Brandurile si politicile de sponsorship. Valentina Vesler (Valvis Holding): "Daca ne referim la speta de azi, nu avem cum sa stim de la inceput lista premiantilor"

Brandurile si politicile de sponsorship. Valentina Vesler (Valvis Holding): "Daca ne referim la speta de azi, nu avem cum sa stim de la inceput lista premiantilor"

[UPDATE] Olivia Steer a reactionat aseara la decizia organizatoarei Galei Femeilor Care Daruiesc Sanatate Florentina Opris de a-i retrage premiul in urma reactiilor din spatiul public si a cerintei explicite AQUA Carpatica - retragerea premiului ori retragerea sponsorizarii brandului pentru eveniment. Postarea accentueaza incompatibilitatea valorilor celor doua parti (mentionata si in comunicatul brandului), punctand de data asta calitatea produsului, testata personal, si procesele companiei legate de designul sticlei AQUA Carpatica. 

 

Textul original

O buna parte a Internetului romanesc a luat foc dupa ce Olivia Steer a fost premiata pentru rolul sau activ in societate in cadrul unui eveniment sponsorizat, intre altele, chiar de catre clinici medicale. Am detaliat aici contextul in care medicul Vasi Radulescu a semnalat asocierile mai multor branduri cu Gala Femeilor Care Daruiesc Sanatate, eveniment organizat de Asociatia pentru O Viata Sanatoasa, a carei presedinta este Florentina Opris, prezentatoarea emisiunii Kanal D "Sport, dieta si o vedeta". Potrivit Hotnews, la eveniment au participat si membri ai aparatului de stat, anume Rodica Nassar (secretar de stat in cadrul Ministerului Sanatatii) si Razvan Vulcanescu (presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate).

Discutia noastra merge in continuare in directia criteriilor de evaluare pentru proiectele sponsorship ale brandurilor comerciale si, mai precis, nivelul de informatii si control pe care il poate avea un brand asupra unui proiect cu care se asociaza, inclusiv din categoria evenimentelor.

In sensul asta, am contactat reprezentantii brandurilor care au reactionat rapid la mesajele consumatorilor din online: AQUA Carpatica si Medicover. Din partea AQUA Carpatica ne-a raspuns Valentina Vesler (Head of PR & Communication, Valvis Holding), in timp ce reprezentantii Medicover urmeaza sa revina cu raspunsurile lor. [UPDATE] Intre timp, Departamentul de Marketing al companiei ne-a transmis ca Medicover ar dori sa nu mai faca alte comentarii pe subiect.

Redam intrebarile noastre si raspunsurile Valentinei in intregime mai jos.

 

IQads: Care sunt criteriile in functie de care decideti caror proiecte va alaturati ca parteneri prin sponsorship?

Valentina Vesler: Deonotologie, moralitate, proiect articulat ce are potential, relevanta pentru domeniul pentru care este destinat, schimbare de mentalitati si inovatie. Acestia sunt in mare parte pilonii principiali pe care se construieste brandul nostru si acestia dorim sa ii regasim si la partenerii nostri. Cei cu care lucram si sunt foarte multi, cunosc aceste valori si poate nu ar fi un moment de neglijat pentru a ne sustine si ei la randul lor!

Relevanta unui eveniment in care alegem sa ne implicam prin sponsorizare nu are intotdeauna legatura cu numerele, ci cu mesajul transmis, impactul pe care poate sa-l aibe in viata celor carora este destinat si afinitatea.

 

IQads: Cum evaluati relevanta unui eveniment pentru o asociere cu brandul? Ce informatii cereti de la potentiali parteneri in acest sens?

Valentina Vesler: Intotdeauna avem prezentarea evenimentului, publicul tinta si canalele de comunicare. In plus, avem o matrice de evaluare a evenimentului, structurata pe o serie de criterii bine definite (enumerate mai sus).

Pe de alta parte avem si o lista foarte clara de evenimente cu care nu ne asociem din start din cauza nepotrivirii cu valorile brandului nostru. Daca ne referim la speta de azi, nu avem cum sa stim de la inceput lista premiantilor.

 

IQads: Ce presupune mai exact retragerea sprijinului si sponsorshipului pentru evenimentului de fata? Cum veti actiona in cazul in care premiul nu va fi retras?

Valentina Vesler: Exista un articol in contractele noastre de colaborare care se refera in mod explicit la protejarea si promovarea imaginii de brand. Daca acest articol este incalcat, contractul este anulat automat. In cazul evenimentului "Gala Femeilor Care Daruiesc Sanatate" vom proceda in acelasi mod, nu facem exceptii in cazul nerespectarii conditiilor din contract.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related