inspiram si sa educam consumatorii prin tot felul de campanii. Totodata, pentru ca intelegem importanta protejarii mediului si ne dorim reducerea poluarii avem pregatite mai multe actiuni in zona Predeal pentru curatarea statiunii & a traseelor montane. 

 

Business

Am terminat 2017 cu o cifra de afaceri de 9.341 euro. Trend-ul este crescator, primul an axandu-se mai mult pe investitii si tatonare a pietei. Suntem multumiti, dar totodata stim ca putem mult mai mult de aceea toate eforturile noastre sunt indreptate in aceasta directie.

 

Promo si new business

Principalul canal de promovare este Facebook. Folosim platforma atat pentru a comunica ultimele proiecte, reusite ale clientilor cat si pentru a face cunoscute proiectele proprii. Ne bazam foarte mult pe recomandari. Practic intreg conceptul de new business momentan se axeaza pe aceasta directie. Un proiect bine realizat inseamna un client multumit, iar un client multumit ne va recomanda altei persoane. Este o reactie in lant care ne face mult mai responsabili si mereu pregatiti cu solutii. Indiferent de zi. Indiferent de ora. 

Pe viitor, in functie de dezvoltarea proiectelor conexe vom activa si zona de Instagram & YouTube, dar pana atunci ramanem axati pe Facebook & website. Nu ne dorim o crestere fortata, ci mai degraba una lina si naturala de care sa ne bucuram in fiecare moment.

 

Planuri de dezvoltare

In primul rand, ne propunem sa extindem proiectele Pro Bono in directia ajutorarii anuale a unei asociatii. Apoi ne focusam 50% din timp pe dezvoltarea proiectelor proprii. Astfel, pana la finalul lunii mai vom lansa o platforma de facturi online - facturi.pro - un serviciu facturier cu multiple posibilitati de folosinta. Pana la finele anului vom avea finalizat un sistem de booking dedicat unitatilor hoteliere - ticket-book.ro si planul de marketing pentru un proiect de travel intern - TravelGram. Intentionam sa extindem si gama de produse proprii cu noi teme de wordpress si ilustratii fashion.

De asemenea, ca parte a dezvoltarii intregului business pe termen lung, avem in vedere crearea unui workspace hub in Brasov care sa fie centrul de comanda Yellows si nu numai. Mai avem multe de invatat si foarte mult de experimentat, de aceea suntem nerabdatori sa vedem ce va urma :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related