Calificarea la « Europene »

Play
Exista foarte putine momente cand ma simt mandru ca sunt roman. Se poate intampla sa am cateva astfel de momente intr-un an. Imi amintesc de ultima Olimpiada, cand am urmarit cu sufletul la gura evolutia fetelor noastre, desi nu sunt pasionat de gimnastica. Imi amintesc de filmul lui Mel Gibson, cu Maia Morgenstern in prim plan. Si imi amintesc de ziua de azi.
Astazi i-am intins mana unui englez si i-am spus cu convingere, aratand cu degetul catre romanul de alaturi : « This guy made me proud to be Romanian, today ». Englezul era Richard Pinder, Presedintele Leo Burnett pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Romanul era Bogdan Naumovici.

Rewind
Miercuri, 26 ianuarie, orele 12.00, incepe conferinta de presa de la sediul Leo Burnett Romania, cu o prezentare a situatiei mediului de business in general si a celui de advertising in special, facuta de Richard Pinder. Discutia decurge intr-un ton colocvial si se vede ca d-l Pinder este convins ca Romania sa afla "pe val". Nu, nu e vorba de valul NATO, acela a trecut de mult. E vorba de perceptia oamenilor de afaceri din occident cu privire la Romania si mai ales la faptul ca business-urile de interes se muta spre « emerging markets » cum sunt Romania, China, India, care au rate de crestere foarte mari in comparatie cu economiile asezate. Explicatia e simpla, rezida in trei initiale si mi se repeta la MBA cu obstinatie : ROI (return on investment). In astfel de economii ca a noastra rata de crestere a business-ului e mult mai mare ca in occident si investitiile se recupereaza intr-un timp mai scurt.
Dupa obisnuita introducere, d-l Pinder intra in subiect : Leo Burnett Romania a obtinut in ultima vreme rezultate spectaculoase la concursurile europene de publicitate, culminand cu un loc 2 la Portoroz, la doar un punct diferenta de prima clasata. Agentia din Romania este bine vazuta in cadrul network-ului, iar cei care au instituit aici aceasta performanta sunt acum in atentia comunitatii de advertising.
Si apoi urmeaza destul de abrupt anuntul : « Bogdan Naumovici este avansat la functia de Creative Director pe Europa Centrala si de Est ».

Stop
Vestea este destul de neasteptata si toata lumea face o pauza lunga. Dupa un minut, incep sa curga intrebarile….

Fast Forward
Bogdan Naumovici va ramane locat in Romania, dar va calatori mult. Vor fi avansati Carmen Calugareanu si Tudor Cuciuc la functia de Deputy Creative Director. Agentia din Romania a fost initial putin ingrijorata de calendarul lui Bogdan.

Pause
Am discutat pe larg cu d-l Pinder despre ce inseamna asta pentru Leo Burnett Romania, ca si pentru advertising-ul romanesc. Aceasta avansare mi se pare mai valoroasa decat orice premiu obtinut de vreo agentie romaneasca. Un juriu e un juriu si un premiu e un premiu. Dar o adevarata recunoastere a valorii unui roman mi se pare aceea cand vor sa te aiba alaturi, sa lucreze cu tine umar la umar. Atunci cand isi lasa orgoliile la o parte, ignora unde e Romania pe harta si spun ca vor sa invete de la tine.
Pe de alta parte, mi se pare o noua miza pentru advertising-ul autohton, care parea ca intra intr-o aplatizare a motivatiei. Acum s-a lansat o miza mult mai personala pentru directorii de creatie din agentii. Posibilitatea de a fi promovat la nivel european e o « carte fierbinte » pe care o vor juca de acum cu totii. Anticipez o noua relansare a competitiei in creativitatea romaneasca.
Bogdan pare destul de natural in noua lui ipostaza, iar d-l Richard Pinder increzator in talentul lui de a « replica » atmosfera pe care a creat-o in Romania si in alte agentii ale network-ului care s-au dovedit mai putin performante.
Eu ma simt mandru ca sunt roman si ca romanii au ajuns la Europene. Veni, vidi, vinci ! Acum astept Mondialele…

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Branduri

Campanii

Sectiune



Branded


Related