Oana Cociașu, Managing Partner al agenției Medic One (parte din Lowe Group) și Președinte al Consiliului Român de Publicitate (RAC), a primit din partea IAA România Premiul de Excelență pentru dialogul constructiv cu autoritățile, la cea de-a VIII-a ediție a Galei organizate de asociație. Distincția a fost acordată pentru inițierea și coordonarea unui dialog activ și constructiv cu autoritățile competente din industria de marketing și comunicare în scopul îmbunătățirii cadrului legislativ și al dezvoltării acestei industrii.
„Prin prisma background-ului pe care îl am și a activității mele de la Medic One sau ca Președinte RAC, sunt conectată frecvent cu autoritățile. M-am implicat activ și constant în inițiativele dedicate dezvoltării domeniului comunicării și am găsit întotdeauna parteneri de dialog cu care ne-am dus la bun sfârșit toate proiectele. De aceea, premiul IAA deopotrivă mă onorează și îmi reconfirmă că dedicarea, perseverența și eforturile susținute pot avea un impact real în industrie pentru toți cei implicați. Mulțumesc IAA România pentru această recunoaștere, reprezintă pentru mine o motivație suplimentară de a continua aceste rezultate frumoase”, spune Oana Cociașu (Managing Partner, Medic One).
Ca lider al agenției Medic One, dar mai ales ca Președinte al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) încă din 2013, Oana Cociașu a avut de-a lungul timpului o contribuție importantă la reglementarea, auto-reglementarea și dezvoltarea industriei de marketing și comunicare, în special a celei destinate sănătății și publicității medicale. Un exemplu relevant este inițierea dialogului cu autoritățile privind proiectul de lege care interzicea publicitatea la medicamentele eliberate fără rețetă (OTC) sau alinierea codurilor industriei de comunicare din România la bunele practici și codurile internaționale din acest domeniu complex și controversat. Progresele făcute în domeniul auto-reglementării în ultimii ani se datorează și bunei colaborări dintre RAC și autorități precum CNA, Ministerul de Finanțe etc., rolul Oanei Cociașu fiind unul definitoriu în acest sens.
De asemenea, prin participările constante la evenimentele relevante industriei, Oana Cociașu a adus o importantă contribuție la educarea și informarea tuturor celor care activează sau sunt vizați de comunicarea comercială, stabilind totodată și parteneriate valoroase cu autoritățile sau cu alte organizații și asociații din industrie.
Cel mai recent, Medic One – agenția coordonată de Oana Cociașu – s-a implicat în proiectul Coaliției pentru Sănătatea Femeii alături de Fundația Renașterea și de alți parteneri, contribuind la atingerea obiectivului principal al proiectului – introducerea unui program național de screening pentru cancerul la sân în România (singura țară din Uniunea Europeană care nu avea un astfel de program). Astfel, după 1,5 ani de campanie sub umbrela Coaliției pentru Sănătatea Femeii și după susținerea acestei cauze până la Bruxelles, Ministerul Sănătății a anunțat demararea primului Program de screening pentru cancerul de sân, măsură prin care s-a creat accesul gratuit al femeilor la depistarea precoce a acestei boli.
Medic One a fost înfiinţată în 1999 de Oana Cociaşu, Veronica Savanciuc şi alți parteneri, fiind prima agenţie full service specializată în marketing şi comunicare medicală din România. Medic One asigură servicii de consultanță, strategie, creaţie şi implementare de campanii integrate de comunicare medicală în offline şi online. Campaniile și proiectele agenției sunt multipremiate național și internațional, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro și Cristal Festival. Printre clienţii agenţiei se numără companii precum: Angelini, Astra Zeneca, Bayer, Berlin Chemie, Pfizer, MSD, Sanofi, Roche, Zentiva, Fundația Renașterea, Crucea Roșie. Medic One este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe, Initiative, Golin, Profero și BPN.